Bekijk volle/desktop versie : Wat doe we moeilijk met al die madhhab!!!



Pagina's : [1] 2 3 4

12-12-2007, 22:58
Salaam aylikoum warhmatoellilah,

Volgens mij is iedereen een beetje aan het door draaien.

heel veel moslimse broeders en zusters zijn weinig aan het praktiseren waar het werkelijk omgaat en meer bezig wat ze zijn. je hoort ze schreeuwend (bij wijze van spreken) ben een hanafi, ben een soenniet, ben een salafi. terwijl we allemaal moslims zijn.

wij maken meer ruzie dan de geleerden zelf ruzie maken.
hun hoor je nooit roepen ik ben een salafi of hanafi of wat dan ook.


Hanafieten:
Hanbalieten:
Malikieten:
Sjafi'ieten:

was dat de bedoeling van de 4 islamitische wetscholen waren die 4 imams bedoeld om nog meer sektes te verspreiden of juist ons te leren over aqeedah en fiqh als je goed kijkt verschillen ze amper van elkaar het zijn meestal kleine dingen.

het is wel zo onder die 4 zie je nog meer sektes en wat afdwalen maar de Qoraan (de woorden van allah swt) zijn duidelijk en hadith die sahih zijn duidelijk.

terwijl we hier en daar roepen of we de beste geleerden zijn.

is het niet zo die we moeten volgen alle 4 als ze sterke daliel hebben.
en zo niet dat we het niet volgen is het niet dat we vast moeten houden aan de Qoran en soennah als je het allemaal niet weet.


En de uitspraak van Allah: "En wat de Boodschapper jullie geeft, neemt dat; maar wat hij jullie verbiedt, onthoudt jullie daarvan..."

er is een hadith dacht ik dat je niks toe mag toevoegen en niks mag afhalen in de islam

wat is er daar zo moeilijk aan. niet dat je blindelings moet volgen altijd met sterke daliel die betrouwbaar zijn dan zit je toch goed???


ik kan het verkeerd hebben. maar ik denk dat je meer druk moet maken om je daden en je intentie dan roepen deze madhhab is de beste.....

en ook iets ja die zijn geen goede madhhab die zijn dit en die zijn zo.


Allah zegt in de koran:
“En hij, die zich tegen de boodschapper verzet nadat diens leiding hem duidelijk is geworden en die een andere weg dan die der gelovigen volgt, Wij zullen hem laten volgen wat hij wil en Wij zullen hem in de Hel werpen, dat is een kwade bestemming”. (Q4:115)


Allah heeft dit grote gunst in de koran bevestigt;

“En Allah heeft jou het Boek en de Wijsheid gezonden en jou geleerd wat jij niet wist en de gunst van Allah voor jou is geweldig.” (Surat al-Nisaa’:113)”.


En de profeet (vrede zij met hem heeft in een hadith overgeleverd door (sahieh al-Boechari)gezegd:

“Allah neemt geen kennis weg door het van de mensen (hun harten) weg te nemen.Hij neemt de kennis weg door de geleerden weg te nemen (dus wanneer de geleerden sterven) en als er geen geleerde meer over is dan zullen de mensen zich naar onwetende leiders keren die, wanneer zij worden geraadpleegd, fatwa’s (uitspraken)geven zonder kennis.Zij zijn misleid en zij misleiden anderen.”



het is duidelijk alleen saytaan die tussen ons wilt komen.

O Allah bescherm onze ummah en leidt ons naar djennah
bescherm ons van saytaan en alle het kwade die tussen de ummah wil komen en vergeef ons van onze fouten met onze hand en met onze tong amien ya rabie almien!


wyalikoum salaam wa'rahmatoellah

12-12-2007, 23:01


that's right

12-12-2007, 23:20
Houd je vast aan de Geleerden die Allah zelf uitgekozen heeft voor ons zoals sjeich Albaani, Bin Baaz en Othaymien!! Degenen die hen weerspreken, weerspreken Allah aangezien Allah ze aangesteld heeft als Geleerden van onze oemmah! Wat sjeich Albaani, Bin Baaz en Othaymien hafidahoem Laah zeggen, dient zonder meer aangenomen te worden. Degenen die hen weerspreken zal in djahannam landen!!

13-12-2007, 00:38

Citaat door mocroroosje15:
Houd je vast aan de Geleerden die Allah zelf uitgekozen heeft voor ons zoals sjeich Albaani, Bin Baaz en Othaymien!! Degenen die hen weerspreken, weerspreken Allah aangezien Allah ze aangesteld heeft als Geleerden van onze oemmah! Wat sjeich Albaani, Bin Baaz en Othaymien hafidahoem Laah zeggen, dient zonder meer aangenomen te worden. Degenen die hen weerspreken zal in djahannam landen!!

Moge Allah sub7anahu wa ta3ala je leiden of jou anders daar in de diepste gronden doen belanden vieze munafiqa...

13-12-2007, 00:48


ik vind het zo jammer dat als ik op dit soort topics ben niet weet waar het over gaat, ik met echt iets doen aan me kennis.

13-12-2007, 00:55

Citaat door oxxRiiFFiiAxxo:
ik vind het zo jammer dat als ik op dit soort topics ben niet weet waar het over gaat, ik met echt iets doen aan me kennis.



Wees niet getreurd oughtie, al7amdoelillah is het voor jou genoeg te weten dat jij moslima bent en dat je een Rechte pad volgt.
Bestudeer de Qor'aan en neem dat als leiddraad in je leven. Bestudeer de a7adith die sa7ie7 zijn verklaard en Allah ikoen m3ak.
Maak je hier niet druk om.

13-12-2007, 01:03

Citaat door maroc_reddy:
Wees niet getreurd oughtie, al7amdoelillah is het voor jou genoeg te weten dat jij moslima bent en dat je een Rechte pad volgt.
Bestudeer de Qor'aan en neem dat als leiddraad in je leven. Bestudeer de a7adith die sa7ie7 zijn verklaard en Allah ikoen m3ak.
Maak je hier niet druk om.


amien shokran,

ik lees wel veel boeken, maar toch blijf ik dingen tegenkomen altijd die ik niet ken en niet begrijp en ja, je kan er met niemand over praten en soms denk ik ik vraag het maar niet, staat zo dom

maar goed, inshallah komt het goed.

13-12-2007, 01:11

Citaat door oxxRiiFFiiAxxo:
amien shokran,

ik lees wel veel boeken, maar toch blijf ik dingen tegenkomen altijd die ik niet ken en niet begrijp en ja, je kan er met niemand over praten en soms denk ik ik vraag het maar niet, staat zo dom

maar goed, inshallah komt het goed.


Is heel goed zuster, doe je best. Voor eenieder die kennis zoekt op de weg van Allah, voor hem/haar zal de weg naar het Paradijs vergemakkelijkt worden. En tuurlijk kom je dingen tegen, die je niet weet. Dan zie je ook dat je nog veel te leren hebt en je bent niet de enige. Het is juist heel goed te zien dat je ergens aan kan bouwen.
Het beste is om andere zusters te ontmoeten om samen activiteiten te doen, lezingen bezoeken, samen studeren etc. Samen sta je sterk.

Allahi 3awnek. Insha'Allah komt het goed.

13-12-2007, 01:15

Citaat door maroc_reddy:
Is heel goed zuster, doe je best. Voor eenieder die kennis zoekt op de weg van Allah, voor hem/haar zal de weg naar het Paradijs vergemakkelijkt worden. En tuurlijk kom je dingen tegen, die je niet weet. Dan zie je ook dat je nog veel te leren hebt en je bent niet de enige. Het is juist heel goed te zien dat je ergens aan kan bouwen.
Het beste is om andere zusters te ontmoeten om samen activiteiten te doen, lezingen bezoeken, samen studeren etc. Samen sta je sterk.

Allahi 3awnek. Insha'Allah komt het goed.



inshallah,

ja je hebt gelijk, maar waar vind je die meiden??...
ik heb maar weinig vriendinnen en verder ja ben ik veel thuis, dus ikz al het toch echt alleen met me boekjes moeten doen

maar inshallah zal elke moslim streker wordne in zijn geloof en zullen al onze harten stralen, en inshallah zullen we van hen zijn waar Allah tevreden over is en die het paradijs mogen betreden.

13-12-2007, 03:40

Citaat door sweet-angel:
Salaam aylikoum warhmatoellilah,

Volgens mij is iedereen een beetje aan het door draaien.

heel veel moslimse broeders en zusters zijn weinig aan het praktiseren waar het werkelijk omgaat en meer bezig wat ze zijn. je hoort ze schreeuwend (bij wijze van spreken) ben een hanafi, ben een soenniet, ben een salafi. terwijl we allemaal moslims zijn.

wij maken meer ruzie dan de geleerden zelf ruzie maken.
hun hoor je nooit roepen ik ben een salafi of hanafi of wat dan ook.


Hanafieten:
Hanbalieten:
Malikieten:
Sjafi'ieten:

was dat de bedoeling van de 4 islamitische wetscholen waren die 4 imams bedoeld om nog meer sektes te verspreiden of juist ons te leren over aqeedah en fiqh als je goed kijkt verschillen ze amper van elkaar het zijn meestal kleine dingen.

het is wel zo onder die 4 zie je nog meer sektes en wat afdwalen maar de Qoraan (de woorden van allah swt) zijn duidelijk en hadith die sahih zijn duidelijk.

terwijl we hier en daar roepen of we de beste geleerden zijn.

is het niet zo die we moeten volgen alle 4 als ze sterke daliel hebben.
en zo niet dat we het niet volgen is het niet dat we vast moeten houden aan de Qoran en soennah als je het allemaal niet weet.


En de uitspraak van Allah: "En wat de Boodschapper jullie geeft, neemt dat; maar wat hij jullie verbiedt, onthoudt jullie daarvan..."

er is een hadith dacht ik dat je niks toe mag toevoegen en niks mag afhalen in de islam

wat is er daar zo moeilijk aan. niet dat je blindelings moet volgen altijd met sterke daliel die betrouwbaar zijn dan zit je toch goed???


ik kan het verkeerd hebben. maar ik denk dat je meer druk moet maken om je daden en je intentie dan roepen deze madhhab is de beste.....

en ook iets ja die zijn geen goede madhhab die zijn dit en die zijn zo.


Allah zegt in de koran:
“En hij, die zich tegen de boodschapper verzet nadat diens leiding hem duidelijk is geworden en die een andere weg dan die der gelovigen volgt, Wij zullen hem laten volgen wat hij wil en Wij zullen hem in de Hel werpen, dat is een kwade bestemming”. (Q4:115)


Allah heeft dit grote gunst in de koran bevestigt;

“En Allah heeft jou het Boek en de Wijsheid gezonden en jou geleerd wat jij niet wist en de gunst van Allah voor jou is geweldig.” (Surat al-Nisaa’:113)”.


En de profeet (vrede zij met hem heeft in een hadith overgeleverd door (sahieh al-Boechari)gezegd:

“Allah neemt geen kennis weg door het van de mensen (hun harten) weg te nemen.Hij neemt de kennis weg door de geleerden weg te nemen (dus wanneer de geleerden sterven) en als er geen geleerde meer over is dan zullen de mensen zich naar onwetende leiders keren die, wanneer zij worden geraadpleegd, fatwa’s (uitspraken)geven zonder kennis.Zij zijn misleid en zij misleiden anderen.”



het is duidelijk alleen saytaan die tussen ons wilt komen.

O Allah bescherm onze ummah en leidt ons naar djennah
bescherm ons van saytaan en alle het kwade die tussen de ummah wil komen en vergeef ons van onze fouten met onze hand en met onze tong amien ya rabie almien!


wyalikoum salaam wa'rahmatoellah




heel mooie tekst geschreven. ahsant.

ik ben er mee eens dan men moet ook praktiseren en niet alleen beweren dat die moslim is of bij een bepaalde groep hoort.

maar ik ben er niet mee eens dat er kleine meningsverschillen tussen ulama zijn want mushrik noemen van alle 4 madhahib van ahle sunna door M.Ibn Abdulwahhab, is geen kleine meningsverschil!!!!!!!!!!!
als je bewijzen hebt,die zal je krijgen.

wat moslemin moeten weten is dat ze moeten elkaars meningsverschillen respecteren en met elkaar omgaan hoe de profeten met mensen omgingen.

ik ben er met je eens dat mensen moeten doen wat ze beweren, maar ze mogen ook onderzoeken wat ze volgen en niet zomaar alles blind volgen en nadoen.

wa alaikomosalam wa rahmatullahi wa barakatu.

13-12-2007, 12:40
dit bedoel ik daar gaan we weer je moet dit je moet dat maar niemand zegt je moet kitaab en soennah volgen. probeer zo goed mogelijk te doen.

hou je stevig aan je basis wat heel belangrijk zo als
weet wat je zegt bijvoorbeeld sjahada uitspreken en wat het betekend en wat er voorwaarden er zijn.

op tijd salaat verrichten zullen we daar aan beginnen ipv wie de beste madhhab zijn.

ramadan als je het aan kan

zakaat geven en niet zo gierig zijn (maar ik denk dat de meeste wel al hamdoellah zakaat geven.)

el haji (probeer el haji zo jong mogelijk te verrichten als je instaat bent)

en dan komt de rest ... de meeste kunnen amper de basis niet eens standvastig vasthouden en roepen van alles en nog wat....

ik weet niet veel over de islam maar 1 ding weet ik hou vast aan Qoraan en soennah. mij maak echt niet uit welke geleerden heeft hij een sterke daliel en zijn de meeste met hem eens of unaniem mee eens en ze hebbenb dalliel waarom nog moeilijk doen.

voor die 4 imams en tijdens de 4 imams waren geen groeperingen
waarom doen we dat nu wel. of begrijp ik het niet.

als ik zeg ik volg geen 1 van groepering ben ik dan verloren????
maar ik hou me wel vast aan Qoran en soennah zoveel ik kan en ik doe me best???

13-12-2007, 12:43

Citaat door AhleBayt:
heel mooie tekst geschreven. ahsant.

ik ben er mee eens dan men moet ook praktiseren en niet alleen beweren dat die moslim is of bij een bepaalde groep hoort.

maar ik ben er niet mee eens dat er kleine meningsverschillen tussen ulama zijn want mushrik noemen van alle 4 madhahib van ahle sunna door M.Ibn Abdulwahhab, is geen kleine meningsverschil!!!!!!!!!!!
als je bewijzen hebt,die zal je krijgen.

wat moslemin moeten weten is dat ze moeten elkaars meningsverschillen respecteren en met elkaar omgaan hoe de profeten met mensen omgingen.

ik ben er met je eens dat mensen moeten doen wat ze beweren, maar ze mogen ook onderzoeken wat ze volgen en niet zomaar alles blind volgen en nadoen.

wa alaikomosalam wa rahmatullahi wa barakatu.


een shi'isme heb je ook mazaahibs

13-12-2007, 12:43


Allaah zegt 'vraag aan ahl Dhikr(geleerden) indien jullie iets niet weten'

en verder "de geleerden zijn degenen die Allah het meest vrezen"

"de geleerden zijn de erfgenamen van de profeten" dus zoals wij blindelings de profeten moeten volgen omdat zij Allaah's Deen vertegenwoordigen, zo moeten wij de geleerden Albaani, Ibn Baaz en Othaymien blindelings volgen. Wat zij toestaan, is voor ons toegestaan en wat zij ons verbieden, is voor ons verboden. Degene die hen weerspreekt, weerspreekt eigenlijk de Boodschapper van Allah sala Allahu alayhi wa salaam en bijgevolg Allah swt!!

13-12-2007, 12:47
en voor de topicopener:

jij hebt je duidelijk niet verdiept in de Islam..

de 4 grote mazaahibs zijn

Hanafieten (Imam Abu Hanifa)
Hanbalieten (Imam Ahmad)
Malikieten (Imam Maalik)
Sjafi'ieten (Imam Shaf3y)



of je kan geen Arabisch.. mazhab betekent geen sekte maar leerstroming..

deze Imam interpreteerden de koran en sunna in een bepaalde TIJD en PLAATS..

en ze waren elkaars leerlingen en meesters en hebben van mekaar geleerd en mekaar verbeterd !!


zolang ze niet verschillen in de 3aqeeda is er GEEN sprake van sekte !!


ik als Hanafy neem zo vaak dingen van shaf3y en maliky ik erken ze allemaal en ontken ze niet..

het zijn meningsverchillen die toedoen in bepaalde kleine dingen maar die de eenheid niet schaadt..

wat nodig is want iedere tijd en plaats heeft zo zijn eigen interpretatie nodig

13-12-2007, 12:48

Citaat door mocroroosje15:
Allaah zegt 'vraag aan ahl Dhikr(geleerden) indien jullie iets niet weten'

en verder "de geleerden zijn degenen die Allah het meest vrezen"

"de geleerden zijn de erfgenamen van de profeten" dus zoals wij blindelings de profeten moeten volgen omdat zij Allaah's Deen vertegenwoordigen, zo moeten wij de geleerden Albaani, Ibn Baaz en Othaymien blindelings volgen. Wat zij toestaan, is voor ons toegestaan en wat zij ons verbieden, is voor ons verboden. Degene die hen weerspreekt, weerspreekt eigenlijk de Boodschapper van Allah sala Allahu alayhi wa salaam en bijgevolg Allah swt!!




weet niet of het waar is maar ergens is het me opgevallen dat je joods was waarom spreek je dan in naam van de Islam !!??

en wat je zei is fout

Pagina's : [1] 2 3 4