Bekijk volle/desktop versie : Managment, Economie en Rechten



Pagina's : [1] 2

12-12-2007, 20:59
Wie volgt die opleiding?

Ik wil namelijk nadat ik mijn MBO-diploma heb behaald, de MER gaan doen.

Alleen heb ik een aantal vragen!

12-12-2007, 21:07


Up !!, ook geinteresseerd insha'Allah

12-12-2007, 21:17
Ik doe HBO MER op HvU

13-12-2007, 10:13
Geweldig .. !! Jou had ik dan even nodig, !

Ik wilde weten wat de MER precies inhoudt .. ik wil later in de organisatie gaan, maar de MER is heel breed.
Doen jullie veel aan organisatie ?

13-12-2007, 12:50


is MER zo moeilijk zoals ze zeggen??

13-12-2007, 18:38
je hebt in 1 jaar 4 blokken, de eerste 2 blokken heeft iedereen het zelfde, dat wil zeggen alle comm economie, bedrijfseconomie, MER, al die 1e jaars hebben dan dezelfde lesstof. gewoon de basis zeg maar.
Daarna, ga je meer in op jou studie, ik krijg dus na blok 2 pas het vak M&O en RECHT.
in de hogeschool van Utrecht krijg je de eerste 2 blokken de vakken:
- bedrijfseconomie
- marketing
- bedrijfskunde
- soort Nederlands ( project-en onderzoeksvaardigheden )
- engels
- en een project dat elke blok een ander project is.

na blok 2 vervallen marketing en bedrijfseconomie ( gelukkig )

met Bedrijfskunde ga je heel erg diep in op de organisatie van bedrijven, we moeten cases maken waarin je bedrijfsprocessen moet weergeven enz.

13-12-2007, 18:42
Mo0tjuh, ik vind MER erg moeilijk, ik heb 3 punten gehaald maar en dat was voor het project waar je eigenlijk geen onvoldoende kan halen.
het vak bedrijfseconomie was heel moeilijk, 3% tot 5% van alle 1e jaars studenten had het maar gehaald. ik zelf had een 1,4 , sommige mensen hadden zelfs een 0.1 enz..
het is zwaarder dan ik dacht, je moet alles echt goed bijhouden.
de toetsen zijn allemaal meerkeuze behalve Bedrijfseconomie, die is open vragen.

Maar, als je vanaf begin alles bijhoudt en gewoon RUIM van te voren leert is het wel te doen denk ik.

13-12-2007, 18:49
Hmm dan vraag ik me af in tot hoeverre jij een voorbeeldstudent bent (samen met je medestudenten) Naar mijn mening krijgt een ieder al in het eerste blok recht. Aan je leeftijd te zien zit je nog in de eerste, doorzetten is een pre voor deze studie. Maar zoals jij het formuleert zou je bijna geloven dat slechts 1 op de 10 mensen deze opleiding binnen 4 jaar afrond.

Ter verduidelijking MER sucks, ik heb zelf wel me diploma maar het is een rot opleiding. Neem gewoon een makkelijke opleiding vandaag de dag is men immers geintresseerd in het niveau waarop je bent afgestudeerd. Dat wil zeggen dat CE gelijk staat tot MER, BE, etc etc. Mits je een vakinhoudelijke studie hebt gekozen..

13-12-2007, 18:57
ik ben geen voorbeeldstudent, ik zit in mn 1e jaar ja en vind t moeilijk.
Ik krijg pas RECHT in vanaf mn 3e blok... en 1 op de 10 nee, maar zoals mn leraren zeggen 5/6 op de 10 wel, grote uitval zeggen .
ja het is niet de leukste studie denk ik misschien omdat t moeilijk is

13-12-2007, 19:00
Zoals Alhoceima1983 zegt, MER sucks.. Niet zozeer om de moeilijkheid ervan, want het is zeker goed te doen. Ik kwam er helaas te laat achter, dus heb m'n studie wel gewoon afgemaakt. Het is op zich wel interessant, omdat je overal een beetje van af komt te weten met die studie, maar dat is ook gelijk het probleem. Je gaat nergens echt diep op in, dus je kennis is wel breed, maar diepgang ervan ontbreekt. Daarnaast krijg je bepaalde vakken maar 1 blok (10 wkn) en daarna nooit meer. Hierdoor kan wel je interesse gewekt worden voor een bepaalde richting, maar je weet er zo weinig vanaf dat je er moeilijk je beroep van kunt maken..

Maar goed, dit is puur mijn mening (en van vele anderen die ik ken), maar dit hoeft je natuurlijk niet perse te ontmoedigen.

Succes bij het maken van je keuze!

13-12-2007, 19:04
Ik zie wel ik maak het 1e jaar wel gewoon af denk ik en als ik geen 48 punten heb ga ik iets anders doen.

13-12-2007, 19:06

Citaat door Motje89:
ik ben geen voorbeeldstudent, ik zit in mn 1e jaar ja en vind t moeilijk.
Ik krijg pas RECHT in vanaf mn 3e blok... en 1 op de 10 nee, maar zoals mn leraren zeggen 5/6 op de 10 wel, grote uitval zeggen .
ja het is niet de leukste studie denk ik misschien omdat t moeilijk is


Vind je het echt moeilijk, of doe je gewoon te weinig? De financiele vakken moet je echt begrijpen om daar een voldoende voor te halen (zoals BE). Je kan dan stampen wat je wilt, maar als je het niet begrijpt zal je echt geen voldoende halen.. Als je iets niet begrijpt zou ik naar je docent toe lopen om te vragen om het nog een keer uit te leggen, want daar zijn ze ook niet te beroerd voor.

Het jaar is ook pas begonnen, dus wellicht is het dat je nog even in moet komen. Je moet iig niet bij de pakken neer gaan zitten, want dit is pas het begin

13-12-2007, 19:15


ik denk allebei, ik weet dat ik niet al te hard werk maar BE vind ik ook gewoon te moeilijk. die andere vakken zijn opzich wel te doen die tentamens had ik ook bijna gehaald. zoals marketing bedrijfskunde en een spelling toets had ik bijna gehaald .
als ik BE niet haal kan ik zowiezo nog wel aan mn 48 punten komen en dat is mijn doel.

13-12-2007, 19:24
MER is leuk... Zit in mn derde studiejaar van de HRO en het is super leuk en super gezellig... maar dat is mijn mening.... Zit lekker veel verscheidenheid in... Tis maar waar je van houdt!

Groetjes Sima

16-12-2007, 19:03

Citaat door sima_forever:
MER is leuk... Zit in mn derde studiejaar van de HRO en het is super leuk en super gezellig... maar dat is mijn mening.... Zit lekker veel verscheidenheid in... Tis maar waar je van houdt!

Groetjes Sima



Dus jullie vinden allemaal BE moeilijk. Ik dacht even dat het aan mij lag. Ja gewoon hard studeren en veel oefeningen maken enz...

Maar hoe was jullie stagetijd? Interessant?

Ik zelf vind MER superinteressant, heel breed, dus wil zeggen dat je bijna overal terecht kunt, inclusief zelf ondernemen. Ik zou het afmaken MOI89. Alle begin is moeilijk. MER is denk ik wel de moeilijkste richting aan een hogeschool.

Pagina's : [1] 2