Bekijk volle/desktop versie : Islamitisch respect volgens Mans (column)



12-12-2007, 16:22

Citaat door The_Kwisatz_:
Nogmaals 'respect'

Geachte,

Balkenende gebruikt het om de zin, Wilders heeft 't niet, en museumdirecteuren verwijderen er fotoseries voor. Ooit was het hoogachting vanwege een bijzondere prestatie, inzet of hoge morele standaard. Nu lijkt 'respect' vooral synoniem voor 'houd je bek' te zijn. Speciaal voor dit stukje tracht ik het woord correct te spellen. Ik krijg het al een tijdje nauwelijks misvormd mijn toetsenbord uit of heb een teiltje nodig als ik het hoor. Zonde van de Chateaubriand in Sauce Béarnaise. Om van de zuur naar het teiltje emigrerende Chassagne Montrachet 1971 nog maar te zwijgen.

Voor Balkenende is het een nogal betekenisloos stopwoordje. Hij gebruikt het zo veelvuldig dat het geen enkele waarde meer heeft. Zijn collega's (m/v) uit de regering, het parlement en allerhande correcte mediavoorgangers strooien er eveneens rijkelijk mee, wat de impact niet erg ten goede komt. Wilders, zo is inmiddels duidelijk, heeft het voor niets en niemand. Een erg nare man die gestopt moest worden gezien zijn onvriendelijke houding naar de islam. Er werd zelfs een heuse demonstratie voor op poten gezet. Met de hulp van het hele mediacircus werd opgeroepen om op de Dam te komen staan op 7 december om Wilders tot staan te brengen. Of er werd uitgebreid verslag van die oproep gedaan. Met enig leedvermaak valt te melden dat er minder mensen kwamen dan bij de demonstratie een week ervoor op 1 december waar totaal geen ruchtbaarheid aan was gegeven in hogere mediakringen. Die demonstratie had in zekere zin ook met respect te maken.

Het Haagse Gemeentemuseum verwijderde wat Mohomo foto's van project Adam en Ewald van Sooreh Hera. Samen met de uiterst milde islamitische Stichting as-Soennah en het Turkse Platform Den Haag, richtte de Haagse partij 'Islam Democraten' het comité 'Respect voor u en mij' op om dergelijke beledigende uitingen te stoppen. Daar hebben inmiddels zo'n twintig islamitische clubjes zich bij aangesloten. In het eisenpakket komt alleen het 'respect voor mij' tot uitdrukking daar het uitsluitend gericht is op het afdwingen van respect voor de islam. Het 'u', in dit geval niet-moslims, is in geen velden of wegen te bekennen waar het de eisen voor respect betreft.

Het wordt vervelend, maar respect moet je verdienen. En ik kan werkelijk helemaal niets vinden in de islam noch in de schepper van de islam, waar ik respect uit hoogachting voor zou moeten hebben. Helemaal niets. Iets anders wordt het als het gaat om een aantal individuele moslims of groepen. Voor de moordzuchtige schoft uit de woestijn wiens verzinsels nu een miljard mensen verstikt en de rest steeds meer in een houdgreep houdt, heb ik totaal geen respect. Ik voel alleen minachting en afschuw. Verwondering ook. Moslims zien elders, zeker hier, dat het ook anders kan. Toch houden de meesten hardnekkig vast aan de stompzinnige achterlijkheid die hun imams in moskeeën prediken.

En dan nu het comité 'Respect voor u en mij'. Je moet maar durven. Het boek van de islam staat bol van uitingen van disrespect voor- en beledigingen van alles wat niet-moslim is. Eindeloze oproepen tot het te vuur en te zwaard bestrijden van ongelovigen. 'Neem hen niet tot vrienden', is nog een van de mildere omgangsvormen die in de koran beschreven staan. Er worden zelfs vergelijkingen met apen gemaakt. En dan de gore moed hebben respect voor dat debiele geloof te eisen?

Ik ben liever een aap, het is toch al familie, dan een volgeling te worden van- of respect te tonen voor de zieke, wraakzuchtige, moorddadige, roofzuchtige, narcistische, oversekste analfabeet met de naam Mohammed. Zijn volgelingen wil ik eventueel, mits verdiend, met respect behandelen. Het geloof zelf niet. Nooit niet.

Als toegift, met héél véél sercept natuurlijk, een van de weinige stukjes rijm die ik ooit uit mijn bordje frutselde.

Met vriendelijke groet,

Michiel Mans

'Ammehoe-allah'

Een zot in een grot verzon Allah.
Een verhaal vol kul als een maagd'lijk Walhalla.
Hij predikte hier, hij predikte daar,
verbood het bier, en meer van die waar.

Te vuur en te zwaard, op kameel en te paard,
de volgers van Mo vonden het allemaal waard.
Eeuwen vervlogen, volk'ren onderworpen,
alles werd moslim in steden en dorpen.

Toen waagden Vikingse vlegels,
Mo te tekenen voor een paar pegels.
Dat beledigde de baardige trollen,
zij verwensen alle grappen en grollen.

De volgelingen van de profeet,
briesten, donderden, waren witheet.
Op jacht voor tweeënzeventig snollen,
renden ze rond om ze te mollen.

Nimmer een spottend plaatje, ook geen hatelijk praatje.
Voor de profeet, de prevelende woestijnproleet, niets dan lof.
Zo niet, doet 'n Mohammed of Ali wel...plof.

Bron:
http://www.gregoriusnekschot.nl/mans/


Had het zelf niet beter kunnen zeggen!
.

12-12-2007, 18:35