Bekijk volle/desktop versie : Museumdirecteur krijgt bewaking



Pagina's : [1] 2

12-12-2007, 08:44
Museumdirecteur krijgt bewaking
Door RUUD F. WITTE
GOUDA - De directeur van museumgoudA, Ranti Tjan, heeft bewaking gekregen. Tjan wordt beveiligd vanwege zijn inzet om de omstreden foto's van de kunstenares Sooreh Hera tentoon te stellen. Op deze foto’s dragen twee islamitische homoseksuele mannen maskers van de profeet Mohammed en zijn schoonzoon Ali.
afbeelding vergroten FOTO SOOREH HERA
Over de aard en omvang van de bewaking wil Tjan niets kwijt. Zelf zegt hij zich nog vrij te kunnen bewegen. ,,En ook de geest is vrij,’’ klinkt het optimistisch uit zijn mond.

Of de foto’s over enige tijd in Gouda te zien zijn, is nog niet duidelijk. Het aanbod van Tjan aan Hera staat nog steeds, zegt hij.

De jonge Nederlands-Iraanse kunstenares op haar beurt zegt in een open brief aan minister Plasterk in NRC Handelsblad dat ze betwijfelt of museumgoudA de gehele serie tentoon wil stellen. Plasterk schrijft in dezelfde krant geschrokken te zijn dat de kunstenares moet onderduiken vanwege haar kunst.

Tjan zegt uit hetzelfde stuk te kunnen opmaken dat Hera hoopt dat het Gemeentemuseum in Den Haag, dat onlangs de meest omstreden foto en een filmpje heeft geweerd, overstag gaat en alsnog de collectie als één geheel laat zien.

De opmerking van Tjan, vorige week, dat Hera in Gouda welkom is, heeft een golf van publiciteit op gang gebracht.

De museumdirecteur stelt dat hij dat niet helemaal heeft zien aankomen. Spijt heeft hij er allerminst van. De e-mail naar Hera om eens te komen praten, is beslist geen bevlieging geweest, verzekert hij. Van een publiciteitsstunt is evenmin sprake, verzekert hij.


Bron: ad

12-12-2007, 08:46


Zolang de belastingbetaler er niet voor hoeft te betalen, immers het was zijn keuze.

12-12-2007, 08:52

Citaat door mocroturk:
Zolang de belastingbetaler er niet voor hoeft te betalen, immers het was zijn keuze.


welja

Deze directeur moet zich ook al gaan beschermen tegen moslims die weer op hun lange tenen getrapt zijn.
en de staat gaat het weer van de belastingnetaler bergen met geld kosten.

Ik denk dat moslims eens achter hun oren moeten gaat krabbelen.
mede omdat deze zelfde moslims steen en been lopen te klagen omdat ze zo gediscrimineerd of zich buitengesloten voelen in onze maatschappij.

terwijl ze zichzelf als apart volk neerzetten en maar denken dat koppensnellen en doodsbedreigingen uit de middeleeuwen de gewoonste zaak van de wereld is.

12-12-2007, 09:21

Citaat door mocroturk:
Zolang de belastingbetaler er niet voor hoeft te betalen, immers het was zijn keuze.

Mijn belastinggeld mag gebruikt worden ter verdediging van de vrijheid van meningsuiting !!!

12-12-2007, 09:43



Citaat door MASTERDAM:
Museumdirecteur krijgt bewaking
Door RUUD F. WITTE
GOUDA - De directeur van museumgoudA, Ranti Tjan, heeft bewaking gekregen. Tjan wordt beveiligd vanwege zijn inzet om de omstreden foto's van de kunstenares Sooreh Hera tentoon te stellen. Op deze foto’s dragen twee islamitische homoseksuele mannen maskers van de profeet Mohammed en zijn schoonzoon Ali.
afbeelding vergroten FOTO SOOREH HERA
Over de aard en omvang van de bewaking wil Tjan niets kwijt. Zelf zegt hij zich nog vrij te kunnen bewegen. ,,En ook de geest is vrij,’’ klinkt het optimistisch uit zijn mond.

Of de foto’s over enige tijd in Gouda te zien zijn, is nog niet duidelijk. Het aanbod van Tjan aan Hera staat nog steeds, zegt hij.

De jonge Nederlands-Iraanse kunstenares op haar beurt zegt in een open brief aan minister Plasterk in NRC Handelsblad dat ze betwijfelt of museumgoudA de gehele serie tentoon wil stellen. Plasterk schrijft in dezelfde krant geschrokken te zijn dat de kunstenares moet onderduiken vanwege haar kunst.

Tjan zegt uit hetzelfde stuk te kunnen opmaken dat Hera hoopt dat het Gemeentemuseum in Den Haag, dat onlangs de meest omstreden foto en een filmpje heeft geweerd, overstag gaat en alsnog de collectie als één geheel laat zien.

De opmerking van Tjan, vorige week, dat Hera in Gouda welkom is, heeft een golf van publiciteit op gang gebracht.

De museumdirecteur stelt dat hij dat niet helemaal heeft zien aankomen. Spijt heeft hij er allerminst van. De e-mail naar Hera om eens te komen praten, is beslist geen bevlieging geweest, verzekert hij. Van een publiciteitsstunt is evenmin sprake, verzekert hij.


Bron: ad


Gaat weer over moslims en daar is weer het dreigen tot geweld, als je ziek van geweld bent, moet je haast wel ziek zijn aan alles wat moslims is want die gaan werkelijk waar hand in hand

12-12-2007, 10:00

Citaat door mocroturk:
Zolang de belastingbetaler er niet voor hoeft te betalen, immers het was zijn keuze.

Ten aanzien van de doodsbedreigingen uit moslimse hoek en de beveiliging die de bedreigde mensen daardoor nodig hebben, verkeren de meeste moslims in een staat van morele inversie. De bedreigde is volgens hen geen slachtoffer, maar dader. De bedreigingen en de beperkingen die dat met zich meebrengt, zijn een terechte straf voor de vermeende belediging van de islam.

Meer en meer krijg ik de indruk dat het onder moslims algemeen geaccepteerd is om je te vergenoegen in de bedreigingen die mensen ten deel vallen. Hoewel de islam hier in het Westen geen bijzondere rechtsbescherming geniet boven andere religies, zijn moslims in staat gebleken de criticasters van hun religie, buiten de hier geldende wetten om, effectief te bestraffen.

Als er iets is waar de Nederlandse samenleving zich uit alle macht tegen moet verzetten is het wel deze verkrachting van onze rechtsstaat.

12-12-2007, 10:07

Citaat door Templar:
Mijn belastinggeld mag gebruikt worden ter verdediging van de vrijheid van meningsuiting !!!


Vrijheid van meningsuiting stopt daar waar belediging begint.

Overigens keur ik hiermee het gedrag van sommige Moslims n.a.v. het gebeuren uiteraard niet goed!

12-12-2007, 10:14

Citaat door Templar:
Mijn belastinggeld mag gebruikt worden ter verdediging van de vrijheid van meningsuiting !!!



12-12-2007, 10:16

Citaat door Jeblia_Tetouania:
Vrijheid van meningsuiting stopt daar waar belediging begint.

Overigens keur ik hiermee het gedrag van sommige Moslims n.a.v. het gebeuren uiteraard niet goed!

Vrijheid van meningsuiting stopt niet daar waar belediging begint.
Als je het daar niet mee eens bent,adviseer ik je een ander land te zoeken waar ze wel volgens jouw norm leven !

12-12-2007, 10:20

Citaat door Jeblia_Tetouania:
Vrijheid van meningsuiting stopt daar waar belediging begint.

Overigens keur ik hiermee het gedrag van sommige Moslims n.a.v. het gebeuren uiteraard niet goed!



Hallo, lekker makkelijk gezegd.

Ik ben door jouw posting zeer erg beledigd omdat jij blijkbaar vindt dat belediging daar begint waar vrijheid van meningsuiting stopt.

Voor mij stopt dat dus daar waar jij de opmerking maakt in deze posting want dat betekent voor mij een verkrachting van het vrije denken en wel daarom omdat jij mij helemaal nooit kunt aangeven en noch voor mij ooit kunt bepalen waar mijn grenzen voor het zich beledigd voelen zouden moeten liggen en waarom dat niet gelijk ligt met jouw grenzen.

Ik vind dat jij zeer beledigend en zondig denkt over anderen. Maar er is hoop lees ik net:


http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=1703477

12-12-2007, 10:20
Hoe zit dat met de bescheming van de mannen, vrouwen en kinderen die met de dood worden bedriegd door ex mannen. vrouwen, vaders en moeders in Nederland.

O sorry was off topic er hing geen fotokunst in de huiskamer.

12-12-2007, 10:25

Citaat door geef_maar:
Hoe zit dat met de bescheming van de mannen, vrouwen en kinderen die met de dood worden bedriegd door ex mannen. vrouwen, vaders en moeders in Nederland.

O sorry was off topic er hing geen fotokunst in de huiskamer.

Daar zijn blijfvanmijnlijf huizen voor..........

Opvang mogelijkheid voor Moslima's, met een zéér GEHEIM adres!


De Stichting Saadet is een stichting met misschien wel het meest geheime adres van alle organisaties die Blijf-van-mijn-Lijf huizen heeft. Zij nemen alleen Moslima's op, en hun "eer" blijft gewaarborgd.

De stichting Saadet wil waarborgen dat ook een weggelopen vrouw als goede moslim kan blijven doorleven. Weglopen tast de eer van de familie al genoeg aan, is de redenering. En gewone opvanghuizen worden vaak als 'losbandig' beschouwd. Dus wie daar belandt, wordt al snel voor hxxr uitgemaakt. Saadet heeft daarom strenge regels, zodat familieleden zullen aannemen dat een vrouw daar haar eer niet hoeft te verliezen. De vrouwen mogen bijvoorbeeld niet in minirok de straat op en mannen boven de 10 jaar mogen geen voet over de drempel zetten.

Van de bewoonsters van Saadet gaat een derde terug naar de echtgenoot, meestal na aandringen van de familie. Saadet beschouwt dat anders dan andere opvanghuizen als een vanzelfsprekend gevolg van het leven in twee culturen: wie door de familie verstoten dreigt te worden, verliest vaak de hele gemeenschap. Veel vrouwen durven dat isolement niet aan.

Mishandeling is in sommige tradities normaler, houden veel hulpverleners en ook mishandelde vrouwen zelf vol, maar juist bij Saadet noemen ze dit ,,een hardnekkig vooroordeel''. Hoe dan ook is er een aantal cruciale verschillen die wel degelijk tot ernstiger mishandeling kunnen leiden. Wie je er ook naar vraagt in het Nederlandse opvangcircuit, allemaal noemen ze dezelfde: Veel allochtone vrouwen, zeggen ze, worden niet alleen bedreigd door hun man maar door hun hele familie als ze weglopen - de schande is te groot. Broers slaan ook. Veel worden er bovendien niet alleen mishandeld maar ook opgesloten of anderszins geïsoleerd van de buitenwereld, bijvoorbeeld doordat ze de Nederlandse taal niet mogen leren. En het bitterste verschil: veel allochtone vrouwen hebben een probleem met hun verblijfsvergunning als ze weglopen, omdat ze een zogeheten afhankelijke status hebben, die ze bij echtscheiding kunnen verliezen. Ze kunnen niet weg.

Stichting Saadet

12-12-2007, 10:43


Ik voel me niet beledigd door het tentoonstellen van de foto's.

Niemand weet hoe de profeet eruit zag en dus kunnen het netzogoed 2 taliban zijn.

12-12-2007, 10:45

Citaat door fesmaroc:
Ik voel me niet beledigd door het tentoonstellen van de foto's.

Niemand weet hoe de profeet eruit zag en dus kunnen het netzogoed 2 taliban zijn.


Yep...of


12-12-2007, 10:51

Citaat door fesmaroc:
Ik voel me niet beledigd door het tentoonstellen van de foto's.

Niemand weet hoe de profeet eruit zag en dus kunnen het netzogoed 2 taliban zijn.

Trouwens heel wat anders:

Mag een "ongelovige" eigenlijk wel de naam van de profeet Mohammed uitspreken? Of zou dat ook als beledigend opgevat kunnen worden?

Pagina's : [1] 2