Bekijk volle/desktop versie : Dubbele bomaanslag in Algiers



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8

11-12-2007, 11:22

VEEL DODEN BIJ AANSLAG ALGIERS[/FONT][/SIZE]



[SIZE="2"][FONT="Arial"]In Algiers zijn dinsdag twee bommen ontploft. Bij de twee aanslagen in de Algerijnse hoofdstad zijn zeker 67 mensen om het leven gekomen.















Kort na elkaar waren er twee explosies. De eerste was in een bus voor het Constitutionele Hof en de tweede bij een politiebureau. Mogelijk gaat het om zelfmoordaanslagen.


Citaat door Volkskrant:
[FONT="Georgia"][SIZE="2"]De eerste explosie vond plaats in het centrum van de stad, nabij het Constitutionele Hof. Kort daarna deed zich een tweede explosie voor in de buurt van een VN-kantoor in het district Hydra. Een getuige vertelde dat een deel van het gebouw was ingestort en gevreesd wordt, dat er mensen vast zitten.

Volgens de Algerijnse minister van Binnenlandse Zaken, Yazid Zerhouni, waren de explosies in het centrum veroorzaakt door twee autobommen en was er bij de VN een zelfmoordaanslag gepleegd. De aanslagen zijn nog niet opgeëist maar vermoedelijk is een aan Al Qaida gelieerde groepering verantwoordelijk. Dit jaar zijn er al meerdere bomaanslagen gepleegd in het Noord-Afrikaanse land, waarbij tientallen mensen zijn omgekomen en deze zijn opgeëist door een groep die zichzelf Al Qaida van de Islamitische Maghreb noemt. Voorheen stonden ze bekend als de Salafistische Groep voor Prediking en Strijd, maar ze zijn vorig jaar van naam veranderd.

De Europese Commissie heeft geschokt gereageerd op de bomaanslagen. Europees Commissaris Benita Ferrero-Waldner van Buitenlandse Betrekkingen zei in een verklaring: ‘Ik ben ontzet door deze afschuwelijke daden tegen burgers en veroordeel de aanslagen ten sterkste. Mijn gedachten gaan uit naar de families van hen die vermoord zijn en ik wens de gewonden een snelle genezing. Ik hoop dat de verantwoordelijken van deze gruwelijke daad veroordeeld zullen worden.’[/SIZE][/FONT]
Bron Volkskrant
Bron BBC News
Bron NOS

11-12-2007, 11:23


Ik heb medelijden met de mensen die erdoor getroffen worden. Ze hebben er niet om gevraagd.

11-12-2007, 11:27

Citaat door jantjehoed:
Ik heb medelijden met de mensen die erdoor getroffen worden. Ze hebben er niet om gevraagd.

Ja echt wel vreselijk.

11-12-2007, 11:38

Citaat door SUPER_MAROC:
Ja echt wel vreselijk.


Ja zeker zo'n schoolbus .

11-12-2007, 11:45


Sluiten die grenzen en lang leve de veiligheidsdiensten!!!!!

11-12-2007, 11:51
Het ziet er naar uit dat Amerika weer ambitieuze plannen heeft in het olie -en gasrijke Algerije...

11-12-2007, 12:20

Citaat door eldiamant:
Het ziet er naar uit dat Amerika weer ambitieuze plannen heeft in het olie -en gasrijke Algerije...


Wat heeft de VS hier nu weer mee te maken?

Er zijn gewoon (weer-) 20 onschuldigen vermoord door een aan Al-Qaida gelieerde groep. Richt je daar eens op voor de verandering.

11-12-2007, 12:47
en dan maar roepen allah ou akbar , vreselijk ik hoop dat die gasten op deze wereld eerst hun straf krijgen en dan in de hel branden. dat zijn geen moslims die zulke aanslagen plegen dat zijn vrienden van de satan.

11-12-2007, 14:27
Het dodental is ondertussen opgelopen tot 47!!

http://demorgen.be/dm/nl/990/Buitenland/article/detail/99719/2007/12/11/47-doden-bij-gelijktijdige-aanslagen-in-Algerije.dhtml


Allah yer7emhoem.


Beelden van de terreur aanslagen










http://news.bbc.co.uk/2/hi/in_pictures/7138181.stm

11-12-2007, 14:56

Citaat door Iznassen:
Het dodental is ondertussen opgelopen tot 47!!

http://demorgen.be/dm/nl/990/Buitenland/article/detail/99719/2007/12/11/47-doden-bij-gelijktijdige-aanslagen-in-Algerije.dhtml


Allah yer7ehoem.


Beelden van de terreur aanslagen










http://news.bbc.co.uk/2/hi/in_pictures/7138181.stm



Dit noem ik "de harteloosheid van de Zionisten en Amerikanen"!!!

11-12-2007, 15:08
algerije was nu eens de goeie kant aant opgaan,dan komen die terroristen het verpesten

tegen wat vechten ze??,ze leven toch niet in iraq ofzo waar ze de bezetters moeten bestrijden?

11-12-2007, 15:30

Citaat door Abu_AbdulWahhab:
Zijn die criminelen weer bezig, deze terroristen zijn geen salafisten, maar Chaaridjieten. Ze noemen zichzelf salafisten maar in werkelijkheid zijn ze ver verwijder van het Salafisme.

http://haadhi-hiya-selefiyyah.blogspot.com/
dit is het Salafisme

Zoals Shaychoel-Islaam Mohammad bin Abdoel Wahhaab rahiemehoellaa zegt in Masaa’il-ul-Jaahiliyyah (Aspecten uit de Tijd van Onwetendheid) punt [120]

[COLOR="Blue"]Zij beweerden de Salaf (oprechte voorgangers) te volgen, terwijl zij in feite openlijk dwars lagen en controversieel waren aan hen.

En deze Chaaridjieten, die schuilen slechts onder de naam ‘’Salafisme’’, maar schuilen onder een naam en niet vasthouden aan de stelregels van een madhab is niet genoeg, want Wanneer iemand zich Selefie (salafist) noemt is daar niets mis mee zolang dat dan ook werkelijk zo is! Maar wanneer het alleen maar een verkondiging is terwijl hij in werkelijkheid niet op manhadj As-Selef zit dan is het niet toegestaan voor hem om zichzelf Selefie te noemen!

En Shaych Al-Imaam Al-Allaamah Saalih Al-Fawzaan heeft gezegd: Wie beweerd dat hij op madhab Ahloels-Soennah Wal-Djama’ah (As-Selef) zit volgt ook de weg van Ahloels-Soennah Wal-Djama’ah (As-Selef) en vermijd alles wat daar tegenstrijdig aan is.

Dit geld voor elke manhadj (methodologie) binnen in de Islaam!

In het kort samengevat beveelt de Islaam alles wat goed is, van manieren tot aan moraal en verbiedt het alles wat slecht is. Zo ook beveelt het alle handelingen die rechtsschapen en goed zijn en verbiedt het alle handelingen die slecht en schadelijk zijn.

Allaah de Allerhoogste zegt: “Waarlijk, Allaah draagt op tot al-‘Adl en al-Ihsaan, en het geven aan de verwanten, en Hij verbiedt al-Fahshaa, al-Moenkar, en al-Baghie” (Soerat An-Nahl 16:90)

En Allaah Ta’ala zegt:[/COLOR]

“En dood een persoon niet die door Allaah verboden is verklaard, behalve met recht (i.e. een ziel om een ziel, overspel, apostasie).” Soerah Al-An’aam 6: Vers 151

Het Islaamitische standpunt tegenover Terrorisme

Fataawa betreffende de Gewapende Opstand in Algerije.



verbluffend met welke eenvoud er in een sura uit de koran alle geweld van enige moslim afgewimpelt word als teniet.

wand kijk maar.....je ziet het wel gebeuren maar het is niet waar hoor wand dat staat namelijk in onze gebruiksaanwijzing.

die vlag gaat helaas bij mij niet meer op....te veel gehoord.

11-12-2007, 15:45


Wat willen ze met die bomaanslagen bereiken?

11-12-2007, 16:47

Citaat door BaDGuY:
Wat willen ze met die bomaanslagen bereiken?

Taliban.

11-12-2007, 17:45

Citaat door ezte:
algerije was nu eens de goeie kant aant opgaan,dan komen die terroristen het verpesten

tegen wat vechten ze??,ze leven toch niet in iraq ofzo waar ze de bezetters moeten bestrijden?



ze vechten tegen de westerse staat in algerie. jaren terug hadden ze verkiezingen en toen haalde de islamitische partij de meeste mensen binnen en de staat kon het niet hebben . en daarom vechten ze tegen hun

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8