Bekijk volle/desktop versie : help vraagje over zoezija..



10-12-2007, 21:25
kan iemand mij uit leggen of dat als e zoezija hebt zonder een feest maal gegeven te hebben je halal voor elkaar bent? dus dat je alleen samen mag zijn zonder mahram? kan iemand mij hadith geven of uit leggen
djazak allahoe khair

11-12-2007, 11:59


Ik heb helaas geen hadith voor je of een dergelijke bron.
Maar ik heb 't zelf aan me tante gevraagd, die dagen de koraan bestudeerd.
Wat ik weet is dat wanneer je een zawzija hebt getekend, je alles met je man mag doen. In de islaam is zawzija het allebelangerijkste. Een bruiloft is alleen om aan de mensen te laten zien van " Kijk ik ben getrouwd, en natuurlijk voor 't plezier".

11-12-2007, 13:22
oke thanks... maar ze zeggen dat je een een etentje moet geven aan de mensen zo dat die kunne weten dat je getrouwd bent of zo had ik gehoort maar thanks

12-12-2007, 14:19
Salaam a3laikom,

Wil graag reageren op je topic...

Wat ik begrepen heb van mijn moeder toen mijn zus zouzia ging doen is dat je dan Halal voor elkaar bent. Je hebt volgens de regels je zouzia getekend...bruiloft is niet van toepassing...het is alleen maar Zina...

Het belangrijkste is dat je wettelijk op papier getrouwd bent....en dat is voor ons de " zouzia ". Volgens mij is het ook zo dat je samen Al-Faatiha opleest ( met de Imaam erbij )...maar Allah oe A3lam.

Hoop dat je hier wat aan hebt!

Voor de rest wens ik jullie veel geluk en liefde toe...Moge Allah swt jullie huwelijk zegenen Inshallah!

Groetjes Jeblia