Bekijk volle/desktop versie : Hoe denkt de islam hierover?

Pagina's : [1] 2 3

27-08-2002, 15:48
assalamou alaikom allemaal ,
ik ben een jonge vrouw en sinds 5 jaar getrouwd ik heb met deze man 2 kinderen.

ik wil graag advies ;
mijn echtgenoot is heel agressief hij slaat mij ,en ik mag niks uit mezelf doen.
mijn familie zie ik maar eens in de 3 tot 5 maanden als ik ze dan al mag zien,ik heb geen vrienden want dat is slecht in zijn ogen ,die zijn alleen maar jaloers en roddelen.

ik werk 1/2 time en als ik van mijn werk kom gaat hij aan me ruiken ,en soms zelfs in mijn ondergoed!(sorry voor dit )

hij werkt en wil ook niet werken ,hij heeft een uitkering maar dat geld gaat allen weg aan huur zijn krediet ,allimentatie voor zijn kind met een ander .
hij drinkt ,hij rookt hashj ,doet geen ramadan en bid niet .
hij zegt dat ramadan voor rijke mensen is die ook moeten voelen hoe armen leven,(stag fir allah)

ik ben echt dood ongelukkig en vraag hoe de islam hier over denkt .
ik haat hem echt en ben bezig met de scheiding .

27-08-2002, 16:35

Volgens de islam mag je met deze man scheiden, je mag niet geslagen worden en je mag niet samen slapen met een man die niet bid.

ik weet niet precies hoe en wat, maar van dit weet ik het zeker.

veel succes,

hayat

27-08-2002, 16:53
dank je wel voor je reactie .
ik heb het gewoon een beetje moeilijk met het idee dat mensen naa me gaan staren en gaan roddelen !

ik vindt het ook erg voor mijn zoon die heeft alles gezien ,hij ging altijd meteen huilen en ging mij omhelzen en probeerde zijn vader weg te hale (hij is 4 jaar)

hij vroeg mij dan waarom ik huil en zei tegen zijn vader dat hij niet leif is en mij niet moet slaan .
mijn hart is gewoon gebroken en ik heb het de laatste 2 jaar steeds weer en weer geprobeerd ,ik ben zo vaak bij hem wegegaan maar hij krijgt me altijd weer zover om het te proberen voor de kinderen.

min ouders mesaken weten ook geen raad meer want zij hebben altijd al gezegd maak er een einde aan (aan het huwelijk)

nu durven ze niks meer te zeggen omdat ze bang zijn dat ik toch weer terug bij hem ga.

ik weet ook niet waarom ik terugga !!!!
ik schaam me op den duur zo erg voor mijn ouders als mensen gaan zeggen ;oh meskiena of ;ja maar ze meot terug naar haar man om de kinderen !!of;ja nu vindt ze nooit meer een man met 2 kinderen !!so what ik wil geen man ik wil allen maar rust voor mij en mijn kinderen .

hij heeft gezegd dat hij mij zou vermoorden als ik bij hem wegga ,hij heeft al eerder met een pistool gedreigd.

ik wil graag contact met emnsen die deze situatie hebben meegemaakt en eruit zijn gekomen .

heel veeeel groetjes van btisam
assalamou alaikom

27-08-2002, 19:22
Asalam alaikoum wr wb,

Je zit inderdaad in een hele moeilijke situatie en het is eigenlijk kiezen tussen twee kwaden. Aan de ene kant wil je graag dat alles weer goedkomt en dat het gewoon EEN GROTE NACHTMERRIE was. Maar aan de andere kant weet je gewoon dat het nooit meer goed zal komen ...

Als je aan een huwelijk begint, is je intentie dat je alles wilt proberen om het zo goed mogelijk te laten verlopen. Scheiden is wel 't laatste waar je aan denkt! Daarom proberen veel vrouwen tot 't eind toe geduld op te brengen (en daar heb ik echt respect voor).

Ik ben zelf niet getrouwd, maar dit soort situaties heb ik vaak meegemaakt in mijn omgeving.

Je hebt eigenlijk een keuze uit twee situaties, die geen van beiden aantrekkelijk zijn:

1) Je kunt ingaan op de wens van je man "voor je kinderen". Maar dan vraag ik me af wat voor leven je dan zult hebben. Een leven waarin je geslagen wordt ... een leven waarin je door je man respectloos wordt behandeld ... een leven waarin de kinderen opgroeien met zo'n vader als voorbeeld. Dit wil je jezelf en je kinderen natuurlijk niet aandoen en terecht!!!

2) Van je man scheiden en je eigen leven opbouwen. Dan groeien je kinderen op zonder vader-figuur en zullen ze altijd behoefte hebben aan hun vader. Maakt niet uit hoe "slecht" een vader is ... een kind wil altijd dat contact behouden. Als 't nu niet is (op jonge leeftijd), gaan ze op zoek naar hun vader op oudere leeftijd. Veel jongens gaan op oudere leeftijd vaak bij hun vaders wonen. Dat doet natuurlijk ontzettend pijn als moeder-zijnde!!!!

Maar wat zegt de Islam hierover?

Het is als vrouw niet toegestaan om met een man te trouwen die niet bidt. Maar waarschijnlijk ben je al met hem getrouwd, voordat je dat wist. Verder wil ik nog zeggen dat als een man je belemmert in het uitoefenen van je geloof, je goed moet nadenken wat belangrijker is:

gehoorzaamheid aan je man of aan Allah (s.w.t.) !????

Ik denk dat als je goed over deze vraag nadenkt, je diep in je hart wel weet wat je te doen staat.

Oegti, ik wens je heel veel sbar toe in deze moeilijke tijd en moge Allah (s.w.t.) jou leiden en je de goede beslissing(en) laten nemen ... amin!

Mha salama,
Houda

27-08-2002, 22:30

Citaat:
Origineel gepost door btisam

ik wil graag advies ;
mijn echtgenoot is heel agressief hij slaat mij ,en ik mag niks uit mezelf doen.
mijn familie zie ik maar eens in de 3 tot 5 maanden als ik ze dan al mag zien,ik heb geen vrienden want dat is slecht in zijn ogen ,die zijn alleen maar jaloers en roddelen.

ik werk 1/2 time en als ik van mijn werk kom gaat hij aan me ruiken ,en soms zelfs in mijn ondergoed!(sorry voor dit )

hij werkt en wil ook niet werken ,hij heeft een uitkering maar dat geld gaat allen weg aan huur zijn krediet ,allimentatie voor zijn kind met een ander .
hij zegt dat ramadan voor rijke mensen is die ook moeten voelen hoe armen leven,(stag fir allah)

Volgens de islam MOET je van deze man scheiden. Als hij niet bidt, niet vast, jou slaat en zoveel zondes begaat, dan kun je hem moeilijk een moslim noemen. En zoals je weet is het haram om met een niet-moslim te trouwen.
Ik vraag me af waarom je met zo iemand getrouwd bent. De belangrijkste van een echtgenoot/echtgenote moet de islam zijn.

Inchallah krijg je genoeg kracht om je door deze moeilijke periode te komen en inchallah zul je daarna een man vinden die je wel goed behandelt.

27-08-2002, 22:32
Is het toegestaan om in huwelijk te treden met iemand die niet bid?

Vraag: Salaam moualaikoum warahmatoullahi wabarakatoehou,

Op dit moment ben ik bezig met een partnerkeuze. Er is een man die mij ten huwelijk heeft gevraagd, maar ik heb hem afgewezen omdat hij niet bid (dit zegt hij zelf). Voor mij is de Islam heel belangrijk en ik vind het een goede rede om zo’n man niet te trouwen. Is dat juist?

Antwoord:

In de naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle, voorts:

Het is niet toegestaan om met zo’n man te trouwen. In de voorgaande edities van “Wij Moslims” heeft u kunnen lezen hoe belangrijk het gebed is in de Islam. Iemand die niet bid treed buiten de oever van de Islam en wordt gezien als een ongelovige. In het boek “Fatáwa al-Mar-ah al-Moeslima” (Fatwa’s over de moslimvrouw), deel 2, pagina 747, lezen we de volgende fatwa; Er werd gevraagd aan Shaykh Moehammed Ibn al-‘Oethaymien: ‘mijn man vast niet in de Ramadan en hij bidt niet. Sterker nog, hij weerhoudt mij van alle goede daden. Hij wantrouwt mij zelfs zo erg dat hij thuis blijft van zijn werk om mij te controleren. Wat moet ik doen?’ De fatwa van de Shaykh luidt: ‘het is niet toegestaan om bij deze echtgenoot te blijven, omdat hij door het in de steek laten van zijn gebeden een kafir (ongelovige) is geworden. Het is een moslima niet toegestaan om bij een kafir te blijven. De Verhevene heeft gezegd in Soerat Al-Moemtah’anah, aayah 10: “…en zij (de ongelovige mannen) zijn niet toegestaan voor hen (de gelovige vrouwen)…”

Het huwelijk tussen jou en hem is ongeldig; er is geen huwelijk tussen jullie twee, behalve als Allah (Geprezen en Verheven is Hij) hem recht leidt en hij berouw heeft en terugkeert naar de Islam…’

De fatwa gaat verder, maar tot zover heeft het betrekking op het nalaten van het gebed. Als zelfs een huwelijk niet meer geldig is, dan is het niet toegestaan om een huwelijk aan te gaan met een man die zijn gebeden niet verricht. Het is dus een geldige reden (en zelfs een verplichting) om zo’n man af te wijzen.

Het is wel te adviseren om deze man uit te nodigen om zijn gebed te verrichten en hem te waarschuwen voor het gevaar van het nalaten van het gebed. Misschien weet hij dit niet en gaat hij met deze kennis zijn gebeden weer verrichten. Moge Allah (Verheven en Geprezen is Hij) hem leiden op het Rechte Pad.

En Allah weet het beste.

Cyber-imam Het team van al-Islaam.com

27-08-2002, 23:29

Citaat:
Origineel gepost door NIELS

We hebben geen reactie van fanatiekelingen nodig als jij, die alleen uit is op VERDEELDHEID VAN EEN GEZIN![NAJIB]

Zij vraagt wat de islam ervan zegt, en dat heb ik dus duidelijk gemaakt.

Ja beste Niels, of moet ik Adon zeggen, of was het HYPIATA, of was het PLATO?

27-08-2002, 23:42
In welke gedaante ie ook binnenkomt Najib weet 'm er altijd uit te halen!!!!

27-08-2002, 23:49
salaam
btis

wat erg voor je dat dit gebeurt, maar als een man jouw slaat bedreigt met een pistool, nog ook slaat naast je kind...niet bid etc etc...dan heb jij het recht om met hem te sheiden

en hoe niels zegt ga met hem praten..volgens mij heb jij al tig keren met hem gepraat..en heeft het nu volgens mij geen nut meer..als een man zijn vrouw slaat bedreigt etc...zal er dan nog liefde zijn??? denk het niet....

het is zoiezo vrouw om een vrouw te slaan..en al helemaal naast jullie kind...als jullie alleen maar ruzie hebben mag het niet nast het kind laat staan slaan...

en ja wat nog meer...als jij hem haat en je voelt niks meer voor hem heb je ook niet veel meer te zoeken bij hem,,dan heb jij geen leven meer maar dan leef jij meer..in een hel...alllah i gfed...

allah zal zeker inchallah met je zijn, en jou dou3a verhoren inchallah

btissam ik wens je veel succes, en heelll veel sterkte

inchallah kokmt alles goed

beslemma

28-08-2002, 00:00

Citaat:
Origineel gepost door btisam

ik wil graag advies ;

In naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle

As salaam alaikoem,

beste zuster in Islam,
Moge Allah de Verhevene je kracht geven en wijsheid om in deze zaak te handelen. Van alle dingen die Allah de meest Liefdevolle heeft toegestaan is de Echtscheiding hetgeen wat Hij het meest verafschuwt.

Hoewel Allah het verafschuwt is de echtscheiding toch toegestaan. De Islam is echter gebouwd op het familieverband. Als de familieverband sterk is dan is de samenleving sterk. Daarom wordt er geprobeerd om echtscheidingen te voorkomen en relaties te verbeteren.

Quraan 4.35. En als gij een breuk tussen hen vreest, stelt dan een scheidsrechter van zijn familie en van haar familie aan. Indien zij verzoening wensen zal Allah deze tussen hen tot stand brengen. Voorzeker, Allah is Alwetend, Alkennend.

Ik zou je willen adviseren om niet 'zomaar' van hem weg te gaan. Daar als dit tegen de wil van je man ingaat, je hier nog lang ellende van zou kunnen houden.

Hoe moeilijk het ook is om met je man te praten: want hij probeert je te isoleren kan hij niet en mag hij ook niet jou verbieden om contact te hebben met je ouders en vriendelijkheid aan hen en aan buren te geven.

Quraan 4.36. En aanbidt Allah en vereenzelvigt niets met Hem en bewijst vriendelijkheid aan ouders, verwanten, wezen, de behoeftigen en aan de nabuur, die een vreemdeling is en de nabuur die een bloedverwant is en aan de metgezel, de reiziger en aan degenen die onder uw macht zijn. Voorzeker, Allah heeft de pochers en de opscheppers niet lief.

Geef hem een mogelijkheid en tijdsduur dat hij zich verbetert tot een beter mens, betere vader en tot een betere moslim. Dit in belang van jezelf, je kinderen en hemzelf. Doe dit door een bemiddelaar aan te stellen.

Als hij hieraan niet wilt meewerken om te komen tot een wederzijdse verandering dan bestaat alsnog de mogelijkheid tot echtscheiding.

Als hij niet 5x per dag bidt of de Ramadan niet houdt en je doet het zelf ook niet, is dit natuurlijk niet consequent om op grond hiervan te scheiden. Als jij wel 5x per dag bidt, dan nog hoeft -zijn niet bidden-geen grond te zijn voor een echtscheiding.

Mocht het komen tot een echtscheiding dan heeft volgens de Islam de vader de plicht tot de volledige verzorging van de kinderen. Dit is iets anders dan alimentatie.

Voor een aantal vrouwen is het aantrekkelijk om een gescheiden man met kinderen te trouwen, daar hij bewezen heeft dat hij een goede vader kan zijn. Echter het is slechts voor weinig mannen aantrekkelijk om te trouwen met een vrouw met kinderen.

Bovendien als je dochters hebt is het vaak voor moeders een extra belasting en zorg voor de relatie tussen stiefvaders en dochters.

Hoewel het zeer zwaar is voor vrouwen om hun kind 'achtertelaten' bij de vader, is het juist zeer goed voor de ontwikkeling van mannen dat zij beseffen dat bij het aangaan van een relatie ook de zorg voor de kinderen hoort, die je niet kan afkopen met geld alleen.

De Islam geeft je deze mogelijkheid en mocht het 'onverhoopt' komen tot een echtscheiding biedt het je de mogelijkheid om opnieuw te beginnen, hoezwaar het afscheid van je kinderen ook mogen zijn.

Sterkte en wijsheid in deze moeilijke tijd,

Je broeder in Islam,

Abdullah Haselhoef

28-08-2002, 01:52
As Salaam Aleikoem Wr Wb Wm

De Quran verbiedt een vrouw absoluut een niet-moslim te trouwen, zelfs wanneer hij iemand van de Ahi al-Kitab is. Er wordt gezegd:
0, gij die gelooft wanneer gelovige vrouwen tot u komen als vluchteling , beproeft haar (geloof); Allah kent hun geloof het beste. Als gij dan vindt dat zij gelovig zijn, zendt hen niet terug naar de ongelovigen. Deze vrouwen zijn voor hen niet wettig, noch zijn de ongelovigen wettig voor deze vrouwen.
(60:11)

Volgens dit vers mag een vrouw die haar huis verlaat om haar geloof in Allah, haar liefde voor de islam en de Heilige Profeet (s.a.w.), die bij de gelovigen komt en zij constateren dat zij inderdaad een gelovige is, onder geen enkele omstandigheid worden teruggestuurd naar de ongelovigen. De reden van deze regel is, dat de ongelovigen de gelovige vrouwen nooit volgens het principe van 'het goede verordenen' (amr bi'l ma'ruf) kunnen huwen en daarom zou geen enkele moslimvrouw ooit een niet moslim moeten trouwen.

==============================================

Indien een man een aanklacht indient tegen zijn vrouw, of een vrouw tegen haar echtgenoot, verordent de Heilige Quran de volgende procedure:

"En betreffende degene die hun vrouwen beschuldigen en die buiten zich geen getuigen hebben - laat ieder hunner 4 maal in de naam van Allah zweren dat hij voorzeker de waarheid spreekt - en de 5e maal zal hij zeggen: dat Allah's vloek op hem ruste als hij tot de leugenaars behoort"

"Maar het zal de straf van haar af wenden indien zij 4 maal in de naam van Allahgetuigt en zegt, dat hij tot de leugenaars behoort - en de 5e maal zal zij zeggen: dat de toorn van Allah over haar zij als hij (haar man) de waarheid spreekt"
Quran(24:7-10)

De Qur'an wijst mannen die vrouwen onderdrukken of slecht behandelen terecht:

"0, gij die gelooft, het is u niet geoorloofd, vrouwen te erven tegen haar wil, noch moogt gij haar tegenhouden opdat gij een gedeelte van wat gij haar hebt gegeven, moogt terug nemen, tenzij zij schuldig zijn aan een schandelijk kwaad; en bijft met haar vriendelijk omgaan en als gij afkeer van haar hebt, kan het zijn, dat gij afkeer hebt van iets, waarin Allah veel goeds kan hebben gelegd."

(Quran 4:20)

Een zaak, die toegestaan is, maar Allah verafschuwt is echtscheiding.

Overgeleverd door: Aboe Da woed

"Zal ik jullie vertellen over de grootsten van de grote zonden..."
En bij noemde "het niet plichtsgetrouw naar je ouders zijn" als een van hen

Overgeleverd door: Al-Boechari, Moslim

++++++++++

De Profeet zei:
Hij zei tegen een man die bij hem kwam en hem om toestemming vroeg om met de moslims in een veldslag te vechten: "Leven je ouders nog?"
De man zei: "Ja." De Profeet zei: "Stel je dan in hun dienst."

Overgeleverd door: Al-Boechari

+++++++++++

"De daad om plichtsgetrouw tegenover je ouders te zijn is een daad die de middelste deur van de hemel opent. Werk dus om het te verkrijgen (door plichtsgetrouw tegenover je ouders te zijn) of verlies het."

Overgeleverd door: At-Tirmidhi

Sterkte meid, ik hoop dat je iets aan de woorden hebt.

De vraag is al gesteld maar ik mis nog steeds een antwoordt

Ben je zelf praktiserend Moslima

Wa Aleikoem As Salaam Wr Wb Wm

28-08-2002, 14:47
assalaamou alaikom allemaal .
ik dank jullie allemaal voor jullie reacties en wijze raad van de koran.
om meteen de vraag te beantwoorden of ik een moslima ben:
JAZEKER! alhamdoullah.
ik bid elke dag en doe de ramadan helemaal !

en nee ik wist niet dat hij zo was toen ik hem huwde,hij begon met de tijd te veranderen ,eigelijk begon zijn ware aard boven water te komen .

ze zeggen dat als je nia hebt dat je de duivel altijd betrapt,zo is dat ook met mij gegaan
ik wist dat hij sigaretten rookte ,maar niet dat hij blowde

in de eerste maanden van ons huwelijk woonden we bij zijn moeder en rook vaak een abnormaal geur (van de hashj)en als ik hem dat zei antwoorde hij ;oh dat zijn zeker de buren,of zijn vaste smoes werd dat zijn sigaren.

ik raakte zwanger en hij liet zijn eerste symptomen van geweld zien ,eeerst een klap ,dan een schop,haren trekken en duwen.
toen ik 3 maanden zwanger kregen we ruzie ,hij klapte mij en vloerde mij met een schop.

zijn ouders kwamen boven en begonnen tegen hem te schreeuwen waar hij mee bezig was ,hij zei dat hij niks had gedaan maar zijn broertje zei ;jawel ik heb je gehoord je hebt haar geslagen !

die week nog zijn we verhuis omdat hij niet meer bij zijn ouders wou blijven om niet gecontroleerd te worden.

op een avond ging hij weg met vrienden en ik stond in de keuken,de badkamer was naast de keuekn en de deur was op een kier.
toen ik langsliep was hij heel zenuwachtig alsof hij iets verbergde
ik zei niks en wachtte tot hij wegging ,toen ging ik op inspectie uit

ik zocht overal maar vond niks ,ik was duizelig geworden en ging op de w.c klep zitten en toen viel mijn oog op de wasbak en iets zei mij dat ik eronder moest kijken en jawel BINGO!!!! mijn bewijs daar zat een stuk hhashj verstopt !!
ik heb het toen weggehaald en wachtte op hem .
hij ging nar de w.c en toen hij terugkwam vroeg ik hem wat er was hij zei niks,ik vroeg of hij wat was kwijtgeraakt en hij begon te lachen enzei mij dat ik het terug moest geven,het was niks !
zo begon alles ..................van kwaad naar erger....

toen kwam ik erachter dat hij dronk ,met de ramadan MOEST IK koffie voor hem maken en eten en als ik dat niet deed was ik een bent a souk en een lihoudia omdat ik niet naar mijn man luisterde en kreeg ik nog klappen ook!

ik ben altijd bang voor hem als we bij mijn ouders zijn of die van hem ,want een verkeerd woord of een lach en het is weer zover !

en ik heb zovaak met hem gepraat en hij zegt sorry ik weet niet waarom ik het doe en ik hou van jou en de kinderen.
weet je wat zijn familie zegt dat is SHOR !! nou ik weet zeker van niet het is gewoon zijn karakter hij had voor mij een ander niet marrokaans vriendin en die heeft hij nog erger behandeld zei belandde in het ziekenhuis!! hij heeft een dochter met haar.

en voor KILLER ,ik werk part time dud ik gebruik internet via mijn werk!
zoals ik al zei ik mag geen sociaal leven leiden ,geen vriendinnen ik heb er 2 leren kennen via mijn werk maar ik ben 1 keer bij ieder geweest en sinds dien niet meer .iedereen is slecht in zijn ogen !

ik haat hem echt en ik ben al bezig met de scheiding nu ,mijn ouders hebben met hem gepraat zijn ouders (vooral zijn vader)maar hij luistert naar niemand .

assalamou allaikom ik kan niet meer verder nu .............

06-05-2009, 21:59

as salaam alaikoem

kijk btisam wat jij moet doen is diep in je hart kijken of er nog en wil is om voor je huwelijk te vechten en je kinderen want zij zijn nummer 1
want hun zijn de dupe van alles en neem het van mij aan ik kan met je mee praten want ik ben ook net gescheiden en ik heb en dochter en echt ik gun jou dat verdriet niet die ik heb als ik me dochter terug breng naar haar moeder en ze zegt papa ik wil niet naar mama en begint te huilen weet je op dat moment wil mijn hart ontplofen maar ik laat niet merken voor haar.

kijk zuster als je nog energie hebt ondanks alles vecht voor je kinderen maar als je op bent zou ik zeggen stop want als je zo door gaat krijg je en keer en hart stilstand en waar ben jij dan en waar laat je je kinderen dan

moge allah swt jou wijze advies geven

want scheiden is nooit goed

het gaat je goed ondanks alles allah mhak

06-05-2009, 22:06

Citaat door samad77:
as salaam alaikoem

kijk btisam wat jij moet doen is diep in je hart kijken of er nog en wil is om voor je huwelijk te vechten en je kinderen want zij zijn nummer 1
want hun zijn de dupe van alles en neem het van mij aan ik kan met je mee praten want ik ben ook net gescheiden en ik heb en dochter en echt ik gun jou dat verdriet niet die ik heb als ik me dochter terug breng naar haar moeder en ze zegt papa ik wil niet naar mama en begint te huilen weet je op dat moment wil mijn hart ontplofen maar ik laat niet merken voor haar.

kijk zuster als je nog energie hebt ondanks alles vecht voor je kinderen maar als je op bent zou ik zeggen stop want als je zo door gaat krijg je en keer en hart stilstand en waar ben jij dan en waar laat je je kinderen dan

moge allah swt jou wijze advies geven

want scheiden is nooit goed

het gaat je goed ondanks alles allah mhak

Topic is van 2002.

07-05-2009, 10:43
Hoe gaat het nu met je Btisam, ik zag een topic van jou van 2007 en toen was je nog steeds bij die ellendige man.

Ben je nu nog steeds bij hem of ben je inmiddels gescheiden?

Pagina's : [1] 2 3