Citaat:
Origineel gepost door btisam
assalamou alaikom allemaal ,
ik ben een jonge vrouw en sinds 5 jaar getrouwd ik heb met deze man 2 kinderen.
ik wil graag advies ;
mijn echtgenoot is heel agressief hij slaat mij ,en ik mag niks uit mezelf doen.
mijn familie zie ik maar eens in de 3 tot 5 maanden als ik ze dan al mag zien,ik heb geen vrienden want dat is slecht in zijn ogen ,die zijn alleen maar jaloers en roddelen.
ik werk 1/2 time en als ik van mijn werk kom gaat hij aan me ruiken ,en soms zelfs in mijn ondergoed!(sorry voor dit )
hij werkt en wil ook niet werken ,hij heeft een uitkering maar dat geld gaat allen weg aan huur zijn krediet ,allimentatie voor zijn kind met een ander .
hij drinkt ,hij rookt hashj ,doet geen ramadan en bid niet .
hij zegt dat ramadan voor rijke mensen is die ook moeten voelen hoe armen leven,(stag fir allah)
ik ben echt dood ongelukkig en vraag hoe de islam hier over denkt .
ik haat hem echt en ben bezig met de scheiding .
In naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle
As salaam alaikoem,
beste zuster in Islam,
Moge Allah de Verhevene je kracht geven en wijsheid om in deze zaak te handelen. Van alle dingen die Allah de meest Liefdevolle heeft toegestaan is de Echtscheiding hetgeen wat Hij het meest verafschuwt.
Hoewel Allah het verafschuwt is de echtscheiding toch toegestaan. De Islam is echter gebouwd op het familieverband. Als de familieverband sterk is dan is de samenleving sterk. Daarom wordt er geprobeerd om echtscheidingen te voorkomen en relaties te verbeteren.
Quraan 4.35. En als gij een breuk tussen hen vreest, stelt dan een scheidsrechter van zijn familie en van haar familie aan. Indien zij verzoening wensen zal Allah deze tussen hen tot stand brengen. Voorzeker, Allah is Alwetend, Alkennend.
Ik zou je willen adviseren om niet 'zomaar' van hem weg te gaan. Daar als dit tegen de wil van je man ingaat, je hier nog lang ellende van zou kunnen houden.