Bekijk volle/desktop versie : Hoe denkt de islam hierover?

Pagina's : [1] 2 3

27-08-2002, 15:48
assalamou alaikom allemaal ,
ik ben een jonge vrouw en sinds 5 jaar getrouwd ik heb met deze man 2 kinderen.

ik wil graag advies ;
mijn echtgenoot is heel agressief hij slaat mij ,en ik mag niks uit mezelf doen.
mijn familie zie ik maar eens in de 3 tot 5 maanden als ik ze dan al mag zien,ik heb geen vrienden want dat is slecht in zijn ogen ,die zijn alleen maar jaloers en roddelen.

ik werk 1/2 time en als ik van mijn werk kom gaat hij aan me ruiken ,en soms zelfs in mijn ondergoed!(sorry voor dit )

hij werkt en wil ook niet werken ,hij heeft een uitkering maar dat geld gaat allen weg aan huur zijn krediet ,allimentatie voor zijn kind met een ander .
hij drinkt ,hij rookt hashj ,doet geen ramadan en bid niet .
hij zegt dat ramadan voor rijke mensen is die ook moeten voelen hoe armen leven,(stag fir allah)

ik ben echt dood ongelukkig en vraag hoe de islam hier over denkt .
ik haat hem echt en ben bezig met de scheiding .

27-08-2002, 16:35

Volgens de islam mag je met deze man scheiden, je mag niet geslagen worden en je mag niet samen slapen met een man die niet bid.

ik weet niet precies hoe en wat, maar van dit weet ik het zeker.

veel succes,

hayat

27-08-2002, 16:53
dank je wel voor je reactie .
ik heb het gewoon een beetje moeilijk met het idee dat mensen naa me gaan staren en gaan roddelen !

ik vindt het ook erg voor mijn zoon die heeft alles gezien ,hij ging altijd meteen huilen en ging mij omhelzen en probeerde zijn vader weg te hale (hij is 4 jaar)

hij vroeg mij dan waarom ik huil en zei tegen zijn vader dat hij niet leif is en mij niet moet slaan .
mijn hart is gewoon gebroken en ik heb het de laatste 2 jaar steeds weer en weer geprobeerd ,ik ben zo vaak bij hem wegegaan maar hij krijgt me altijd weer zover om het te proberen voor de kinderen.