Bekijk volle/desktop versie : Zusters die weggelopen zijn vanwege hun ouders??????



Pagina's : [1] 2

09-12-2007, 17:05
Salaam Ou3likom beste Zusters.


Zijn er hier zusters of misschien wel broeders die bij het hand vragen hun huwelijkskandidaat geweigerd zijn door de je ouders om ongeldige redenen, weggelopen en iemand anders als wali hebben genomen en getrouwd en gelukkig zijn?

Ben benieuwd.


SalaamOu3likom Je Zuster

09-12-2007, 17:08


iemand anders als wali

09-12-2007, 17:28

Citaat door Juelz_Santana:
iemand anders als wali



Wat is hier zo lachwekkend aan ??????

09-12-2007, 17:35

Citaat door Juelz_Santana:
iemand anders als wali



Dat kan als de vader geen Moslim is, dan kan je er voor kiezen om een imaam als Wali te nemen ( goede woordkeus 'nemen'?)








Tenminste dat kreeg ik er altijd met een paplepel ingegoten...

09-12-2007, 17:48


van plan weg te lopen voor een man????????.

09-12-2007, 17:50
nee niet waar ook als je vader moslim is en hij weigert dat je met iemand doe moslim is trouwt mag je naar iemand via je ooms of imam trouwen. dat heb ik zelf gehoord bij ikrae kanaal. je mag oo een imam vragen voor de zekerheid maar dat heb ik wel zeker gehoord.

09-12-2007, 17:54
Zijn er dames die zonder toestemming van hun vader willen trouwen?
Ik zou echt never nooit met iemand trouwen als ik niet de toestemming van mn vader heb.

09-12-2007, 17:56

Citaat door lady_farah:
Zijn er dames die zonder toestemming van hun vader willen trouwen?
Ik zou echt never nooit met iemand trouwen als ik niet de toestemming van mn vader heb.




Nou geloof mij.....als jij met iemand zo graag wil trouwen en je een leven met een ander niet kan voorstellen dan piep je wel anders als je vader zegt nee! en je moet met die en die trouwen. Maar gair insallah ik hoop voor je dat dit in jou geval je niet zal overkomen. You never know met die ontwetendheid van sommige ouders t.t.

09-12-2007, 17:57
Hmmm......

In mijn geval misschien wel. Ik wil daar niet te veel over uitwaaien, maar mijn vader heeft totaal geen interesse in mij . Daarom zou ik niet zo snel op hem af gaan stappen. Ik zou eerder op mijn oom afstappen.



Dit was trouwens een antwoord op de vraag van Farah.

09-12-2007, 17:59

Citaat door Hmeds_Daughter:
Dat kan als de vader geen Moslim is, dan kan je er voor kiezen om een imaam als Wali te nemen ( goede woordkeus 'nemen'?)








Tenminste dat kreeg ik er altijd met een paplepel ingegoten...



Kijk weet je wat hetis. Tegenwoordig gaan die nieuwe generatie moslims gewoon tegne hun ouders in, als het ze niet uitkomt. Stiekem trouwen dus.

En later krijgen ze spijt, ken 1 heeeeel treffend voorbeeld van eentje die met een bollander wou trouwen

was uiteindelijk mee getrouwd, nu spijt gescheiden en een kind en wordt in elkaar geslagen door hem op straat.

ouders, wat ze ook fout doen of lijken te doen ze hebben alle recht

09-12-2007, 18:01

Citaat door Juelz_Santana:
Kijk weet je wat hetis. Tegenwoordig gaan die nieuwe generatie moslims gewoon tegne hun ouders in, als het ze niet uitkomt. Stiekem trouwen dus.

En later krijgen ze spijt, ken 1 heeeeel treffend voorbeeld van eentje die met een bollander wou trouwen

was uiteindelijk mee getrouwd, nu spijt gescheiden en een kind en wordt in elkaar geslagen door hem op straat.

ouders, wat ze ook fout doen of lijken te doen ze hebben alle recht



Daar ben ik het helemaal mee eens, maar op een gegeven moment wordt het je te veel. Met als gevolg dat je jouw vader niet meer als een vader gaat beschouwen. Natuurlijk, met pijn in je hart.

Gayr InshaAllah.

09-12-2007, 18:03

Citaat door meknesia19:
Nou geloof mij.....als jij met iemand zo graag wil trouwen en je een leven met een ander niet kan voorstellen dan piep je wel anders als je vader zegt nee! en je moet met die en die trouwen. Maar gair insallah ik hoop voor je dat dit in jou geval je niet zal overkomen. You never know met die ontwetendheid van sommige ouders t.t.


Als me vader het zo afwijzen, zal hij daar wel een goede reden voor hebben. Je vader wil het beste voor je, en zal je daarom voor een verkeerde keus willen beschermen. Daarom zou ik nooit tegen me vader in gaan.... Ondanks dat ik veel van iemand zal houden...
Mijn ouders gaan boven iedereen.

09-12-2007, 18:04



Citaat door Hmeds_Daughter:
Daar ben ik het helemaal mee eens, maar op een gegeven moment wordt het je te veel. Met als gevolg dat je jouw vader niet meer als een vader gaat beschouwen. Natuurlijk, met pijn in je hart.

Gayr InshaAllah.



Ja precies, ik begrijp je joh.

09-12-2007, 18:04

Citaat door lady_farah:
Als me vader het zo afwijzen, zal hij daar wel een goede reden voor hebben. Je vader wil het beste voor je, en zal je daarom voor een verkeerde keus willen beschermen. Daarom zou ik nooit tegen me vader in gaan.... Ondanks dat ik veel van iemand zal houden...
Mijn ouders gaan boven iedereen.



Alhamdoelilah! Maar weet wel Farah dat niet elke vader het beste voor zijn dochter wilt. Vaak spelen eigen belangen ook een belangrijke rol.

09-12-2007, 18:05

Citaat door Juelz_Santana:
Ja precies, ik begrijp je joh.




Bedankt voor je begrip.

Pagina's : [1] 2