Bekijk volle/desktop versie : Fraudeschandaal schokt Marokko

Pagina's : [1] 2

27-08-2002, 14:52
AMSTERDAM - Een omvangrijk fraudeschandaal met de Sociale Verzekeringskas heeft in Marokko voor grote politieke deining gezorgd. Uit een lijvig rapport van de Marokkaanse Senaat blijkt dat sinds 1971 op grote schaal met de gelden van de kas is gesjoemeld. Hoewel geen concreet bedrag is genoemd zou de totale fraude van de afgelopen 31 jaar maar liefst 80 procent bedragen van de totale buitenlandse schuld van Marokko van het jaar 2001.

Naast mismanagement zouden diverse managers van de kas zichzelf gigantische salarissen hebben toebedeeld tot bedragen van 35,8 miljoen euro per jaar aan toe.

27-08-2002, 18:32

hahaha..................echt typisch marokko !!!

27-08-2002, 18:33
ach ja moccros he is te verwachten dusssss

27-08-2002, 18:59

Citaat:
Origineel gepost door Redactie
AMSTERDAM - Een omvangrijk fraudeschandaal met de Sociale Verzekeringskas heeft in Marokko voor grote politieke deining gezorgd. Uit een lijvig rapport van de Marokkaanse Senaat blijkt dat sinds 1971 op grote schaal met de gelden van de kas is gesjoemeld. Hoewel geen concreet bedrag is genoemd zou de totale fraude van de afgelopen 31 jaar maar liefst 80 procent bedragen van de totale buitenlandse schuld van Marokko van het jaar 2001.

Naast mismanagement zouden diverse managers van de kas zichzelf gigantische salarissen hebben toebedeeld tot bedragen van 35,8 miljoen euro per jaar aan toe.
Sinds 1971...heeft het zolang geduurt om dit te ontdekken..of is het toevallig ontdekt..

Volgens mij zijn er velen in betrokken..

Kun je misschien bronnen opgeven..ik wil graag meer over weten.

27-08-2002, 20:03

Citaat:
Origineel gepost door Redactie

als iemand mij 0 jaar geleden om mijn mening had gevraagd had ik met de zelfde conclussies gekomen, dat ze hier jaar over hebben moeten doen om het te ontdekken

28-08-2002, 00:47
Het staat in de telegraaf van dinsdag 27 Aug. 2002

28-08-2002, 11:57
SCHOKT MAROKKO

Kom nou zeg...
Dit soort nieuws SCHOKT marokko echt niet.

Dit soort feiten waren al bij jaar en dag bekend in marokko.
Domme mensen.

28-08-2002, 12:01

Citaat:
Origineel gepost door Kenitrya
SCHOKT MAROKKO

Kom nou zeg...
Dit soort nieuws SCHOKT marokko echt niet.

Dit soort feiten waren al bij jaar en dag bekend in marokko.
Domme mensen.
Iwa jah, ik weet niet of het aan de Telegraaf ligt of dat de marokkaanse autoriteiten het zo hebben uitgegeven in pers....maar inderdaad, ze kunnen er alleen om lachen.

Ali Z.

28-08-2002, 12:04
Dit is al jaren bekend. iedreen is corrupt daar. van mij mogen ze iedereen de doodstraf geven die corrupt is net als die sukkel El basri of zoiets

28-08-2002, 12:05
Doodstraf is wel erg dramatisch JAY.

GIJ ZULT NIET DODEN.

28-08-2002, 12:08

Citaat:
Origineel gepost door Kenitrya
Doodstraf is wel erg dramatisch JAY.

GIJ ZULT NIET DODEN.
oke doodstraf gaat te ver maar dit moet echt stoppen ik woon in larache en geloof me het wordt met het jaar erger qua bedelaars en dieven en het is niet alleen maar in larache maar ik denk in heel marokko

greetz jay

28-08-2002, 12:21
Schandalig is het niet? Jammer genoeg viert de corruptie in marokko al jarenlang hoogtij en niemand die er maar iets aan heeft gedaan. Ik hoop dat er snel verandering komt, want zoals Jay al zei het wordt met het jaar erger.

Allah ygalis kol wahid fina.

Nawel

28-08-2002, 12:25

Citaat:
Origineel gepost door jay

oke doodstraf gaat te ver maar dit moet echt stoppen ik woon in larache en geloof me het wordt met het jaar erger qua bedelaars en dieven en het is niet alleen maar in larache maar ik denk in heel marokko

greetz jay
Ja, i know.

Het is echt focked als je ziet wat daar aan de hand is.
Rwiena ou tgharbik ou saffi...

Any one A Solution?!

28-08-2002, 12:56
Ze gaan nog jaren door met het stelen uit de KAS.

28-08-2002, 18:29
Dat frauderen in marokko de gewoonste zaak van de wereld is weet iedereen. Dus het rapport moet geen verrassing zijn voor wie dan ook.
Tja, in marokko geldt de gedachte iedereen voor zich zelf. Sommigen voelen zich gedwongen om te frauderen en anderen willen zich alleen maar verrijken ten koste van anderen. Juist door dat iedereen zich zelf wil verrijken blijven ze met z'n allen arm lijkt het wel. Triest eigenlijk. Maar ja, misschien dat het rapport nu eindelijk een teken is dat ze met de openlijke fraudecultuur willen afrekenen en het frauderen zullen proberen tegen te gaan.

Als het fraude bedrag inderdaad 80% van de staatsschuld van marokko is, dan is dat niet niks. Aangezien marokko namelijk een forse staatsschuld heeft. Ik hoop dat de fraude zal worden bestreden.

Pagina's : [1] 2