Bekijk volle/desktop versie : Lees dit! BELANGRIJK!

Pagina's : [1] 2

09-01-2002, 12:29
Beste mensen,

Dit klinkt misschien een beetje ongeloofwaardig, maar het echt gebeurd.
Bismillah....Vorige jaar in de zomervakantie ben ik naar marokko geweest, naar mijn stadje alhoceima. Ik wou zo graag een koran-bandje hebben, dus ging met mijn nicht naar de winkel waar ze allemaal dingen over de islam verkopen...en zocht naar het bandje die ik nooit heb kunnen vinden. Totdat er opeens een jongen naar me toe kwam , en gaf me zomaar een bandje en zei: Deze zoek je! Ik luisterde naar die bandje, en het was die bandje waar ik naar opzoek was .... soebhanelah! Dus ik wou het betalen, toen zei die man achter de kassa het is al betaald, en draaide me om om de gene die voor mij die bandje heb betaald te bedanken en wou ook gelijk vragen hoe hij het wist maar hij was opeens verdwenen. Ik weet helemaal niks van hem, ik wou alleen even zeggen ALLAH OE AKBAR! Allah staat iedere moslim bij! Volg zijn weg, en je wordt beloond. Wallah er is geen betere geloof dan de islam.

Ma3a SaLaMaa

09-01-2002, 15:46

Een apart en mysterieus verhaal.

Leuk!

10-01-2002, 09:55
Soeb7na'Allah!!!

10-01-2002, 12:58
Hallo lalla rifia,

Toen jij bij de verkoper kwam had je dan aan hem gevraagd wat voor bandje je zoekt?
Misschien had hij het gehoord en wist die te pakken en hem betaald voor jou omdat je geintresseerd was in de koran.

Het kan ook zo zijn dat op het moment dat jij aan die verkoper om die bandje vroeg, hij die bandje al gekocht had maar elmakatib bestaat!

een vraag, wat heb je met die bandje gedaan en wat voor bandje was het?

's Werelds groeten

11-01-2002, 10:03

Selem Samir,

Ten eerste bedankt voor je reactie,
Ik heb niks aan de verkoper gevraagd, want zelf wist ik niet eens hoe die refkih heette en ik kon het wel herkennen als ik het gehoord zou hebben, het zit namelijk zo... toen die jongen naar me toe kwam en die bandje gaf ging ik het beluisteren en herkende een stukje van die bandje waar ik naar op zoek was. En het is een bandje van de egyptische sheik abdelsamad allah irehmo. want is hij overleden. sindsdien koop alleen maar zijn bandjes. Dus nu snap je het waarom ik zeg soebhanalah,

Beslama en groetjes,

11-01-2002, 11:57
Salaam alaikum,
Subhanallah!
Ik heb ook zoiets meegemaakt afgelopen zomer.
Ik ben Nederlands en ik ben ongeveer 5 jaar geleden moslim geworden. Ik was in Marokko bij een vriendin in Casablanca.
Ik wou ontzettend graag naar de moskee, om deze te bekijken.
Verschillende toeristen gingen naar binnen, maar ik dacht ik wacht tot het gebed. Dan ga ik naar binnen.
Toen het bidtijd was, wou ik naar binnen, maar de "security" wou me niet naar binnen laten. Ze zei "je bent vast geen moslim". Ik zei: jawel ik ben moslim, om dit te bewijzen moest ik de shahada opzeggen. Nadat ik dit gedaan had, mocht ik naar binnen.
Mijn verlangen om het gebed te bidden werd ineens zo sterk, dat ik echt ONWIJS baalde dat ik niet kon bidden, want ik had een truitje aan met driekwart mouw en dus niet geheel bedekt.
Ik was aan het balen en liep teleurgesteld naar de uitgang.
In eens stond er een vrouw voor me, ze vroeg in het marokkaans "wil je bidden"? Ik zei ja, ze gaf me haar djellaba en haar hoofddoek en in die tijd dat ik aan het bidden was, heeft zij zich achter een muur verstopt. Wallah het eerste wat ik dacht was: SUBHANALLAH! Want ik heb blond haar en blauwe ogen en je zou niet verwachten dat ik een moslim was. Het leek net of er op mijn voorhoofd stond ïk wil graag bidden".
Ik dacht Allah heeft gezien dat ik ZO ONTZETTEND graag wou bidden, hij heeft me de kans gegeven......

Thallah

11-01-2002, 13:09
Beste Boerin,

Selem o3laikom

Nou, ik vond je verhaal heeeeeel mooi om te lezen. Zo....... zeker soebhanalah!! Doordat je moslim bent geworden en zo graag wou bidden hield allah zoveel van jou dat hij jou toch nog die kans gunde om te gaan bidden. Dus daarom heeft hij jou die vrouw als een teken gegeven dat de islam een goed geloof is en ook een teken dat wat je ook maar tegen vraagt dat hij achter je staat, en je nooit in de steek laat. dus ik zeg je bij deze blijf goed de islam volgen en je zult zien dat er geen betere geloof bestaat. Wallah geloof me de christenen die moslims worden zijn meestal beter dan de echte moslims. Ze worden ook beloond met alles wat ze wensen... Ik hoop dat je nog meer jaren van geluk meemaakt !!!

Beslama en thallam.................

11-01-2002, 13:19
Salam alaikum,
Ja ik ben er ook heel erg blij mee. Ik wil er wel even bij vertellen dat ik niet om een jongen moslim ben geworden.
Ik ben moslim, maar voor mijn gevoel ben ik er nog lang niet! Ik ben me nog steeds aan het verdiepen en mijn doel voor de toekomst is meer en meer gelovig worden INSHALLAH!
Ik kom uit een dorp en mensen kijken neer op mijn beslissing om moslim te worden. Dat is wel jammer, ze zien het als teken van onderdanigheid, mohem je kent het wel.
maardat maakt me ook weer sterk.
In ieder geval bedankt voor jullie leuke reacties.
Thallah

11-01-2002, 13:36
Selaam Aleikoum,

Ik vindt het heel mooi om zulke berichten te lezen, Macha Allah...!! hoop nog meer van dit soort berichten te kunnen lezen..dan al dat negatieve dat vaak hier heerst!

Moge Allah SWT ons alle naar de recht pad brengen en ons daar houden..Amin!

Ma3a salama

11-01-2002, 14:11
Selem justAgirl,,,

Ten eerste bedankt voor je ractie..
Wat mehkoel betreft heb je gelijk.. maar ik vind dat iedereen hier zijn hart moet/mag luchten en alles wat ze in hun hart hebben naar buiten kunnen halen. We zijn allemaal moslims en moeten elkaar daarom goede en eerlijke raad/advies geven aan elkaar...
Ik hoop dat iedeen hier echt zo denkt en vind van wat de ander te zeggen heeft.. Ik hoop het van wel!!!

En JustAgirl, ik hou ook echt heel veel van verhalen die te maken hebben met de islam..

Ik hoop dat je mijn volgende verhaal mooi zult vinden..

Thallaa en diekke boesa........

25-11-2002, 18:44
Soebhanala ALLahoe Akbar!!!

Dit soort dingen gebeuren vaker lieverd alleen hebben we het nooit door.

Beslema

26-11-2002, 12:55
LaLa Rifia, je zei je volgende verhaal, maar ik zie niks???

Maar echt mooi om zoiets mee te kunnen maken, zo zie je maar weer, als die wonderen, tekens, hinten dat Allah swt echt bestaat!

Allah ou Akbar!!

26-11-2002, 18:59

Ik kreeg kippevel toen ik het las.

26-11-2002, 19:28
soubhanallah...wonderen zijn de wereld nog niet uit....

liefs elhabiba

26-11-2002, 20:31
soubhanallah

insa allah zullen er nog vele wonderen volgen!
(waar ik van overtuigd ben)

Pagina's : [1] 2