Bekijk volle/desktop versie : Islam Aanrijding oplopen door de bozo oog!

27-08-2002, 11:53
Beste mensen,

Ik heb nu 4 jaar mijn rijbewijs en ik heb sinds 2 maanden een nieuwe auto gekocht.
Sinds ik die auto heb, heb ik heel veel ongelukken moeten vermijden, ik heb een kettigbotsing vermeden waar het bijna tragisch met me zou aflopen. Nu heb ik vorige week toch een aanrijding gemaakt doordat er iemand met een vaart door rood reed vol tegenme linkerzijde.
Ik heb mensen gevraagd hoe dit mij allemaal zo kan overkomen en nou heb te horen gekregen dat het mogelijk zou kunnen zijn dat de Boze Oog hier ook de oorzaak van kan zijn.
Graag wil ik met mensen hierover praten die ook in soort gelijk situatie heeft gezeten.

27-08-2002, 14:25

Beste Abrahaof,

Dat is mij inderdaad aan geraden, helaas ken ik niemand.
Ik weet dat er in Marokko zat van dat soort mensen zij die je daarbij kunnen helpen, maar dan moet ik helemaal naar marokko daarvoor?

Nog bedankt voor je advies!

27-08-2002, 14:36
Aanrijding door boze oog? Als jouw dag is gekomen, dan is het gekomen. Alles staat al geschreven....

27-08-2002, 14:47
Daar heb je volkomen gelijk in....

31-08-2002, 01:15

As-salaamoe haleikoem wa rahmatoe allah wa barakatoe.

bismi allahr arahmani arahim.

als eerst hoe is het met jullie broeders en zusters?
insahllah ya rab gaat het goed met u alle.

Waarlijk is ons verteld over de Satan (moge allah's vloek op hem nederdalen). Maar indien een mens gelooft in zijn heer. zal niemand en niets zijn lot kunnen veranderen. ya ogti het geloof zit niet alleen tussen de oren het zit ook in uw hart.

geloof dat uw heer bestaat, en alles ziet.
aanbid hem alleen, en gedenk hem. en ons is belooft dat hij ons zal gedenken.

Veel mensen hebben snel conclusie's of dat het meningen of feiten zijn, geen van ons weet het. moeten wij dan alles geloven wat de mensen zeggen? of moeten wij geloven in wat allah ons heeft verteld?

Indien zuster je elke keer aan iets denkt, dan zullen je handen deze gedachte gehoorzamen.

Moge Allah swt mij vergeven indien ik mij in mijn woorden heb vergist.
Alleen allah is de al wetende de almachtige.

Wa haleikoem as-salaam wa rahmatoe allah wa barakatoe.

06-09-2002, 19:40

Citaat:
Origineel gepost door abdelraof
dat kan zo zijn ik heb één tip en mischien ook gelijk een oplossing wat je doet is gewoon je gaat naar een le fki die gaat voor jou een anti boze oog middeltje maken

Assalamou alaikoum wa rahmatou laah wa barakatouh, bismillah wa salatou wa salam 3ala rasouli laah mohamadin ibni abdillah wa 3ala alihi wa sa7bihi wa man walah,

vrees Allah broeder ipv andere adviezen te geven of te zwijgen (wat in dit geval een veel betere optie zou zijn) geef je hier een tip die naar Shirk leidt.

Beste zuster zoek je toevlucht bij allah voor al het slechte door soera 113 en soera 114 te lezen en wat dit probleem betreft de profeet vzmh zegt:

"3 zaken kunnen een bron van pech zijn een huis, een vrouw en een paard (dit zijn dieren die gebruikt worden als vervoersmiddel maar hier kan ook auto staan omdat deze nu als vervoersmiddel wordt gebruikt)" Alboekharie 5093

Wa salam,

07-09-2002, 16:14
salamoe aleikom wr wb

Als je door een probleem overrompeld wordt, zeg dan:

Hasbunallaahu wani'mal wakiel.

Allah is ons voldoende en Hij is de beste Beschermer.

Wa aleikomoe salaam wr wb