Bekijk volle/desktop versie : Kom op met de geniale ideeën



Pagina's : [1] 2 3

07-12-2007, 23:42
Vanavond hadden wij een etentje van mijn vrijwilligerswerk en nu vertelde een collegaatje van mij dat zij moet rondkomen van € 20,- per week en van de voedselbank ( waarvan ze drinken krijgen die over de datum zijn ), daarvan boodschappen, leuke dingen doen en kleren kopen.
Kan toch nooit van zo weinig leven . Ze had al 3 jaar geen nieuwe kleding kunnen kopen en haar ouders hebben haar aan dr lot over gelaten.
Zo zielig

Nu wil ik voor haar een pakket samenstellen zodat ze ook eens lekker kan eten en wat leuks geven. Maar ik weet niet zo goed wat, en nu wil ik van jullie tips wat ik in het pakket zou doen allemaal kom maar op met de geniale ideeën.

Ik zat sowieso al te denken aan een waardebon van de H&M ofzo en ik geef haar mijn dvd-speler. Nu zoek ik nog wat kleine dingetjes voor erbij.

Pff ik voel me zo schuldig altijd als ik zulk soort verhalen hoor en er dan aan denk dat ik zelf soms zeur dat ik blut ben terwijl ik die maand net € 800,- er door heb gejaagd

07-12-2007, 23:47


Je kan er wel een pakketje gaan geven, maar daar zal ze niet lang veel aan hebben. Je kan er beter aan een baan helpen of een opleiding die ze eventueel kan volgen. Beter iemand leren vissen dan iemand vis geven.

07-12-2007, 23:51
Heeft zij het buitenland wel eens gezien?

07-12-2007, 23:54
Ze heeft toch ook een keertje nieuwe kleding nodig
Haar opa's liggen op sterven, ze heeft niet eens kleding voor de begravenis.
Het is niet dat ze geen inkomen heeft, alleen ze kan er niet bij omdat iemand anders haar bankrekening beheerst tot dr 21ste. En daar misbruik van maakt. Maar zolang de rechtszaak nog loopt zal dat geld wat ze te besteden heeft voorlopig niet veranderen.

Zie het maar als een kerstpakket, zoals de meeste werknemers ieder jaar krijgen.
Een keertje moet dat kunnen.

07-12-2007, 23:55



Citaat door toughenough:
Heeft zij het buitenland wel eens gezien?


Hoezo dat? In welk opzicht?

07-12-2007, 23:55
Men leeft in Nederland en als men van redelijk niveau is ! dan leeft men echt meer dan die 20euro per week .

07-12-2007, 23:59
Vergis je niet te snel.

08-12-2007, 00:00

Citaat door Snowflake:
Vergis je niet te snel.


Is het bedoeld voor mijn antwoord die ik geleverd heb Mevrouw.

08-12-2007, 00:03
misschien moet je aan al je collega's vragen om een bijdrage te leveren, zo kunnen jullie haar geld geven en kan ze zelf kijken wat ze ermee doet

maar wat ik niet snap, waarom doet ze VRIJWILLIGERSWERK ipv een betaalde baan

08-12-2007, 00:04

Citaat door S_a_m_i_r08:
wat moet ze met een dvd speler.. help haar aan een bijbaantje


Wat denk je van een dvd kijken? Ze heeft niet eens tv-sluiting


Citaat door gabriel1890:
Is het bedoeld voor mijn antwoord die ik geleverd heb Mevrouw.


Ja.

08-12-2007, 00:07

Citaat door chmichaatje:
misschien moet je aan al je collega's vragen om een bijdrage te leveren, zo kunnen jullie haar geld geven en kan ze zelf kijken wat ze ermee doet

maar wat ik niet snap, waarom doet ze VRIJWILLIGERSWERK ipv een betaalde baan


Ja ik wil idd vragen of ze ook mee willen doen. Maar aan geld heeft ze niet zoveel denk ik aangezien het niet op de rekening gezet kan worden omdat ze daar niet bij kan. En om haar nu een paar honderd contant te geven lijkt me ook niet verstandig, mensen die ineens "veel" geld in de handen hebben geven het ook veel te snel uit.

Ze is afgekeurd, ontvangt een wajonguitkering, maar omdat ze niet de hele tijd thuis kan zitten, doet ze enkele uurtjes vrijwilligers werk bij ons. Dus ze heeft wel inkomen, maar kan niet bij dr geld komen.

08-12-2007, 00:10
Maar kom op mensen, ik wil ideeën voor in het pakket.
Reacties als help dr aan een baan vul ik geen pakket mee

08-12-2007, 00:10



Citaat door Snowflake:
Ja ik wil idd vragen of ze ook mee willen doen. Maar aan geld heeft ze niet zoveel denk ik aangezien het niet op de rekening gezet kan worden omdat ze daar niet bij kan. En om haar nu een paar honderd contant te geven lijkt me ook niet verstandig, mensen die ineens "veel" geld in de handen hebben geven het ook veel te snel uit.

Ze is afgekeurd, ontvangt een wajonguitkering, maar omdat ze niet de hele tijd thuis kan zitten, doet ze enkele uurtjes vrijwilligers werk bij ons. Dus ze heeft wel inkomen, maar kan niet bij dr geld komen.


waarom zet ze haar uitkering dan niet stop? totdat ze haar rekening weer in eigen handen heeft

heeft ze wel woonruimte?

ja ik denk gewoon niet dat ze iets aan zo een pakket zal hebben, ze weet zelf wat ze nodig heeft. je kan er allerlei dingen in doen van eten ofzo. en ook kan je een broek, truitje en schoenen voor haar kopen ofzo

08-12-2007, 00:12

Citaat door S_a_m_i_r08:
geef haar een paar leerzame boeken


jij doet vast nooit aan ontspanning?
Wat doe je hier op m.nl?
Ga beter in je boeken lezen dan als je dat zo belangrijk vind.

08-12-2007, 00:15
een schaap alleen als ze moslima is natuurlijk anders komt het zo raar over

bijna offerfeest weet je

Pagina's : [1] 2 3