Bekijk volle/desktop versie : Mode & Uiterlijk Creditcards,



07-12-2007, 02:08
Héllur,

Wie heeft er een creditcard?

En, wat voor goeds/slechts kan daar uit komen?

07-12-2007, 10:13


OK, ik heb zelf geen creditcard, maar mijn vriendin had er 3. Ze zat op een gegeven moment diep in de schulden (na een uitbundig vakantie in Marokko, je weet wel hoe dat gaat). Wat deze doos toen deed, was met haar ene creditcard haar andere creditcard aflossen. Je begrijpt natuurlijk dat ze op een gegeven moment in een visuele circel zat waar ze bijna niet uitkwam. Na een jaar zuinig leven (lees: niet meer shoppen, weinig bellen, niet meer uit eten gaan etc. en flink werken) heeft ze alles af kunnen betalen.

Realiseer wel dat dit allemaal in haar studententijd was en ze was toen ook nog eens aan het afstuderen.

Anyway, eind goed al goed.

Moraal van het verhaal? Don't do it, punt.


07-12-2007, 10:29
ik krijg a.s. mijn creditcard als kadootje van mn mannetje... op zijn kosten... echt een schatje...

voordeel: als je geen geld hebt, kun je alsnog wat kopen
nadeel: als je geld binnen is op je bankrekening... dan worden de gemaakte kosten meteen afgehaald...

heb het hierbij over niet al teveel kosten als et meisje hierboven...

1500euro maximaal te verbruiken...

voordeel: vooral belangrijk als je in het buitenland bent en geen geld meer op zak hebt...

07-12-2007, 11:00
Ik heb er een en moet eerlijk zeggen dat ik deze alleen gebruik als ik iets via internet besteld (vliegtickets) en bij vakanties en grote uitgaven....

Als je goed met geld om kunt gaan zou ik er wel een aanschaffen, kun je dat niet DON'T....

Ik heb ook een groot gat in mijn hand maar betaal altijd gewoon cash, ik vergeet als het ware dat ik dat ding heb.

07-12-2007, 18:35


Nee, k zie 't gewoon vaak terugkomen als 'k online iets wil bestellen.
Lijkt me dan handig om zo'n ding te hebben.

Kzou zowieso geen geld uitgeven als 'k 't niet heb, maar gewoon online is 't super handig. Ben een beetje uitgekeken op de overpriced rotzooi die we in ned. kunnen verkrijgen; kga internationaal

07-12-2007, 19:03
Weet er iemand wat voor voorwaardes er worden gesteld voor het aanvragen van een creditcard..bijvoorbeeld vaste baan!?
Ben daar wel nieuwsgierig over.. Van hoe dat in ze werking gaat

07-12-2007, 19:32

Citaat door Rebenga:
Weet er iemand wat voor voorwaardes er worden gesteld voor het aanvragen van een creditcard..bijvoorbeeld vaste baan!?
Ben daar wel nieuwsgierig over.. Van hoe dat in ze werking gaat


Je moet een vaste inkomen hebben van een bepaald bedrag(verschilt denk ik per bank).
De aanvraag wordt getoetst bij het Bureau Krediet Registratie (BKR).

Bij welke bank zit je?

07-12-2007, 23:45
Ik heb er een. Maar ik gebruik hem eigenlijk nooit. Heb hem meer voor de zekerheid. Stel je zit ergens zonder geld, dan is het altijd makkelijk als je een kaart achter de hand hebt. En inderdaad voor bestellingen etc.

Ik kan zelf ook absoluut niet met geld omgaan, maar ik heb met mezelf de afspraak gemaakt niet met mn kaart te gaan shoppen hahaha. En je bestedingslimiet niet zo hoog zetten... helpt ook ;-)

08-12-2007, 19:41
Ja, idd, 't jaarlijks bedrag ligt ook niet verschrikkelijk hoog, iets meer dan je betaald voor je reguliere pinpas diensten.

Gewoon handig.

08-12-2007, 20:18
Ik wil er ook een, maar ga het pas aanvragen als k een vaste baan heb.

Vooral voor buitenland, hotels, ticket en af en toe ASOS. Kan me verder niks bedenken.

08-12-2007, 21:00

Als je er gewoon geld op zet, dan hoef je daarover toch geen rente te betalen he? Toch alleen als je rood staat?


08-12-2007, 23:16

Citaat door LayDee S:

Als je er gewoon geld op zet, dan hoef je daarover toch geen rente te betalen he? Toch alleen als je rood staat?



Een creditcard gebruik je alleen als je iets op crediet wilt hebben, daar heb niet speciaal een rekening voor. Je 'leent' het geld, en dat betaal je terug zodra de bank jou een rekening stuurt (meestal is dat een maand later ofzo). Als je idd te laat bent met het betalen, dan betaal je daar rente over.

08-12-2007, 23:30



Citaat door LayDee S:

Als je er gewoon geld op zet, dan hoef je daarover toch geen rente te betalen he? Toch alleen als je rood staat?



Bij VISA bijv. heb je volgens mij 28 dgn de tijd om je rekening te betalen, anders komt er rente bovenop en dat loopt hoog op. Je hebt slechts je jaarlijkse betaling van min. 36 euro. Verschilt met pas.

(k heb uno maand voor VISA gewerkt. )