Bekijk volle/desktop versie : Tips om makkelijk te leren..



Pagina's : [1] 2

07-12-2007, 01:29
Ik moet binnen een week 2 a 3 boeken gelezen en geleerd hebben. Ik heb niet al te veel lessen kunnen volgen dusse mochten jullie tips hebben hoe ik het best veel inf opsla dan zijn die van harte welkom.

07-12-2007, 01:43


Laten we uitgaan van 1000blz. Een samenvatting hebik helemaal geen tijd meer voor ik was al gegaan voor het scannen maar ben bang dat ik daarmee niet al teveel inf insla.

Maar tnx voor je advies

07-12-2007, 01:57
Scannen. lawah batata, of je moet een sprookje lezen?
Dit is mission impossible. Zet het uit je hoofd, das mijn tip. Is het voor 1 tentamen of heb je er meer? Als het er meer zijn. ga voor 1 tentamen.

07-12-2007, 02:05

Citaat door veertje:
Scannen. lawah batata, of je moet een sprookje lezen?
Dit is mission impossible. Zet het uit je hoofd, das mijn tip. Is het voor 1 tentamen of heb je er meer? Als het er meer zijn. ga voor 1 tentamen.




Dank voor de bemoedigende woorden. Het zijn er 5 maar ik wil er 2 laten vallen die kan ik in feb/maart inhalen. Best haalbaar toch. Eentje heb ik al in mijn hoofd zitten heb nog maar 2 te gaan waar ik ng het een en ander voor moet leren alleen het lelijke is dat ik niet alle lessen heb kunnen volgen

08-12-2007, 01:14



Citaat door Bloemm:
Je moet het niet moet forceren. Lees het alsof je het vrijwillig doet, klinkt raar, maar het helpt echt, alsof je een interessant boek leest. Wat ik je ook aanraad is 's ochtends vroeg beginnen, omdat je dan alles makkelijk opslaat, denk aan een uur of zes ofzo.

Ik heb ook een leer-probleem en ben niet stressbestendig, daarom gebruik ik die vroege ochtenden. En je moet ook vroeg slapen en goed eten, zodat je gezond blijft en zo meer energie hebt. Ojaa, ruim je kamer op en maak het gezellig en comfortabel voor je zelf, dat helpt ook.


Succes en moge Allah je helpen!


Dank voor uw tips/adviezen. Ik zal het proberen incha'Allah. Alleen dat goed slapen en ten gaat me niet lukken maar datheeft niet met stress te maken. De eerste tentamen voor maandag heb ik aardig kunnen opslaan. As maandag begin ik met mijn volgende die volgende vrijdag op de agenda staat :/

Ameen op je doe'a

08-12-2007, 02:35

Citaat door The_Rebel:


Dank voor de bemoedigende woorden. Het zijn er 5 maar ik wil er 2 laten vallen die kan ik in feb/maart inhalen. Best haalbaar toch. Eentje heb ik al in mijn hoofd zitten heb nog maar 2 te gaan waar ik ng het een en ander voor moet leren alleen het lelijke is dat ik niet alle lessen heb kunnen volgen


hehe youre welcom. Maar nee, ik bedoel eigenlijk met andere woorden dat je reeel moet blijven. Als het lukt om te doen wat je zegt moet jij misschien juist tips gaan geven ipv ze te ontvangen.
Allah ewefe9 oe safi. Die dame hierboven(bloemm) gaf je goede tips.
zuc6jes

08-12-2007, 02:42

Citaat door veertje:
hehe youre welcom. Maar nee, ik bedoel eigenlijk met andere woorden dat je reeel moet blijven. Als het lukt om te doen wat je zegt moet jij misschien juist tips gaan geven ipv ze te ontvangen.
Allah ewefe9 oe safi. Die dame hierboven(bloemm) gaf je goede tips.
zuc6jes


Hehe ik heb een stappenplan gemaakt alleen nu nog het naleven ervan en alles gaat goed komen incha'Allah.

Dank daarvoor!

08-12-2007, 20:09

Citaat door The_Rebel:
Ik moet binnen een week 2 a 3 boeken gelezen en geleerd hebben. Ik heb niet al te veel lessen kunnen volgen dusse mochten jullie tips hebben hoe ik het best veel inf opsla dan zijn die van harte welkom.


Begin met een planning te maken. Het is belangrijk dat je wel een haalbare planning maakt, dus geen planning maken voor 24/7. Plan ook leuke dingen, dat stimuleert je meestal.
Wat ook erg belanrijk is, is dat je na elk half uur 5 minuten pauze houdt of na elk uur een kwartiertje, zodat je niet doordraait. Ontspanning tussendoor is erg belangrijk, anders neem je niet veel op.

Voor dat je begint met leren: genoeg eten (niet te veel, zodat je geen opgeblazen gevoel krijgt en niet te weinig).

Tijdens het leren: neem een actieve leerhouding aan. Ga dus niet alleen maar dingen lezen, want dan zul je waarschijnlijk niet veel onthouden. In plaats daarvan moet je dingen markeren, sleutelwoorden opschrijven etc.

Neem iets om op te kauwen, bijvoorbeeld een kauwgumpje, dan kan ik me meestal beter concentreren (maar misschien is dat persoongebonden).

Na het leren: beloon jezelf als je het gewenste resultaat hebt bereikt. Ga wat leuks doen met je vrienden, film kijken, noem maar op...

Nu ga ik een eind breien aan mijn tips.

Succes ermee!

08-12-2007, 20:40
Klinkt een beetje weird maar ik verander mijn leerstof altijd in een verhaaltje. Als je een boek leest dan weet je precies hoe alles is gegaan etc. Dit kan je toepassen op je leerstof.
&
Zoals er hier al boven is vermeld, scannen. Bekijk een pagina globaal door en prik er een paar woorden waarvan je denkt dat die wel belangrijk zijn uit & sla ze op in je hoofd.

Inscha Allah slaag je,

08-12-2007, 21:53
Neem je inhoudstafel erbij.
Lees hem een aantal keer aandachtig door.
Begin dan te lezen en schrijf de belangrijkste dingen bij de inhoudstafel.
Dit is een prima samenvatting en basis.

Zorg ervoor dat je het volledig plaatje blijft zien (inhoudstabel). Hierdoor zie je automatisch verbanden en linken.

Dit geldt uiteraard enkel voor blokvakken.

08-12-2007, 22:17
-Maak een samenvatting ( met de hand geschreven! )
-Doe alsof je er een spreekbeurt over moet doen,schrijf steekwoorden op en probeer de bijbehorende tekst erbij te leren.

08-12-2007, 22:18

Citaat door The_Rebel:
Ik moet binnen een week 2 a 3 boeken gelezen en geleerd hebben. Ik heb niet al te veel lessen kunnen volgen dusse mochten jullie tips hebben hoe ik het best veel inf opsla dan zijn die van harte welkom.



maak enkele steekwoorden voor elk hoofdstuk en teken het in een boomstructuur van onderwerp tot bijzaken.

gegarandeerd dat je voldoendes zult halen , zit alleen veel voorwerk!!! maar het leren zelf kost dan maar 1 uur

08-12-2007, 23:08



Citaat door silhouet:
Neem je inhoudstafel erbij.
Lees hem een aantal keer aandachtig door.
Begin dan te lezen en schrijf de belangrijkste dingen bij de inhoudstafel.
Dit is een prima samenvatting en basis.

Zorg ervoor dat je het volledig plaatje blijft zien (inhoudstabel). Hierdoor zie je automatisch verbanden en linken.

Dit geldt uiteraard enkel voor blokvakken.



ik doe het ook steeds op die manier studeren aan de hand van inhoudstafel aangezien daar de structuur staat en daarop verder ingaan, niet te veel details maar het belangrijkste opslaan en de rest goed lezen.

werk met kleuren vb grote titel een kleur , subtitels enz. zo ga je ook beter memoriseren!

en s'morgens studeren, dan zijn je hersenen nog heel helder!


wa salaam,

08-12-2007, 23:49
Lees het een keer door, en ga vervolgens voor de spiegel staan en herhaal alles tegen jezelf van hetgeen wat je hebt onthouden/geleerd.

09-12-2007, 00:16
Schrijf de hoofdlijnen op, daarna schrijf onder elk hoofdlijn in eigen woorden (als je geen definities hoeft te leren) wat je ervan hebt begrepen.

Lees het aandachtig, en kijk niet naar de paginanummering.

Moge Allaah het voor je vergemakkelijken.

Pagina's : [1] 2