Bekijk volle/desktop versie : moslima en maagd blijven



Pagina's : [1] 2

06-12-2007, 15:24
kan iemand me beantwoorden waarom nou (afgezien cultuur) het meisje maagd moet blijven, en ze moet zogenaamd het nooit gedaan hebben of een jongen gehaad?
Waarom heeft men wel begrip voor de jonge als hij zegt ''met trots'' ik heb veel meisjes gehad, en het meisje wordt bestraft als ze vertelt dat ze ooit verliefd is geweest, laat staan als ze niet meer maagd is??

06-12-2007, 19:49


Je bent niet de enige die er moeite mee heeft, ik heb er ook moeite mee waarom er zo lachoniek wordt gedaan over het maagd zijn van de jongen.
Wereldwijd zijn er meisjes vermoord die zelfs nog maagd waren maar bv niet hebben gebloed tijdens de huwelijksnacht, zijn er meisjes vermoord die alleen maar keken naar een jongen, of die stiekum toch een afspraakje maakten maar niet tot de daad zijn overgegaan, toch zijn deze meisjes vermoord.
Er zijn meisjes vermoord die voor hun huwelijk ontmaagd zijn en er zijn meisjes verstoten, gemarteld door de mythe van het maagdenvlies.
De eer van de familie zit simpelweg tussen de benen van een dochter, zij heeft de eer hoog te houden, ondanks het feit dat ook de jongen maagd dient te blijven tot zijn huwelijk wordt daar niks mee gedaan.
Er zijn geen gegevens van jongens die voor hun huwelijk vermoordt zijn omdat zij geen maagd meer zijn, daarentegen zijn de meisjes hoe dan ook de dupe, in welk Islamitisch land dan ook, zelfs in de Westerse maatschappij worden Islamitische meisjes dergelijke dingen aangedaan ingeval van het verlies van de maagdelijke eer.
Jongens nxuken wat ze willen, wie ze willen en geen haan die er naar kraait.
Jongens die zelf doen en laten wat ze zelf willen zijn we de oppassers van hun zusters, ze letten wel nauwkeurig op hetgeen zij doet, gaan haar gangen na en zorgen dat er geen jongen bij haar in de buurt komt, terwijl zij wel maagd af zijn.
Vrouwen hebben te lijden onder de druk van hun maagdelijkheid, ook hier in de Westerse maatschappij waar ze zien dat hun broer(s) hand in hand lopen met een Westers meisje en zij haar kuisheid dient te bewaren.
Juist de maagdelijkheids kwestie heeft miljoenen meisjes wereldwijd het leven gekost cq verstoten of mishandeld, en zolang dat stigma voortduurt zal dat ook voortduren.

06-12-2007, 20:49
blablabla, T Is Gewoon Niet Eerlijk!

06-12-2007, 21:45

Citaat door Faysel_:
Ten eerste We hebben het hier over ontmaagd zijn voor je huwelijk en dat is HARAM zoor zowel mannen als vrouwen. Dat is duidelijk en helder.

Ten tweede geloof me er is geen een vader of moeder blij en trots wanneer ze te horen krijgen dat zijn/haar zoon veel meisjes heeft gehad[/SIZE]. No way. De jongeman zelf heeft er zeer en enorm spijt van. Hij weet donders goed dat hij zijn trots kwijt is geraakt en hij weet dondersgoed dat hij in de hiernamaals verantwoording moet geven aan ALLAH. De macho gedrag van deze zulke jongens is maar theater hoor.

Ten derde dit is een feit en dit moet je als moslima accepteren en het is echt niets mis mee als je het accepteerd. Een moslima is een schatkist vol met goud en diamanten. [SIZE="3"]Wanneer zij onzurgvuldig toegang toelaat tot haar schatkist dan blijft er helemaal niets meer staan behalve een lege kist.
Realistischer kan het niet.

ALLAH zegt niets voor niets Maagdelijkheid is oppermachtigheid.
ALLAH zegt niets voor niets de maagden maken mij vrolijk.

Geld 100 procent voor beiden zowel moslims als moslima's.

Zelf mijn hollandse ongelovige buurman zegt als mijn dochter voor haar huwelijk vreemd gaat, zet ik haar het huis uit.

Dit zijn feiten.


Nee blij zullen ze misschien niet zijn, maar vertel me eens, hoevelen hebben daar het leven bij gelaten, hoevelen zijn verstoten en hoeveel zijn mishandeld van die zogeheten ontmaagde zoons?
Weeg dat eens af tegen de ontmaagding van een meisje en trek dan eens je conclusies.
Zelfs meisjes die verkracht zijn, zijn gedood vanwege de familie eer, vanwege hetgeen er tussen haar benen zit, meisjes die er zelfs niks aan konden doen zijn slachtoffer.
De beelden van het meisje wat door steniging om het leven kwam staat velen nog op het netvlies, een meisjes wat verliefd was maar nog maagd zoals haar vader liet zien nadat hij haar opgroef.
Een heel dorp van mannen die haar vermoorde met goedkeuren van haar vader, het zoveelste meisjes wat slachtoffer is van de mythe maagd.
Moet je dat als Moslima tollereren, moet je dat als Moslima accepteren, moet je daar als Moslima achter blijven staan dat er op je schouders een hele gemeenschap op jouw schatkist let?
Waarom moet je als moslims accepteren dat er miljoenen meisjes zo worden behandeld en jongens hun gang gaan?

06-12-2007, 22:52



Citaat door Faysel_:
Ik denk dat jij zelf bepaalt of jou schatkist veilig blijft of niet, anoniem blijft of niet. Niemand let daar op[/SIZE]. Jij hebt alles in je eigen handen. Als je het goed doet overleef je het zeker en helemaal wanneer je de hulp van ALLAH inschakelt. Dit is een feit.
Respect moet je verdienen en dat kan alleen wanneer jij zelfrespect hebt.
[SIZE="3"]Maar respectloos erbij lopen geeft ons niet de groene licht om jou anders te behandelen[/SIZE].

[SIZE="3"]Ik ben het absoluut er niet mee eens om iemand zijn leven te ontnemen ongeacht de daad. Het heeft zeker weten niets te maken met de islam. De islam heeft duidelijke regels, menselijkheid staat allerhoogst op de ranglijst, alleen sommige debielen die denken dat ze superieur zijn, hoe radicaler hoe beter. Dat is onzin.

Maar gelukkig bestaat onze lieve GOD ALLAH, en gelukkig heeft hij nog voor ons een hiernamaals waarin iedereen maar dan ook iedereen die onrechtvaardig werd behandelt, onschuldig was en toch schuldig werd verklaart wegens corruptie of leugens en noem maar op, alsnog zijn gelijk zal krijgen.Wanneer ALLAH de DAG DES OORDEELS definitief opent.
Dat is het allermooieste van onze prachtige religie. DE ISLAM. Vroeg of laat je gelijk alsnog opeisen.


Natuurlijk is het aan jou om te bepalen of jouw schatkist behouden blijft voor die ene, belalve wanneer jouw schatkist genomen wordt zonder jouw toestemming.
Dat niemand daar op let is absoluut niet waar, moslim meisjes worden anders behandeld dan jongens, hun doen en laten wordt met argusogen door de gehele gemeenschap bekeken en gevolgt.
Iedereen let op elkaar en iedereen lijkt daar een oordeel over te hebben, zo ook hier op het forum.
Fijn dat jij zegt dat ook al loopt een meisje er respectloos bij dan nog geeft dat ons niet het groene licht om je anders te behandelen, helaas is de praktijk anders zoals je zelf wel weet.
Maar wat is respectloos nu eigenlijk, bij de ene is dat het dragen van een minirok, een spijkerbroek of jurk, bij de ander al wanneer het meisje geen hoofddoek draagt.
Natuurlijk weet ik dat het moorden, het verstoten en mishandelen niks te maken heeft met de Islam, nergens in de Quran staat indien een meisje haar eer verliest zij gedood, verstoten of gemarteld moet worden, helemaal nergens.
Toch zijn het juist Islamitische landen die zich daar veelvuldig schuldig aan maken, ondanks dat gegeven.
Iran die meisjes executeert, Sa, Pakistan, Turkije, Afghanistan, Somalië, enzovoorts.
En dan de reacties van veel forum leden, naar aanleiding van een 12 jarig meisje in SA die door een tip de cel in werd gegooid, een slachtoffer van verkrachting door zo'n 15 volwassen mannen, een kind die vanaf haar tiende werd verkocht als speeltje voor mannelijke lust.
Velen vinden het de schuld van dat 12 jarig kind, had ze haar eer maar moeten behouden.
Zo gaan dergelijke landen om met vrouwelijke slachtoffers, meisjes die gebruikt/misbruikt worden en hulp nodig hebben.
Soms is het moeilijk om cultuur en religie gescheiden te houden, zeker als men ziet dat dergelijke landen zich alleen maar druk maken om de eer van een meisje.

07-12-2007, 15:38
vinden julllie dan neit dan het meisje als goedren wordt behandeld als haar hand wordt gevraagd? ik bedoel dan ''mahr'' geven tegen met ''een maagde'' vrouw trouwen?

11-12-2007, 17:34
omdat ze discrimineren en omdat de vrouw ongelijk behandeld wordt.

11-12-2007, 18:07
de topicstarter, geeft zelf aan afgezien van cultuur, maar toch betrekken jullie cultuur er onbewust bij.

Islam en cultuur is verschillend, als het echt de islam was dan zouden er veeeeel meer meisjes vermoord zijn en dit is niet het geval.

11-12-2007, 18:11
er word zo makkelijk over jongens gedacht..
een jongen kun je op de huwelijksnacht niet controleren of die
maagd is ja of nee.
een meisje wel..maar er zijn zoveel meiden die niet bloeden.
meteen word er gedacht,,ze heeft veel jongens gehad.
dit is zo dikke BULLSHIT!

ik zou zelf nooit zomaar met iemand het bed delen..
zeker als je weet dat die gene maar voor even is.

je zelfrespect moet sterk zijn,
dan 1 vraag
als het nu halal was..zou je dan wel gewoon met iemand vrijen.??

12-12-2007, 16:29
natuurlijk niet, zelfresprect moet altijd aanwezig zijn. Ik vind persoonlijk, als een meisje zomaar met iemand naar bed gaat, dat ze haar lichaam als niks beschouwt.
Maar goed, stel voor je hebt iemand leren kennen. je kent hem ook een tijdje en jullie zijn door bepaalde omstandigheden nog neit aan trouwen toe. Jullie hebben sterke gevoelens voor elkaar...dan is het toch moeilijk om vol te houden?? (kan ik me voorstellen). Maar het feit dat je met degene voor goed blijft kan niks voor mij garanderen dan een papiertje met zwart op wit! Daarom is het moeilijk om cultuur in dit geval er aanwezig bij te laten...

12-12-2007, 20:05

Citaat door zwina20:
blablabla, T Is Gewoon Niet Eerlijk!
Het is niet eerlijk als jij cultuur voor je geloof laat gaan jah...het geloof zegt dat beiden maagd moeten blijven EN beiden apart worden berecht voor hun daden. Als jij als meisje zijnde je eer weet te behouden en jouw man niet...zijn probleem, hij moet zich straks verantwoorden en jij hebt een zorg minder
Laat je niet leiden door datgene wat mensen roepen maar door datgene wat allah in zijn boek heeft laten schrijven. DAT is waar het om gaat en niet de mens die 10X per dag van mening verandert.

12-12-2007, 20:09

Citaat door moonlightshadow:
vinden julllie dan neit dan het meisje als goedren wordt behandeld als haar hand wordt gevraagd? ik bedoel dan ''mahr'' geven tegen met ''een maagde'' vrouw trouwen?


Je zegt geen cultuur erbij te betrekken maar je weet dondersgoed dat de belachelijke bedragen die tegenwoordig als bruidschat gevraagd worden puur uit culturele overwegingen voortkomen. HEt geloof zegt: geef wat je kan geven, cultuur zegt: Hoe meer geld hoe meer kans! Bruidschat was toentertijd ingesteld om de vrouw te verzekeren van een bedrag mocht haar echtgenoot niet terugkeren uit de strijd. Tegenwoordig kun je bijna niet arm zijn waardoor bruidschat symbolisch zou moeten zijn. Maar wat denk je? NEe joh, de islam schrijft bruidschat voor, dus dan vragen wij een bedrag waar men u tegen zegt. Jah! Dan worden de regels van de islam opeens tot de puntjes nageleefd...maar als ze niet bevallen dan wordt het heel laks weggewuifd...Het is niet de islam die niet eerlijk is, het zijn de mensen die dit ervan maken!

08-01-2008, 16:21


Maak je nou niet druk! Houd je gewoon met je zelf bezig, en als je weet dat je zelf nog maags bent, komt het goed insha Allah. Die jongens die ontmaagd zijn, kunnen nu wel stoer praten enzo, maar ze worden gestraf door Allah

08-01-2008, 17:16
Echt een uitgekauwd onderwerp is dit...

Alles is duidelijk, vind je het niet eerlijk dat je aanstaande geen maagd is dan ga je er zelf toch ook lekker op los..probleem opgelost

08-01-2008, 20:42
Wat lopen wij toch achter he , nog steeds over die maagdelijkheid .

maagdelijkheid is iets prive van jezelf , niemand hoort daar mee te bemoeien
iedereen is verantwoordelijk voor zijn daden ,ik denk als je je kinderen goed opvoedt en ze weten waarover de islam gaat en weten wat goed en slecht is
hoef je je daar geen zorgen te maken , dan bepalen ze zelf wat ze met hun maagdelijkheid doen .

Ok een meisje is meer kwetsbaarder dan een jongen ,maar als zij genoeg kennis en zelfvertrouwen heeft hoef je als ouder haar niet constant in de gaten te houden wat ook veel tijd en energie kost .

De ouders die hun dochters laten vermoorden is eigenlijk hun eigen schuld , ze hadden dat kind beter kunnen opvoeden.

Pagina's : [1] 2