Bekijk volle/desktop versie : Bijna 500 Masha Allah ahadieth....een paar voorbeelden..!!



05-12-2007, 16:56
salaam oealeikoem wa rahmtullahi wa barakatu

Ik heb een document met bijna 500 Macha Allah ahadieth. Ik kan ze helaas niet allemaal plaatsen, dat is gewoon te veel...
Dus als iemand geintresseerd is, stuur je mail door naar me PM en ik verstuur het naar je mail.

Gair Incha Allah

wa aleikoem salaam wa rahmtullahi wa barakatu

Ps: hier hebben jullie wat voorbeelden van de ahadieth...




Abu Dhar heeft overgeleverd dat de Profeet, Allah's vrede en zegeningen zij met hem, zei, 'Gibrail zei tegen mij, 'Iedere volgeling van jou die sterft, zonder afgoden te hebben aanbeden in zijn leven, zal het Paradijs intreden (i.e. of hij zal niet worden gestraft in het Vuur)'. De Profeet vroeg, 'En als ze overspel hebben gepleegd of hebben gestolen?' Gibrail antwoordde, 'Zelfs dan'. (Sahih Bukhari, Boek 54, Hadith 445).




· Er is overgeleverd dat Abu Dhar zei, 'Ik ging de Profeet bezoeken en ik zag dat in een witte mantel omgewikkeld aan het slapen was. Ik kwam later weer en zag dat hij nog steeds aan het slapen was. Ik kwam later voor de derde keer terug en zag dat hij wakker was. Ik ging naast hem zitten en hij zei, 'Er was niemand onder de dienaren van Allah die, 'Niemand is het waard om aanbeden te worden behalve Allah' zeiden en op die pad stierven, zonder dat zij het Paradijs werden toegelaten'. Ik vroeg, 'Zelfs als ze overspel en diefstal hadden gepleegd?' De Profeet antwoordde, 'Zelfs als ze overspel en diefstal hadden gepleegd'. Ik vroeg weer, 'Zelfs als ze overspel en diefstal hebben gepleegd?' Hij antwoordde, 'Zelfs als ze overspel en diefstal hadden gepleegd. Zelfs als ze overspel en diefstal hadden gepleegd. Zelfs als ze overspel en diefstal hadden gepleegd'. (Sahih Muslim, Boek 1, Hadith 172).


·
Abu Bakrah heeft overgeleverd dat haar vader zei, 'Wij waren in de gezelschap van de Boodschapper van Allah en hij zei, 'Zal ik jullie niet om de hoogte stellen van de aller grootste zonden? Zal ik jullie niet om de hoogte stellen van de aller grootste zonden? Zal ik jullie niet om de hoogte stellen van de aller grootste zonden?' De Profeet zei toen, 'Veelgodendienst en ongehoorzaamheid aan de ouders'. Hij lag uitgestrekt, ging zitten en zei, 'En het vertellen van onwaarheid' en bleef dat herhalen totdat wij hoopten dat hij zou stoppen'. (Sahih Muslim, Boek 1, Hadith 158).

·
Abu Bakrah heeft overgeleverd dat de Profeet zei, 'Zal ik jullie op de hoogte stellen van wat de allergrootste zonden zijn?' De metgezellen antwoordden, 'Jawel, O Boodschapper van Allah'. De Profeet zei, 'Veelgodendienst en ongehoorzaamheid aan de ouders'. Hij lag uitgestrekt, ging zitten en zei, 'En het vertellen van onwaarheid' en bleef dat herhalen totdat zijn metgezellen hoopten dat hij zou stoppen'. (Tirmidhie, Boek 21, Hadith 124).

·
Anas ibn Malik heeft overgeleverd dat de Profeet Mohammad heeft gezegd, 'Allah is meer tevreden met het berouw van een dienaar van Hem dan een van jullie zou zijn, als hij zijn kameel in een dorre woestijn zou kwijtraken, en hem dan plotseling zou terug vinden'. (Sahih Bukhari, Boek 75, Hadith 321).