Bekijk volle/desktop versie : Joden voelen zich ontheemd in hun eigen Mokum



08-11-2003, 13:14
Nou, dit artikel is te belangrijk om niet een eigen onderwerp te zijn.

Zet nou eens voor de aardigheid "Marokkaan" waar "joden" staat en bedenk dat Nederland net zo verontwaardigd zou reageren als Marokkanen zouden worden gediscrimineerd.

Joden voelen zich ontheemd in hun eigen Mokum

Achtergrond Appèl van joodse en moslimorganisaties tegen toenemend antisemitisme tijdens herdenking Kristallnacht in hoofdstad.

Scheldpartijen en bedreigingen. Joden durven in delen van Amsterdam nauwelijks nog met keppeltje over straat. 'Dat ik mij gedwongen voel dat keppeltje af te doen, betekent dat ik er als jood niet meer mag zijn. '
Van onze verslaggeefster Steffie Kouters
AMSTERDAM
Je stapt de Amsterdamse metro in, met vage gedachten over zoiets als de regen, de harde wind of de plek van bestemming - Ruben Vis weet niet meer waaraan hij dacht. Ineens hoorde hij achter zich roepen: 'Vuile jood!'
Vis was verbijsterd. Zoiets had nog nooit iemand tegen hem geroepen. Hij zei niets tegen de 'scholieren met een Noord-Afrikaans uiterlijk', zoals hij het schreeuwende groepje omschrijft. Nu, vijf jaar later, wordt hij een paar keer per maand uitgescholden, als hij zijn keppeltje draagt en herkenbaar is als jood. 'Het is een patroon geworden. '
Met zijn zoontje stond hij te wachten bij het stoplicht, op weg naar de speeltuin. Een auto stopte, raampjes omlaag: 'Vuile joduhh!'

Vis: 'Hoe moet je dat uitleggen aan een jongen van 5?' Soms blijft het niet bij uitschelden: dan krijgt Vis een duw, in de tram.
Ruben Vis, secretaris van het Nederlands-Israëlitisch Kerkgenootschap en statenlid voor de VVD, draagt zijn keppeltje steeds minder vaak. Niet meer in Amsterdam-West, niet meer in Oost, nauwelijks meer in de binnenstad. 'Ik doe niks verkeerds', zegt Vis. 'Ik loop alleen maar over straat. Maar ik ben er. Dat ik me gedwongen voel dat keppeltje af te doen, betekent dat ik er als jood niet meer mag zijn. Het klinkt dramatisch, maar zo erg is het. '
Volgende week zondag wordt in Amsterdam een appèl tegen het toenemende antisemitisme gehouden, tijdens de herdenking van Kristalmacht, 65 jaar geleden. 'De kreet "joden moeten we doden" klinkt op 4 mei en ligt zelfs bestorven pp de lippen van jonge kinderen', schrijven de organisatoren in hun oproep. 'Educatie over de holocaust stuit op weerstand bij bepaalde leerlingen. Joden met keppels worden nageroe-pen, belasterd en belaagd. '
Een groot aantal joodse organisaties, de overkoepelende moskeeorganisaties, Nederlandse kerken en de Amsterdamse gemeenteraadsfracties ondersteunen het appèl.
'Een jood die elke zaterdagochtend trillend naar de synagoge gaat, heeft geen leven', zegt secretaris Halim el Madkouri van het Marokkaans-Nederlands Interactie Team Jeugd, dat bemiddelt in wijken waar jongeren overlast veroorzaken. 'Ze moeten hun jood-zijn kunnen beleven. ' Hij noemt het heel ernstig dat een bevolkingsgroep geregeld wordt gekwetst door een andere bevolkingsgroep. Zijn team gaat ermee aan de slag: 'Als we geen actie ondernemen, lopen we het risico met een groot probleem te zitten. '
Voor jongerenrabbijn en begra-. fenisondernemer Menachem Seb-bag is het ondenkbaar dat hij zijn keppeltje thuislaat 'Dat kan niet, als religieuze man. ' Hij pakt in sommige Amsterdamse buurten de auto, ook voor die paar honderd meter verderop. Zijn zoontjes dragen hun keppeltjes niet meer. Een van zijn kinderen is wekenlang bang geweest, toen een jonge Arabier voor de deur van hun huis in Amsterdam-Zuid een snijgebaar langs zijn keel maakte.
Sinds anderhalf jaar overweegt

Sebbag met zijn gezin te vertrekken uit Nederland. Een Marokkaanse jongen kwam op zijn eveneens joods-orthodoxe vrouw af met een schroevendraaier: 'Ik steek je hart eruit. ' Het was de eerste keer dat zijn vrouw zei: 'Ik wil hier weg. ' Plannen voor een koopwoning hebben ze op de lange baan geschoven. 'Als het de komende twee jaar net zo erg blijft als het de afgelopen twee jaar is geworden, verhuizen we terug naar Engeland. '
Voor Sebbag en zijn vrouw is het gedrag van de recalcitrante Arabische jongeren dubbel pijnlijk. Menachem heeft een Marokkaanse vader, zijn vrouw een Marokkaanse moeder. 'Als ik lees over "kutmarokkanen" voel ik mij gekwetst. Ik ken de rijkdom van die cultuur en vind het verschrikkelijk dat een groep lastige jongeren het beeld bepaalt van die hele gemeenschap. '
Op de joodse scholengemeen-
'Het gevoel niet veilig te zijn, is het ergste dat er is'
schap Maimonides in Amster-dam-Buitenveldert bespreken de leerlingen geregeld wat hun is overkomen. Ze worden van hun fiets getrokken, keppeltjes worden van het hoofd gegrist en ze worden geconfronteerd met Arabische jongens die meteen een vechthouding aannemen als ze een joodse leeftijdsgenoot ontwaren.
Meisjes vragen zich af of ze hun davidster nog wel zichtbaar kunnen dragen, jongens worstelen met hun keppeltje. 'Ze worden er niet vrolijker van', constateert rector Henri Markens. Sinds het begin van de tweede intifada, in september 2000, komt het ondergrondse antisemitisme volgens Markens steeds meer aan de oppervlakte. Arabische probleemjongeren beroepen zich op Israëlisch geweld tegen Palestijnen om joden in Nederland te bruuskeren. Ook Nederlanders die zich sterk betrokken voelen bij het Palestijns-Israëlische conflict maken zich er volgens Markens schuldig aan. 'We krijgen hier soms de meest idiote brieven binnen. '
Markens vindt dat het probleem zeker niet wordt overdreven door de joodse gemeenschap. 'Ik heb zelfs het gevoel dat we het allemaal nog onderkoeld brengen. De geschiedenis herhaalt zich. Het kan zo weer gebeuren, zij het in een andere verschijningsvorm. We zijn weer in beeld. '

Rabbijn David Lilienthal van de Liberale Joodse Gemeente formuleert voorzichtig: 'De geschiedenis maakt dat joden sneller denken: daar gaan we weer. Ik ben geneigd te relativeren. Maar er is een probleem dat er vroeger niet was, dat is zeker zo. Er heerst een algemeen gevoel van onbehagen: op dit momenl wordt er gescholden. Wanneer gaat het over in slaan?' De leden van zijn gemeente zijn minder herkenbaar als jood en

ondervinden dus minder last. Wel zijn de ramen van de liberale sy-nagogc ingegooid en zijn synagogegangers belaagd toen ze het gebouw in liepen. Een lid is verhuisd van Amsterdam-West naar Haarlem omdat hij niet meer over straal durfde. De liberale gemeente heeft een cursus opgezet: wat doe je als je wordt uitgescholden?

Lilienthal benadrukt dat het gaat om tienerjongens: 'Bepaald gedrag hoort nu eenmaal bij die leeftijd. Maar het moet wel worden aangepakt. Net als die spreek-koren van voetbalsupporters. ' Zijn gemeente maakt zich er bovenal zorgen over dat de overheid te weinig optreedt: 'Als er niet voldoende wordt gereageerd, maakt dat je angstig. De vorige keer heeft Nederland ons ook laten vallen, is de gedachte. '
Ruben Vis ervaart zelf dat Amsterdam-West een no-go area voor herkenbare joden begint te worden. 'Ik voel mij ontheemd in mijn eigen Mokum. Dat kan toch niet bestaan? Dat is onzegbaar. Mokum is synoniem voor Amsterdam, Mokum betekent plaats. Joden hebben die naam aan Amsterdam gegeven omdat ze zich hier op hun plaats voelden. En dan keert een deel van de samenleving zich z? tegen je. '
De afgelopen drie jaar is het standaard geworden dat Mena-chem Sebbag wordt uitgescholden als hij met zijn keppeltje langs een groepje Arabische reljongeren loopt. Niemand op straal springt dan voor hem in de bres: 'Dat begrijp ik wel. Die voorbijgangers zijn net zo goed bang. ' Omdat hij Arabisch verstaat, hoort hij ook de pijnlijkste teksten: 'Ik ga je slachten als een varken. '
Letterlijk pijn deed het toen hij een blikje cola naar zijn hoofd gegooid kreeg. Hij liep door. 'Ik verafschuw alle vormen van geweld. Sinds de tweede intifada roepen ze "Sharon-aanhanger, moordenaar" tegen mij. Maar wat heb ik met de Israëlische politiek te maken?'
Hij mijdt de straat tegenwoordig zoveel mogelijk. 'Omdat ik nergens meer heen ga, heb ik nu ook minder problemen. Als mijn zoontjes mij 's zondags vragen naar het park te gaan, zet ik ze in de auto en rijd ik naar Zaandam, of de Vinkeveense plassen. '
Twaalf jaar geleden kwam hij vanuit Engeland naar Amsterdam, om hier zijn opleiding voor rabbijn af te maken. De bedoeling was dat hij hier maar twee jaar
zou blijven wonen, maar hij vond Amsterdam zo prettig dat hij er bleef hangen. Nu zegt hij: 'Het gevoel niet veilig te zijn, is het ergste dat er is. Dat is een ontzettend gevoel. '

08-11-2003, 13:47


scottie, dit onderwerp is al behandeld en bovendien doen die tranentrekkers mij niet veel meer wetende dat zij immer achter de zionisten in israel staan. De situatie van totale hegemonie in nederland ivan de joden is veranderd en de joden hebben zich nog niet aan kunnen passen, maar zij hebben geert wilders nog

08-11-2003, 14:30
Nou, lieverd, ik heb dit artikel niet voor jou geplaats, hoor. Er zijn hier nog meer mensen, misschien mensen die in jouw rabiate joden/Nederlanders en homohaat geen trek hebben.

En dergelijk onderwerp is pas afgehandeld als de MarokkaansNederlandse gemeenschap haar verontschuldigingen aanbiedt.


Scottie.

08-11-2003, 14:35
Wanneer denk je dat de joden in nederland hun steun voor de bezetting terugnemen? Zullen zij excuses aanbieden aan de moslims voor hun moslimaanval in nederland?

Tot die tijd beste scottie neem je eenzijdige bril af wil je

08-11-2003, 16:48



Citaat:
Origineel gepost door Scottie
Nou, lieverd, ik heb dit artikel niet voor jou geplaats, hoor. Er zijn hier nog meer mensen, misschien mensen die in jouw rabiate joden/Nederlanders en homohaat geen trek hebben.

En dergelijk onderwerp is pas afgehandeld als de MarokkaansNederlandse gemeenschap haar verontschuldigingen aanbiedt.

Scottie.
Dat is nu eenmaal de realiteit, triest weliswaar...maar onrecht wordt nergens meer getolereerd, door niemand niet, zelfs al is de daad niet altijd gerechtvaardigd.

Wanneer christenen stoppen met partij te trekken voor bepaalde bevolkingsgroepen en andere in de kou laten staan, dan zal er mogelijks iets veranderen.

Je kan niet in alle schijnheiligheid de holocaust blijven herinneren als je het echte probleem in het Midden-Oosten niet eens wil belichten en je even krachtdadig opstelt tegen onrecht.

Onrecht is universeel en niet in pacht van één bepaalde bevolkingsgroep...het is ongehoord om het leed van vorige generaties te blijven promoten om schuldgevoelens te creëren, terwijl extremistische soortgenoten een hele regio in het Midden-Oosten terroriseren, met goedkeuring van een wereldmacht.

Niemand heeft iets met de Israëlische politiek te maken, maar deze gelijk kordaat afkeuren, is zeer zeker geen algemene opinie.

Wat deze jongeren doen, moslims en niet-moslims, is onaanvaardbaar....maar wel begrijpelijk.

Hoog tijd dat Nederland al zijn burgers met gelijke maten en gewichten behandelt...onrecht wreekt zich toch, vroeg of laat.

MELILLENSE

08-11-2003, 17:18
Nou,

"Wanneer christenen stoppen met partij te trekken voor bepaalde bevolkingsgroepen en andere in de kou laten staan, dan zal er mogelijks iets veranderen."

Misschien is dat waar, maar trekken moslims partij eigenlijk partij voor de Palestijnen?

Je roept wel dat de Israelis lelijk doen, en dat doen ze ook, maar in plaats van roepen zouden moslims ook kunnen helpen. Arafat moet weg, Hamas opgeheven en dan kan dat hek ook weg. Sharon komt dat hek graag ophalen om om z'n tuin te zetten want die man zit de rest van z'n leven nergens meer veilig.

Joden in Nederland beschuldigen van steun aan Irael is net zo dom als Turken beschuldigen van steun aan Turkije als die de Koerden beschiet en hen hun land ontneemt.

Een Nederlandse jood is net zo ver weg van Jeruzalem als een Marokkaan van Rabat. Als het goed is.

Jihad vroeg me of ik dacht dat allochtonen geen kranten lezen en mijn antwoor is Nee, maar het lijkt dat ze niet de goede kranten lezen. Hier staat een artikel over Joden in Mokum en daar staat expliciet in dat de joodse gemeenschap in Nederland ernstige bedenkingen heeft bij de politiek van Israel.

In die kwestie hebben joden in Nederland meer recht van spreken dan Marokkanen. Want joden zijn min of meer emotioneel betrokken bij die strijd en Marokkanen niet. Palestijnen weten niet eens waar Marokko ligt. Als Marokkanen nou de straat opgingen om dat arme Polisario te steunen, dan zou dat te begrijpen zijn. Waarom protesteren ze niet bij China? Dat land onderdrukt een aardige groep moslims. Waarom gaan ze niet lelijk doen tegen Poetin want die schiet die moslims in Tsetsjenie voortdurend aan flarden.

Dus op naar de ambassade van China en Rusland en sluit je aan bij het Palestina-commitee, die zijn daar vast blij mee ... ...

Verder moeten de Palestijnen straks met hun Israelische buren verder leven, niet de Marokkanen. Marokkanen zullen zich in Nederland moeten schikken in het feit dat hier een joodse gemeenschap is.

We willen niet echt van de Marogemeenschap af, en die leuke koning, die vriendelijke dikzak mag alleen de etters meenemen, maar als er gekozen moet worden tussen joden en Marokkanen, nou dan pakken we die Marokkanen in in bubblewrap, rembourssticker erop, huren wat Chinezen en dan hop in de container en met Sint Nicolaas meer naar Spanje en dan gaan ze bij Gibraltar overboord, zwemmen naar de haven van Marrakesh ... ...

Onbegrijpelijk, een groepje van een paar honderduizend Nederlanders die het geboorteland van hun ouders niet eens meer kent, slissen en een onbeduidende plaats innemen in deze samenleving en dan zo'n grote bek.

In Holland zeggen we dan: "Veel geblaat, weinig wol".

Scottie, niet wollig.

08-11-2003, 17:28
i]Origineel gepost door Scottie [/i]
[B]

"Je roept wel dat de Israelis lelijk doen, en dat doen ze ook, maar in plaats van roepen zouden moslims ook kunnen helpen. Arafat moet weg, Hamas opgeheven en dan kan dat hek ook weg. Sharon komt dat hek graag ophalen om om z'n tuin te zetten want die man zit de rest van z'n leven nergens meer veilig."

ben je echt zo naief? Verzetsgroepen opheffen en verwachten dat oorlogsmisdadiger ophoudt de arme palestijnen te vermoorden

"Joden in Nederland beschuldigen van steun aan Irael is net zo dom als Turken beschuldigen van steun aan Turkije als die de Koerden beschiet en hen hun land ontneemt."

Israeliers hebben land gestolen zodoende verdienen zij afkeuring voor hun daden
.
"Een Nederlandse jood is net zo ver weg van Jeruzalem als een Marokkaan van Rabat. Als het goed is."

Als het goed is, je hebt dus zelf twijfels over je eigen statement en dat getuigd van zelfinzicht. Afstanden spelen geen rol als het gaat om moslim broeders/zusters die afgetuigd worden doorde zionisten

"Jihad vroeg me of ik dacht dat allochtonen geen kranten lezen en mijn antwoor is Nee, maar het lijkt dat ze niet de goede kranten lezen. Hier staat een artikel over Joden in Mokum en daar staat expliciet in dat de joodse gemeenschap in Nederland ernstige bedenkingen heeft bij de politiek van Israel."

Joden bewijzen keer op keer weer handig de media voor hen te winnen, wat dat betreft kunnen wij moslims daarvan leren.

"In die kwestie hebben joden in Nederland meer recht van spreken dan Marokkanen. Want joden zijn min of meer betrokken bij die strijd en Marokkanen niet. Palestijnen weten niet eens waar Marokko ligt."

Dus joden hebben recht van spreken, maar moslims niet op basis waarvan? in ieder geval niet op basis van jouw zwakke argumentatie

"Onbegrijpelijk, een groepje van een paar honderduizend Nederlanders die het geboorteland van hun ouders niet eens meer kennen en die een marginale plaats innemen in deze samenleving en dan zo'n grote bek."

Joden in Nederland hebben een nog grotere 'bek' terwijl zij daarentegen een nog marginalere rol spelen afgezien van hun extreme en krachtige lobby

08-11-2003, 17:38
Nou, ik vind het heel fijn dat jij mijn prachttekst integraal citeert, hoe meer die gelezen word, hoe beter ik het vind.

Ja, jammer, Marokkanen zijn arm en hebben dus geen "lobby".

"Dus joden hebben recht van spreken, maar moslims niet op basis waarvan? in ieder geval niet op basis van jouw zwakke argumentatie"

Ja, de joodse gemeenschap heeft recht van spreken, natuurlijk, zij zijn Nederlanders. En zij laten zich heel genuanceerd uit over de Palestijnse kwestie. Vergeet niet, de joden daar hebben ook jaren lang met de Palestijnen samengeleefd.

Moslims hebben, voor zover ze Nederlander zijn ook recht van spreken, gelijke monniken, gelijke kappen. Dan wordt wel van ze verwacht dat ze spreken en niet oproepen tot haat, dat hebben we in Nederland al gehad. Oproepen tot haat is geen spreken, dat is "jezelf uit het veld spelen", daar bereik je in Nederland niets anders mee dan dat je aan de kant wordt gezet.

De Nederlandse joden schrijven allemaal heel goed Nederlands en hun kinderen doen hun best op school, die hebben geen rondhangplekken nodig. De synagogen zit vol, de moskeeen lopen leeg. De joodse gemeenschap draagt bij aan de samenleving, iets dat voor Marokkanen een nachtmerrie lijkt te zijn. De joodse gemeenschap keert zich niet voortdurend tegen wat hier van waarde wordt gevonden, iemand zoals jij wel.

Bedenk een ding, joden en Marokkanen kunnen altijd nog terug of ergens anders heen in geval het je hier toch niet zo bevalt.

En, joden vallen in Nederland de Palestijnse vluchtelingen niet aan, Marokkanen vallen joden aan, mensen die hen geen strobreed in de weg leggen. Integendeel, joden betalen mee aan de integratiekosten van onder meer Marokkanen. Niet andersom.

Verder nog wat?

Scottie.

08-11-2003, 17:46
scottie, jouw tekst wilde ik met argumenten om zeep helpen en dat is gelukt.

Arm zijn en geen lobby hebben heeft niets met elkaar te maken,
joden hebben een goede manier om mensen voor hun karretje te spannen ( ze moeten ook wel aangezien zij met veel minder zijn) diepe bewondering heb ik daarvoor aangezien zij handig gebruik weten te maken van de tweede wereld oorlog en dit tot in de treure uitmelken.

Maar helaas voor hen beginnen de europeanen eindelijk in te zien, zie de poll in europa van afgelopen week.

Offtopic hoe kan ik op teksten reageren en mijn reactie daartussen plaatsen? Alvast bedankt

08-11-2003, 17:58
Nou,

"Offtopic hoe kan ik op teksten reageren en mijn reactie daartussen plaatsen? Alvast bedankt"

Ik denk dat het handig is om bijvoorbeeld mijn tekst te selecteren, zwart maken, en te plakken in een nieuw bericht. Dan kun jij in mijn tekst schrijven.

Dus: selecteren, met linkermuis knippen of kopieeren, nieuw bericht maken en dan plakken. In die geplakte tekst kun je dan zelf schrijven.

Probeer maar.

Lukt het niet, dan mag je me slaan ... ...

Scottie.

08-11-2003, 18:02
Offtopic hoe kan ik op teksten reageren en mijn reactie daartussen plaatsen? Alvast bedankt"

Ik denk dat het handig is om bijvoorbeeld mijn tekst te selecteren, zwart maken, en te plakken in een nieuw bericht. Dan kun jij in mijn tekst schrijven.

Zoiets?

08-11-2003, 18:03
heh ik doe het niet goed, help

mag ik je nou al slaan?

08-11-2003, 18:10



Citaat:
Origineel gepost door Democraat
Jihad

Kan het jou eigenlijk ene zak schelen hoe joden zich voelen in Nederland?

Serieus, maakt het jou ene moer uit?
Denk je dat ik het niet erg vindt als zij belaagd worden?

Joden worden mensen van het boek genoemd in de koran, dus hen aanvallen e.d. sta ik absoluut niet achter.
Wat mij echter stoord is dat kritiek op zionisten en israeliers (die op gestolen grnd leven en mede-moslims onderdrukken gesteund worden)

That's all

08-11-2003, 18:10

Citaat:
Origineel gepost door Democraat
daar heb je de citeer knop voor toch.

Zo moet het jihad:

Dit moet er staan zonder puntjes:

[qu.ote]

tekst van Scottie [/qu.ote]

jouw tekst.

dan krijg je dus dit:
Nou, je hebt gelijk, Demo, maar ja, als echt Hollander kies je altijd voor de moeilijkste weg.

Een tobbend volk ... ...

Scottie.

08-11-2003, 18:58

Citaat:
Origineel gepost door Scottie
Nou,

"Wanneer christenen stoppen met partij te trekken voor bepaalde bevolkingsgroepen en andere in de kou laten staan, dan zal er mogelijks iets veranderen."

Misschien is dat waar, maar trekken moslims partij eigenlijk partij voor de Palestijnen?
Je hoeft het niet schoorvoetend toe te geven, Scottie...het IS waar, getuige al jouw postings die hier alleen maar duidelijk en ondubbelzinnig jouw voorkeur voor joden beklemtonen, veeleer dan voor moslims. Dat is jouw goed recht, maar ontken het dan ook niet...dat is alleen weggelegd voor, in het spaans, cabrones.
Moslims trekken partij voor moslims, waar ook ter wereld en ongeacht de onderlinge verwantschap. Net zoals joden, als het erop aankomt, partij kiezen voor joden...en niet voor moslims, noch christenen.

Citaat:
Origineel gepost door Scottie
Je roept wel dat de Israelis lelijk doen, en dat doen ze ook, maar in plaats van roepen zouden moslims ook kunnen helpen. Arafat moet weg, Hamas opgeheven en dan kan dat hek ook weg. Sharon komt dat hek graag ophalen om om z'n tuin te zetten want die man zit de rest van z'n leven nergens meer veilig.
Zodat de Israëlische regering ongedwongen haar gang kan gaan en de hele regio verzieken en storten in een oorlog zonder gelijke...jij kent de gedachtengang van sommige Israëli's niet zeker, Scottie...ofwel moet jij echt naïef zijn, ofwel een orthodoxe volgeling van het Groot Israël gedachtegoed.

Citaat:
Origineel gepost door Scottie
Joden in Nederland beschuldigen van steun aan Irael is net zo dom als Turken beschuldigen van steun aan Turkije als die de Koerden beschiet en hen hun land ontneemt.
Is dat zo, Scottie? Elke jood, Sefardisch of Askenazisch, zal zijn steun betuigen voor Israël, al was het maar in gedachten...en als je dat niet inziet, ken jij bitter weinig van joden, die al eeuwenlang in Nederland wonen. Niet alleen geef je blijk van gebrek aan kennis over moslims, maar je onwetendheid over joden waarvoor je zo graag opkomt, tart toch alle verbeelding.

Citaat:
Origineel gepost door Scottie
Een Nederlandse jood is net zo ver weg van Jeruzalem als een Marokkaan van Rabat. Als het goed is.

Jihad vroeg me of ik dacht dat allochtonen geen kranten lezen en mijn antwoor is Nee, maar het lijkt dat ze niet de goede kranten lezen. Hier staat een artikel over Joden in Mokum en daar staat expliciet in dat de joodse gemeenschap in Nederland ernstige bedenkingen heeft bij de politiek van Israel.
Bedenkingen hebben over iets betekent nog niet dat ze het afkeuren, Scottie....Een Marokkaan die bedenkingen heeft over de politiek van de huidige Marokkaanse koning, betekent nog niet dat hij deze afkeurt.
Een jood is zeer bedreven in het verwoorden van zijn stellingen...hij zegt iets, maar tegelijkertijd zegt hij niets...zijn gedachten gaat hij niet aan de grote klok hangen, zijn werkelijke gedachten gaat hij niet verkondigen aan een niet-jood...de ware aard van zijn gedachten schuilt in zijn daden.

Citaat:
Origineel gepost door Scottie
In die kwestie hebben joden in Nederland meer recht van spreken dan Marokkanen. Want joden zijn min of meer emotioneel betrokken bij die strijd en Marokkanen niet. Palestijnen weten niet eens waar Marokko ligt. Als Marokkanen nou de straat opgingen om dat arme Polisario te steunen, dan zou dat te begrijpen zijn. Waarom protesteren ze niet bij China? Dat land onderdrukt een aardige groep moslims. Waarom gaan ze niet lelijk doen tegen Poetin want die schiet die moslims in Tsetsjenie voortduren aan flarden.
Waarom ergert het jou zo dat Marokkanen zo emotioneel betrokken zijn bij het Israelo-Palestijns conflict? Wat heeft een Sefardische marokkaanse jood te zoeken in Israël, wat heeft een Azkenazische poolse jood te maken met Israël? Nice try, Scottie, maar de aandacht is en blijft gericht op Israël en het Midden-Oosten...de wieg van alle beschaving, en misschien ook het sterfbed, alleen Allah weet het.

Citaat:
Origineel gepost door Scottie
Dus op naar de ambassade van China en Rusland en sluit je aan bij het Palestina-commitee, die zijn daar vast blij mee ... ...

Verder moeten de Palestijnen straks met hun Israelische buren verder leven, niet de Marokkanen. Marokkanen zullen zich in Nederland moeten schikken in het feit dat hier een joodse gemeenschap is.
Maar zij schikken zich erin, Scottie, absoluut...schik jij je erin dat moslims hier leven en integraal deel uitmaken van de Nederlandse samenleving, met behoud en beleving van de Islam, met hun hoofddoeken, met hun moskeeën?

Citaat:
Origineel gepost door Scottie
We willen niet echt van de Marogemeenschap af, en die leuke koning, die vriendelijke dikzak mag alleen de etters meenemen, maar als er gekozen moet worden tussen joden en Marokkanen, nou dan pakken we die Marokkanen in in bubblewrap, rembourssticker erop, huren wat Chinezen en dan hop in de container en met Sint Nicolaas meer naar Spanje en dan gaan ze bij Gibraltar overboord, zwemmen naar de haven van Marrakesh ... ...
Je wil niet echt af van de Marokkaanse gemeenschap, liever kwijt dan rijk, hé Scottie? Wel, wees gerust, je zult er ook niet van af geraken...meer zelfs, je zult je erin moeten schikken dat zij hier zijn en blijven, met behoud van hun identiteit en behoud van de echte Islam...en die vriendelijke dikzak zal erop toezien dat er niet teveel in de weg zal worden gelegd van kandidaat emigranten naar Europa, immers Euros zijn ook in Marokko meer dan welkom. Wie weet worden de overzetbootjes zelfs nog gefinancierd of reizen ze op dit eigenste moment al met de stoomboot van Sint-Nicolaas richting Europa...lang vervlogen glorie van onze Moorse broeders lijkt zich terug te manisfesteren, ditmaal in heel het europese continent.

Citaat:
Origineel gepost door Scottie
Onbegrijpelijk, een groepje van een paar honderduizend Nederlanders die het geboorteland van hun ouders niet eens meer kent, slissen en een onbeduidende plaats innemen in deze samenleving en dan zo'n grote bek.

In Holland zeggen we dan: "Veel geblaat, weinig wol".

Scottie, niet wollig.
Klein beginnen, Scottie...om daarna stap voor stap groter te worden...100000'en in Nederland, 100000'en in België, 100000'en in Frankrijk, enz. enz. maken algauw enkele miljoenen binnen Europa.

Geef het nog wat tijd, Scottie, de moslimgemeenschap groeit gestaag en zal zijn geboortecijfer niet laten beïnvloeden door trendy verschijnselen zoals homo's of lesbiennes.

MELILLENSE