Bekijk volle/desktop versie : VI Interview Met TARIK SEKTIOUI !! LEES



05-12-2007, 12:24
Sektioui telt weer helemaal mee bij FC Porto

05/12/2007 09:15

Na een moeizame start heeft Marokkaans international Tarik Sektioui (30) dit seizoen zijn draai gevonden bij FC Porto. De ex-aanvaller van Willem II, AZ en RKC Waalwijk viel begin vorige maand op door zijn doeltreffende solo tegen Olympique Marseille en is niet weg te denken uit het basiselftal van de Portugese topclub. VI sprak met hem.

Vorig seizoen was je bij FC Porto een anonieme speler en werd je verhuurd aan RKC. Nu ben je ineens een gewaardeerde basiskracht. Hoe verklaar je dat verschil?
Tarik Sektioui: 'Over mijn eerste periode bij FC Porto wil ik niet praten. Het enige wat ik kan zeggen is dat ik tijd nodig heb gehad om me aan te passen. De manier waarop de mensen in en rondom de club me daarbij geholpen hebben, is geweldig. FC Porto is een heel warme club.'

Ook de supporters hebben je in hun armen gesloten. Voelt dat als hét bewijs dat je nu een volwaardig lid van de selectie bent?
'De fans hebben zelfs een eigen liedje voor me, dus dat zegt voldoende. Ik voel me mentaal sterk. Als ik op het veld sta, besef ik dat ik het shirt draag van een van de grootste clubs in Europa. Dat maakt me trots. Ik voel me verplicht aan niets anders te denken dan het belang van FC Porto en daar naar te handelen.'

Jouw doelpunt tegen Marseille werd in Portugal vergeleken met de solo's van Diego Maradona en Lionel Messi.
'Dat is wat overdreven, maar ik besefte wel meteen dat ik iets heel bijzonders had gedaan toen de bal over de doellijn rolde. Daarom stopte ik meteen met rennen en wees ik met biede handen naar de hemel. Ik wilde God bedanken, dat was het eerste wat in me opkwam. Met zijn steun ben ik de speler geworden die ik nu ben. Die eerste seconden na de goal, dat was een momentje tussen God en mij.'

FC Porto is koploper in Portugal en kan zich plaatsen voor de achtste finale van de Champions League. Wat maakt jullie zo sterk?
'We hebben een fantastische en hechte spelersgroep, met stuk voor stuk jongens die deugen. Echt, er zit geen verkeerde gast tussen. De mentaliteit klopt. Iedereen beseft hoe groot de club is en handelt daarnaar. Er zijn geen spelers die ver boven de rest van de groep staan. Bovendien straalt de clubleiding en de technische staf een prettige rust uit. Ook dat komt de resultaten ten goede.'

Jouw contract loopt aan het einde van dit seizoen af. Hoe zie jij jouw toekomst bij FC Porto?
'Ik heb een optie in mijn contract om voor een seizoen bij te tekenen. Ik verwacht dat er daarover begin volgend jaar gesprekken zullen volgen. Ik ben dit seizoen onder trainer Jesualdo Ferreira als rechteraanvaller een completere speler geworden. Ik voel dat ik nog steeds beter kan worden. Mijn bedoeling is om die lijn bij deze club door te trekken.'


05-12-2007, 13:04


Wat vertrouwen dan wel niet kan doen met een speler.
Tarik is gewoon pure klasse

05-12-2007, 14:30
ik vind dat hij, en nog velen andere marokkanen, als ze een goede wedstrijd hebbe gespeeld of een goede periode hebbe dat ze dan een beetje naast hun schoenen lopen, en zodra ze een keer slecht spele safi dan weer drie jaar weg

05-12-2007, 14:41
Sektioui, voorbeeld voor de jeugdige Marokkaanse spelers.

05-12-2007, 15:01


Groot respect voor die Man.

Veel beter dan de kamelen die naar Arabische schiereiland zijn gegaan.

05-12-2007, 15:30
[QUOTE=outland;40674781][B]

Jouw doelpunt tegen Marseille werd in Portugal vergeleken met de solo's van Diego Maradona en Lionel Messi.
'Dat is wat overdreven, maar ik besefte wel meteen dat ik iets heel bijzonders had gedaan toen de bal over de doellijn rolde. Daarom stopte ik meteen met rennen en wees ik met biede handen naar de hemel. Ik wilde God bedanken, dat was het eerste wat in me opkwam. Met zijn steun ben ik de speler geworden die ik nu ben. Die eerste seconden na de goal, dat was een momentje tussen God en mij.'
QUOTE]

Ik heb het live gezien op tv, was een tijdje geleden te zien op eurosport. Maar van dat stukje hierboven kreeg ik echt kippenvel man, zo mooi om te horen en te lezen

05-12-2007, 17:26
Goeie speler. (from Fes) haha.

05-12-2007, 22:33
mooie om te horen man

05-12-2007, 22:49
I like him...he's a very good player

06-12-2007, 21:47

Citaat door tuurlijk:
ik vind dat hij, en nog velen andere marokkanen, als ze een goede wedstrijd hebbe gespeeld of een goede periode hebbe dat ze dan een beetje naast hun schoenen lopen, en zodra ze een keer slecht spele safi dan weer drie jaar weg


Waar komt het naar voren dat hij naast zijn schoenen is gaan lopen dan?.. Hij is ook een van de weinige die gewoon praat over Allah .. Bijna in elk intervieuw van hem heeft hij het over bidden en leven als moslim.. Ook in deze moeilijke tijden voor een moslim.. De Islam is bij hem altijd het eerste.. Als er een voetballer is die niet naast zijn schoenen loopt, dan is hij het wel.. Eerste wat hij bijna altijd doet is Allah bedanken.. Ipv doen alsof het zijn eigen prestatie is..

Zoals Seliima ook al zei: kippenvel bij dat stuk!