Bekijk volle/desktop versie : Wie Kan Mij Helpen!!!! Met Kip In De Oven



04-12-2007, 18:37
SALAAM DAMES IK WIL MORGEN KIP IN DE OVEN MAKEN WIE O WIE KAN MIJ DAARBIJ HELPEN :d
(MET DE RESEPT ER VAN)

GROETJES RIAMMI

04-12-2007, 18:43


maak je kip heel goed schoon met azijn en water.

dan schil je 3 grote uien en maak je fijn in keukenmachine met een bosje kosbar.

dit kruid je met halve thlpl komijn,witte peper,saffraan en kipkruiden en zout op gevoel.
doe wat azijn en olijfolie erbij.
goed mengen en je kip ermee besmeren.ook zijn buikholte en langs zijkanten en onder borst.

dan pootjes bij elkaar binden en in een ruime pan met wat olie goudbruin aan alle zijkanten bakken.
dan water tot je kip bijna onderstaat.
laat koken voor een uurtje.haal hem er dan uit en besmeer met een mangsel van boter en kipkruiden en dan in oven voor een goudbruin korstje.

de saus laat je indikken en op het laatst olijfen erin doe en effe mee warmen.
dan dien je je kip met saus op.
eet smakelijk.

04-12-2007, 18:47
dankje welll :d ik zal het proberen dan hoor je het van me:d hoe het smaakte hahahaha.. ik hoop dat het gaat lukken insa allah

04-12-2007, 18:52
hoe bedoel je met saus indikken? en moet die kip op hoge vuurtje of laag vuurtje?

04-12-2007, 18:54



Citaat door Moslima27:
maak je kip heel goed schoon met azijn en water.

dan schil je 3 grote uien en maak je fijn in keukenmachine met een bosje kosbar.

dit kruid je met halve thlpl komijn,witte peper,saffraan en kipkruiden en zout op gevoel.
doe wat azijn en olijfolie erbij.
goed mengen en je kip ermee besmeren.ook zijn buikholte en langs zijkanten en onder borst.

dan pootjes bij elkaar binden en in een ruime pan met wat olie goudbruin aan alle zijkanten bakken.
dan water tot je kip bijna onderstaat.
laat koken voor een uurtje.haal hem er dan uit en besmeer met een mangsel van boter en kipkruiden en dan in oven voor een goudbruin korstje.

de saus laat je indikken en op het laatst olijfen erin doe en effe mee warmen.
dan dien je je kip met saus op.
eet smakelijk.



komijn ik doe nooit komijn in kip .gewoon zwart peper zout en zaafraan en kurkuma en knoflook is ook heel belangrijk vind ik .

04-12-2007, 20:19

Citaat door nesma:
komijn ik doe nooit komijn in kip .gewoon zwart peper zout en zaafraan en kurkuma en knoflook is ook heel belangrijk vind ik .




ja komijn

en ieder maakt het op zijn manier en kurkuma en knoflook horen niet in kip.
althans is mijn mening!

04-12-2007, 20:20

Citaat door riammi:
hoe bedoel je met saus indikken? en moet die kip op hoge vuurtje of laag vuurtje?


gewoon op middelmatig vuurtje.

als kip uit je pan is dan saus laten koken tot ie ingedikt is

04-12-2007, 20:24

Citaat door Moslima27:
ja komijn

en ieder maakt het op zijn manier en kurkuma en knoflook horen niet in kip.
althans is mijn mening!



ik heb ook over mezelf gepraat . niet dat het zo hoort of zo maar ik heb gezegt wat ik vindt , sorry azin en zoalas je zegt iedereen doet het anders

komijn ik doe nooit komijn in kip .gewoon zwart peper zout en zaafraan en kurkuma en knoflook is ook heel belangrijk vind ik .


heb je sorry gelezen of niet ? nogmaals sorry meid ik bedoel niks mee en juist geen oorlog ofzo

mijn exucuses

04-12-2007, 20:42

Citaat door nesma:
ik heb ook over mezelf gepraat . niet dat het zo hoort of zo maar ik heb gezegt wat ik vindt , sorry azin en zoalas je zegt iedereen doet het anders

komijn ik doe nooit komijn in kip .gewoon zwart peper zout en zaafraan en kurkuma en knoflook is ook heel belangrijk vind ik .


muts

gaan we nu een ik doe dit enzus oorlogje voeren.damn we lijken wel kleuters

maar je hebt gelijk meid ieder op zijn manier.
ik verdraag alleen witte peper en komijn in mijn eten en een enkele keer ook knoflook.
maar dat andere kruiden word ik ziek van helaas

06-12-2007, 13:07
moeslimaaa bedankt voor je recept het heeft lekker gesmaakt ik had bezoek dus dat was supper dank je wellll

06-12-2007, 16:08

Citaat door riammi:
moeslimaaa bedankt voor je recept het heeft lekker gesmaakt ik had bezoek dus dat was supper dank je wellll



graag gedaan meid.ben blij dat het en goed gelukt en heerlijk gesmaakt heeft