Bekijk volle/desktop versie : islamitische dameskleding



Pagina's : [1] 2 3

07-11-2003, 23:21
Salamoe alaikum wr wb!!

ik heb een vraagje. wie weet waar ik islamitische kleding kan krijgen, daarmee bedoel ik bijv moderne (buiten)jurken die niet zo wijd lopen, maar ook weer niet te getailleerd etc. en lang zijn tot je enkels. ik kan echt niks meer vinden......
mocht je geen winkel kennen, dan wil vragen of je iemand kent die mooie kleding kan maken, thuis of winkel (maakt niet uit). liefst in amsterdam.

wa salaam

07-11-2003, 23:29


Dat is geen islamitische kleding, die wordt ook gedragen op o.a. de Veluwe, door de refo's.

Ga eens kijken in Doornspijk of Nunspeet en Elburg. Daar heb je wel damesmode zoals door jou beschreven.

07-11-2003, 23:41
Nou, toch is het raar. Ik lag laatst in het ziekenhuis en daar liepen allemaal Maromeisjes. Die brachten koffie en thee rond, melk en vla en sapjes.

Leuke en mooie meisjes, en als je ze aansprak, bleken ze zowaar met een Amsterdams accent te praten en bleken gewoon hartstikke vriendelijk.

Toch.

Met doek.
Of fraai geknoopte shawl.

Een strakke spijkerbroek, en een afkledendd truitje waardoor kijken bijna een ongewenste intimiteit leek, zelfs met een been in het gips.

Schoenen met hakjes en van die instopsokjes zodat je blote enkels zag.

Doekje en jeans, shawl en strak truitje.

Ik vind het best, maar het is een beetje raar.

Scottie, vergipst.

07-11-2003, 23:58
muslimaa

Misschien een gat in de markt ? kleding voor meijes/vrouwen zoals jij.. veel succes !!!!!!!

07-11-2003, 23:59


Deze is voor DEMO .............wil je niet afspreken met me ?

09-11-2003, 01:12
ifriquia, wat bedoel je met "meisjes zoals jij"? wat voor meisjes zijn dat?
en verder wil ik vragen of er mensen zijn die wel weten wat ik bedoel en een serieuze reactie willen achterlaten.

ps. voor mensen die wat trager van begrip zijn of die niet weten wat ik bedoel: ik bedoel jurken zoals bijv op iqra. dit zijn dan vaak binnenjurken, maar soortgelijke buitenjurken. een soort van 3abaya's zoals die in arabische landen genoemd worden.

09-11-2003, 09:38
Ik denk dat je de meeste kans hebt op de zwarte markt in Beverwijk of in Belgie bij de grote steden, antwerpen en brussel.....

09-11-2003, 09:44

Citaat:
Origineel gepost door muslimaa
Salamoe alaikum wr wb!!

ik heb een vraagje. wie weet waar ik islamitische kleding kan krijgen, daarmee bedoel ik bijv moderne (buiten)jurken die niet zo wijd lopen, maar ook weer niet te getailleerd etc. en lang zijn tot je enkels. ik kan echt niks meer vinden......
mocht je geen winkel kennen, dan wil vragen of je iemand kent die mooie kleding kan maken, thuis of winkel (maakt niet uit). liefst in amsterdam.

wa salaam
di amsterdam nigh beverwijk dinni attas nimouchan mani znouzan arroudh nimesermen i yaryazen & thimgharin

09-11-2003, 09:46

Citaat:
Origineel gepost door buddy
Wat een onzin moet je kijken wat ze [URL=http://www.irenebuitenleven.nl/01c2c792e01307a0f/01c2c793420d86d04/] hier [/URL] verkopen
ishek oushi isseqsan abou arriheth? yak shek wathejid damesrem.
ya mesh har shahegh assoudha nyewdan am yina

09-11-2003, 09:54

Citaat:
Origineel gepost door Lela_magreb
"Wat een onzin moet je kijken wat ze verkopen"
Wat bedoel je daar precies mee? "Waar slaat die tekst op?" of "tuurlijk kun je dat soort klederij wel vinden..?"
Ik hoor het wel....
_hadak lgawri ges lemmou le3sa

_aroumi ya iges iyemmas a3moud

09-11-2003, 09:55
oh sorry verkeerde text

09-11-2003, 09:59
Het is een kwestie van zoeken je hebt overal wel wat van die kleding te koop bij de marokkaanse winkels. En ik denk zeker in amsterdam. Je moet alle marokkaanse kleding winkels af gaan dan vind je vast wel iets. en overal binnen gaan. soms zie je iets hangen maar je vind het niet mooi dan moet je toch even passen want soms staat het zo leuk.

gr marhaba

09-11-2003, 11:34



Citaat:
Origineel gepost door muslimaa
ifriquia, wat bedoel je met "meisjes zoals jij"? wat voor meisjes zijn dat?
en verder wil ik vragen of er mensen zijn die wel weten wat ik bedoel en een serieuze reactie willen achterlaten.

ps. voor mensen die wat trager van begrip zijn of die niet weten wat ik bedoel: ik bedoel jurken zoals bijv op iqra. dit zijn dan vaak binnenjurken, maar soortgelijke buitenjurken. een soort van 3abaya's zoals die in arabische landen genoemd worden.
ik weet precies wat je bedoelt zuster..die jurken die worden gedragen tijdens programma's op iqra... :verliefd:

soms kijk ik er even naar om even te kijken wat voor jurk het dit keer weer is..heel mooi..

en ik zou je graag willen helpen,want kan redelijk kleding maken na de modelyceum te hebben afgerond alleen mijn naaimachine is stuk

ik wil ook iets voor me zelf maken ..vooral nu el-ied eraankomt maar jammer

iemand hier toevallig verstand van industrie naaimachines

liefs
shirihane

09-11-2003, 11:53
Salaam mohaleikom,

Ik zelf net toevallig voor dat ik jou topic las een bericht gezet. Ik ben zelf op zoek naar sites voor Islamitische vrouwen kleding.. Ik hoop dat ze gaan reageren...Ik had ooit zo'n site gevonden met die mooie kledij die ze ook in Iqra dragen maar ik de naam niet meer...


Wa salaam.

09-11-2003, 12:15
A salaam ou aleikom,

Ik ken geen winkel met de eigenschapeen die je noemt.
De kleding die je op Iqra ziet is inderdaad heel mooi voor een moslimse meid, maar helaas is dat niet te vinden hier. Dit kleding is meestal ook reclame voor de degene die het maken. met andere woorden het is de beste.

Advies: ik zoek zelf uit het aanbod wat we hier in NL hebben fatsoenlijke kleding voor een moslimse meisje. Het is vermoeiend maar het lukt wel.
succes!

Pagina's : [1] 2 3