Bekijk volle/desktop versie : Van der Sar: "Loting nog zwaarder dan op WK"



03-12-2007, 16:45
Van der Sar: "Loting nog zwaarder dan op WK"
03 december 2007

Eén ding staat vast: Edwin van der Sar krijgt op zijn laatste eindtoernooi een paar fraaie wedstrijden voor zijn kiezen. De doelman zag zondag dat Oranje tijdens de loting ingedeeld werd in een groep met Italië, Frankrijk en Roemenië. En dat zijn drie teams van wereldklasse, zo oordeelt hij op de website van de KNVB.

"Afgelopen WK werd onze groep de 'poule des dood' genoemd, maar ik denk dat deze loting nog net ietsje zwaarder is. Toch denk ik dat het mogelijk is met de steun van onze fans en de kwaliteiten van onze spelersgroep de volgende ronde te bereiken. Het is duidelijk wat ons te doen staat. Voor een speler zijn dit natuurlijk fantastische wedstrijden. Hetzelfde geldt voor de Oranjesupporters", aldus de doelman.

Overigens vond Oranje tijdens recente EK's al eens haar Waterloo tegen Italië (2000) en Frankrijk (1996). Tijdens beide toernooi stond Van der Sar al onder de lat.

03-12-2007, 16:46


JAHH DUHH


Van der Sar moet een spoedcursus vissen nemen voor het EK,
want hij gaat dat vaak moeten doen

03-12-2007, 16:47
Sneijder: "Oranje heeft evenveel kans als Frankrijk"
03 december 2007

Wesley Sneijder is niet ontevreden over de loting voor het EK. Oranje moet het in Zwitserland opnemen tegen wereldkampioen Italië, vice-wereldkampioen Frankrijk en het altijd lastige Roemenië, maar toch ziet de middenvelder perspectief.

"Dit soort landen liggen ons wel", zegt de oud-Ajacied in het AD. "Ook Italië zal wedstrijden moeten winnen, dus die gaan ook echt wel ruimte weggeven. Het is aan ons om daarvan te profiteren. Vanaf de eerste wedstrijd, want de tijd om in het toernooi te groeien krijgen we niet. Frankrijk is ook een topland, met geweldige spelers. Maar ik denk niet dat wij minder kans hebben dan zij om door te komen."

"Bovendien, als je deze poule overleeft, kan er ook écht iets groeien binnen het team. Dan wil geen enkele tegenstander tegen ons spelen en raken wij zelf in een soort flow. Daar moeten we voor gaan. We zullen vol aan de bak moeten, maar ik geloof in onze kansen", besluit de middenvelder van Real Madrid.





















sneijder ziet ze vliegen

03-12-2007, 16:49
Ook Kluivert stelt zich beschikbaar voor Spelen
03 december 2007

Ook Patrick Kluivert zou graag als dispensatiespeler meegaan naar de Olympische Spelen. Dat heeft de topscorer aller tijden van het Nederlands elftal, die de laatste jaren door blessures zelden heeft kunnen imponeren, laten weten in Sp!ts. Ook vindt hij zichzelf nog altijd een kandidaat voor het 'grote' Oranje.

"Als Foppe me erbij zou willen hebben, ben ik direct van de partij", zegt de 31-jarige aanvaller, die dit weekend scoorde voor zijn huidige club Lille. "Het lijkt me absoluut leuk om aan de Spelen mee te doen. Bel Foppe maar. Ik ga direct mee."

Eerder stelden ook onder meer Roy Makaay en Clarence Seedorf zich al beschikbaar voor de Spelen, die medio 2008 gehouden worden in Peking. Bondscoach Foppe de Haan mag drie dispensatiespelers meenemen. Ook Klaas Jan Huntelaar is daarvoor een kandidaat, als hij buiten de boot valt voor het EK.

Overigens ziet Kluivert zichzelf niet alleen als kandidaat voor Jong Oranje, maar ook voor het grote Oranje. "Ik ben de laatste tijd natuurlijk wel geblesseerd geweest en ik wil ook niet op het verleden teren. Maar ik heb nooit een kans gekregen me te bewijzen. Tussen het talent dat nu in Oranje zit, zou ik namelijk perfect passen."

Kluivert is er niet over te spreken dat hij nooit meer iets gehoord heeft van bondscoach Marco van Basten. "Met mijn staat van dienst zou je meer respect verwachten. In Italië, Spanje en Engeland gaan ze wel anders met ons soort spelers om. In die landen was je er gewoon bij geweest. Wat ik van Van Basten vind, laat ik dan ook maar in het midden. Dat lijkt me verstandiger."
















Kluivert miskien, hij denkt dat hij kans maakt om met foppe mee te gaan,

foppe kan 3 oudere spelers meenemen,
hij wilde op elke linie 1

dus aanval: makaay
middenveld: misschien seedorf/ van bommel
verdediging: vlaar :ikweetnie:/ boulahrouz

03-12-2007, 16:56


Haha, monoloog.

03-12-2007, 17:01

Citaat door Prodigy:
Haha, monoloog.

nu niet meer

03-12-2007, 17:10

Citaat door Master_Mocro:
nu niet meer

Laten we er idd een dialoog van maken; geef jij de voorzetjes? Kop ik ze erin.

03-12-2007, 17:15
achja zijn mooie wedstijden en als je er uit ligt dan heb je niet van shi dooie land verloren, plus nederlanders zeuren ortugal ligt ons niet, duitsland ligt ons niet italie ligt ons niet, frankrijk ligt ons ook vaak niet en spanje is ook heel zwaar, iwa blijf dan lekker thuis