Bekijk volle/desktop versie : een vraagje over de Dag der Opstanding..



03-12-2007, 15:08
salaam oealeikoem wa rahmtullahi wa barakatu

ik ben al altijd benieuwd geweest over het proces op de Dag der Opstanding, wat staat ons allemaal te wachten en beproevingen etc etc...wat gaat er allemaal gebeuren??

Ik kan een boek bestellen erover, maar dat boek kan ik nog niet bestellen omdat ik nog niet in Nederland ben.

dus daarom vraag ik jullie wie meer over dit onderwerp weet en me erover kan vertellen..

wa jazaka allahoe gairan


wa aleikoem salaam wa rahmtullahi wa barakatu

03-12-2007, 21:18


salamo alikom

LEES DIT ZUSTER MASCHA ALLAH HEB HIERNA DUIDELIJKHEID EN WEES GEDULDIG EN EERLIJK IN JOUW LEVEN EN HERDENK ALLAH ZOVEEL DAT JE MAAR KUNT EN BIDT TOT HEM WANT TOT HEM KEREN WE TERUG DIT IS EEN BELOFTE VAN ALLAH.

hier heb je enkele versen uit de soeraat ALQIYMA

75.1. Neen! Ik roep de Dag der Opstanding tot getuige.

75.2. Neen! Ik roep de zichzelf beschuldigende ziel tot getuige.

75.3. Denkt de mens dat Wij zijn beenderen niet kunnen verzamelen?

75.4. Zeker, Wij hebben de macht hem te herstellen tot in zijn vingertoppen.

75.5. Maar de mens wenst in 't vervolg slecht te handelen.

75."6. Hij vraagt: ""Wanneer is de Dag der Opstanding?"""

75.7. Maar als het oog verblind wordt,

75.8. En de maan verduisterd zal zijn,

75.9. En de zon en de maan zullen samen gebracht worden,

75."10. Op die Dag zal de mens zeggen: ""Waarheen te vluchten

75.11. Neen! Geen schuilplaats!

75.12. Slechts bij uw Heer zal dan uw toevlucht zijn.

75.13. De mens zal op die Dag worden onderricht over hetgeen hij vooruitzond of achterliet.

75.14. Neen, de mens is een bewijs tegen zichzelf.

75.15. Zelfs al biedt hij (zijn) verontschuldigingen aan.

75.16. Beweeg uw tong er niet mede om deze (woorden) haastig (opte nemen!)

75.17. Het verzamelen en het verkondigen er van rust op Ons.

75.18. Wanneer Wij dus (de Openbaring) verkondigd hebben volg dan de verkondiging.

75.19. Daarna rust de verklaring er van op Ons.

75.20. Neen, maar gij (mensen) hebt dit leven lief.

75.21. En gij geeft het Hiernamaals prijs.

75.22. Op die Dag zullen sommige gezichten verlicht zijn,

75.23. Opziende naar hun Heer,

75.24. En andere gezichten zullen op die Dag somber zijn.

75.25. Wetende dat een vreselijke ramp hen spoedig zal overkomen.

75.26. Ja! Als de ziel van de stervende tot de keel zal opstijgen,

75."27. En er zal worden gezegd: ""Wie is de geneesheer?"""

75.28. Dan weet hij dat hij scheiden moet.

75.29. En wrijft (in doodsangst) het ene been tegen het andere.

75.30. Dan wordt (hij) tot uw Heer gedreven,

75.31. Want hij (mens) nam de Waarheid niet aan, noch bad hij.

75.32. Doch hij verloochende (de profeet) en wendde zich af.

75.33. Dan ging hij trots naar zijn familie terug.

75.34. Wee u! Wee dus over u.

75.35. Wee u nogmaals en nog eens wee!

75.36. Denkt de mens dat hij zonder doel zal worden gelaten?

75.37. Was hij niet een kleine levenskiem die werd uitgestort?

75.38. Dan werd hij een klonter bloed daarna schiep en vervolmaakte Hij hem.

75.39. Daarvan (de kiem) maakt Hij een paar, man en vrouw.

75.40. Is Hij dan niet bij machte de doden te doen herleven?


hier heb je enkele versen uit de soeraat al QAF

50."20. En er zal op de bazuin worden geblazen. ""Dit is de Dag der Bedreiging."""

50.21. En iedere ziel zal tezamen komen met een geleider en een getuige.

50."22. Er zal worden gezegd: ""Gij waart hieromtrent achteloos. Nu hebben Wij uw sluier van u weggenomen en uw oog ziet deze Dag scherp."""

50."23. En zijn metgezel zal zeggen: ""Dit is hetgeen bij mij gereed is."""

50.24. Werpt, werpt in de hel elke ondankbare vijand.

50.25. Die het goede belette, de overtreder, de twijfelaar,

50.26. Die een andere God naast Allah oprichtte, doet hem de strenge marteling ondergaan.

50."27. Zijn metgezel zal zeggen: ""O, onze Heer, ik maakte hem niet opstandig maar hij was te ver afgedwaald."""

50."28. God zal antwoorden: ""Redetwist niet in Mijn tegenwoordigheid, terwijl Ik u de waarschuwing vooraf heb gezonden."

50."29. Het vonnis door Mij geveld kan niet worden veranderd en Ik ben in het geheel niet onrechtvaardig jegens Mijn dienaren."""

50."30. Op die Dag zullen Wij tot de hel zeggen: ""Zijt gij gevuld?"" En zij zal antwoorden: ""Is er nog iets?"""

50.31. En de Hemel zal dicht bij de rechtvaardigen worden gebracht en niet ver verwijderd.

50.32. Dit is hetgeen was beloofd voor een ieder die zich bekeerde en die waakzaam was,

50.33. Die de Barmhartige in het verborgene vreesde en met een berouwvol hart tot Hem kwam.

50.34. Gaat hier in vrede binnen. Dit is de Dag der Eeuwigheid.

50.35. Voor hen zal daarin zijn wat zij wensen en bij Ons is nog meer.

50.36. Maar hoevele geslachten hebben Wij (niet) vóór hen vernietigd, die machtiger in gezag waren dan dezen! Zij trokken door het land, maar was er een toevluchtsoord voor hen?

50.37. Daarin is voorwaar een vermaning voor hem die een hart heeft of die luistert en oplettend is.

50.38. En voorwaar, Wij schiepen de hemelen en de aarde en alles wat er tussen is in zes dagen en geen vermoeidheid raakte Ons.

50.39. Heb dus geduld met wat zij zeggen en verheerlijk uw Heer met de lof die Hem toekomt, vóór zonsop- en ondergang.

50.40. En verheerlijk Hem 's nachts en na de gebeden.

50.41. En luister! De Dag, waarop de omroeper vanuit een dichtbijzijnde plaats zal roepen,

50.42. De Dag, waarop zij de kreet in werkelijkheid zullen horen, dat zal de Tijd zijn van het voor den dag komen.

50.43. Voorwaar, Wij zijn het die leven geven en de dood veroorzaken, en tot Ons is de terugkeer.

50.44. De Dag, waarop de aarde onder hen vaneen zal splijten, is het verzamelen gemakkelijk voor Ons.

50.45. Wij weten het beste wat zij zeggen en gij zijt er niet om hen te dwingen. Vermaan dus met de Koran hem die Mijn bedreiging vreest. duttext In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.

03-12-2007, 21:23
jazaka allahoe gairan broeder

Ps: ik ben een broeder en heb je toevallig ook ahadith erover...

03-12-2007, 21:34
Bismillah Arahmeen Araheem

Sorry Broeder Ik Heb Me Vergist Ik Wilde Je Niet Beledigen Hiermee
Ik Een Zuster

Wat Betreft Uw Vraag Naar De Hadith Wel Ik Kan Je Zeggen Dat Ik Me Bazeer Op De Qoran Al Karim En Niet Op Hadith Omdat Deze Niet Honderd Percent Correct Zijn En De Qoraan Daarentegen Wel Uiteraard Weet Alleen Allah Hiermeer Over En Vooral De Juiste Informatie

Bazeer Je Zoveel Mogelijk Op De Qoraan Want Dat Is HET Geen Allah Van Ons Vraagt Het Is Een Duidelijke Boek Alles Staat Er In
Ik Zeg Niet Dat De Woorden Van De Profeet Niet Kloppen In De Hadith Maar De Verwoording Van Sommige Zinnen Die In De Hadiths Staan Spreken Elkander Tegen Dus Lijkt Het Me Normaal Dat Men Zich Moet Bazeren Op Het Geen Allah Heeft Verzonden Deze Mooie Woorden In Qoraan Komen Van Allah En Is De Waarheid
Mascha Allah Moge Allah Je Leiden En Hopelijk Broeder Heb Je De Twee Soerats Gelezen Want Duidelijker Dan Dat Vind Je Toch Niet
Ma Salama Broeder

03-12-2007, 21:49


24:24.
"Op de Dag waarop hun tong, hun handen en hun voeten tegen hen zullen getuigen over hetgeen zij hebben bedreven."