Bekijk volle/desktop versie : Recepten voor ontbijt/lunch



03-12-2007, 13:59
Dag dames,

Aanstaande woensdag krijg ik een groep turkse meiden op bezoek. Ze komen rond een uur of 11. Alleen weet ik niet wat ik voor ze klaar kan maken, omdat mijn oven niet goed is om deegwaren erin te bakken. Wie heeft voor mij een aantal makkelijke recepten die ik als ontbijt/lunch kan serveren. Graag tips!

Thnx meiden!

03-12-2007, 14:38


kom op dames...beetje mee denken!!!!!

03-12-2007, 15:49
mini harsha's in een (marokkaanse) pan..

mijn recept:

smida (fijne)
boter
snufje zout
water

maak een soepele deeg van deze ingredienten en maak 1 grote of kleine harsha's... is jammie als ontbijt


verder kan je misschien gewoon croissantjes halen en even voorverwarmen en jam, kaas e.d. klaar zetten als beleg...

pannenkoeken of flensjes lijken mij ook heerlijk als ontbijt...

hmm verder... gebakken eitjes... wat je ook kan doen is eieren klutsen en in gourmetpannetjes doen (als je een gourmetset hebt) en lekker in de ochtend gourmetten geklutst ei met beetje paprika en kaas over heen is super lekker... je kan dit ook maken in een koekepan.. gewoon heleboel eieren klutsen en in een koekenpan doen en paprika en kaas toevoegen...

of kaasbroodjes maken...

bladerdeeg in 4 snijden... met kaas vullen en 2 plakjes op elkaar plakken, bestrijken met ei, overstrooien met maanzaad of sesamzaad en dan de oven in... is ook lekker...
succes!

03-12-2007, 17:17

Citaat door Mahdoumeh:
mini harsha's in een (marokkaanse) pan..

mijn recept:

smida (fijne)
boter
snufje zout
water

maak een soepele deeg van deze ingredienten en maak 1 grote of kleine harsha's... is jammie als ontbijt

verder kan je misschien gewoon croissantjes halen en even voorverwarmen en jam, kaas e.d. klaar zetten als beleg...

pannenkoeken of flensjes lijken mij ook heerlijk als ontbijt...

hmm verder... gebakken eitjes... wat je ook kan doen is eieren klutsen en in gourmetpannetjes doen (als je een gourmetset hebt) en lekker in de ochtend gourmetten geklutst ei met beetje paprika en kaas over heen is super lekker... je kan dit ook maken in een koekepan.. gewoon heleboel eieren klutsen en in een koekenpan doen en paprika en kaas toevoegen...

of kaasbroodjes maken...

bladerdeeg in 4 snijden... met kaas vullen en 2 plakjes op elkaar plakken, bestrijken met ei, overstrooien met maanzaad of sesamzaad en dan de oven in... is ook lekker...
succes!


Is dit de vloeibare harche of juist die stevige?
Heb het eerlijk gezegd nooit zelf gemaakt, wel gezien.
Mijn voorkeur gaat uit naar die vloeibare harcha, volgens mij gaat er ook melk in?

Thnx voor je reactie.

03-12-2007, 20:15


hmm ik ken harcha alleen zoals ik t maak.. tis nie echt zacht maar ook niet hard... t lijkt t meest op deze: