Bekijk volle/desktop versie : Zorgen voor je ouders



03-12-2007, 12:55
Hallo allemaal,

Hoe zit het bij jou als het gaat om het zorgen voor je ouders? Doe je dit graag of laat je dit liever aan anderen over? En ik heb het dan met name over meegaan naar de huisarts/apotheek ivm de taalbarriere.

En stel dat het zover is dat je ouders oud zijn en ze de nodige verzorging nodig hebben. Hoe zou je dat gaan regelen?

1. in een verzorgings tehuis stoppen
2. ze in huis halen
3. ze dagelijks opzoeken en ze van de nodige zorg voorzien

Het is tegenwoordig zo moeilijk om een stukje verzorging te bieden aan de ouders omdat de meesten werken en een druk gezinsleven hebben. Wat zou er moeten gebeuren om te steunen dat wij onze ouders kunnen verzorgen mochten wij dit willen.

Ik zou graag jullie meningen hierover willen delen en weten hoe jullie over dit onderwerp denken?

03-12-2007, 12:59


Nooit dat ik ze in een tehuis zou stoppen. elke dag bezoeken en alles voor ze fixen. en anders in huis halen. maar een tehuis? nooit.

Men ouders die zwaar hebben gezwoegd om mij het leven te geven die ik nu heb, zwaar hebben gezwoegd om me te kleden, te voeden en zo hard hun best hebben gedaan om me op te voeden.....ben ik eindelijk wat ouder en wijzer en zij wat ouder en afhankelijker van anderen....ga je ze keihard in een tehuis dumpen.
Echt niet.

03-12-2007, 13:00
Kdenk het zelfde als Ehmien

03-12-2007, 13:01

Citaat door Ehmien:
Nooit dat ik ze in een tehuis zou stoppen. elke dag bezoeken en alles voor ze fixen. en anders in huis halen. maar een tehuis? nooit.

Men ouders die zwaar hebben gezwoegd om mij het leven te geven die ik nu heb, zwaar hebben gezwoegd om me te kleden, te voeden en zo hard hun best hebben gedaan om me op te voeden.....ben ik eindelijk wat ouder en wijzer en zij wat ouder en afhankelijker van anderen....ga je ze keihard in een tehuis dumpen.
Echt niet.


Tuurlijk, denk er net zo over. Maar zouden er dingen zijn die kunnen helpen bij het verzorgen van je ouders mocht de tijd er rijp voor zijn. Ik neem aan dat je later zelf een gezin hebt waar je voor werkt en dat je niet voor de volle 100% bij je ouders kan zijn.

03-12-2007, 13:02


Voor mn ouders zorgen net zoals zij voor mij hebben gezorgd.. Never nooit dat ik ze ergens zou dumpen. Ik hoef hier geen eens over na te denken..Hoe moeilijk het ook zal worden ik ga voor ze zweten mocht het zover komen incha allah..

03-12-2007, 13:02
In huis halen wordt een b'tje moeilijk haalbaar denk ik... majah okej als het wel kan, dan dat het liefste!

Als dat niet mogelijk is dan dagelijks langsgaan en helpen waar nodig.

03-12-2007, 13:04

Citaat door Nawal_K:
Tuurlijk, denk er net zo over. Maar zouden er dingen zijn die kunnen helpen bij het verzorgen van je ouders mocht de tijd er rijp voor zijn. Ik neem aan dat je later zelf een gezin hebt waar je voor werkt en dat je niet voor de volle 100% bij je ouders kan zijn.

Heb toch liever dat gewoon de familie voor elkaar zorgt. Ik alleen kan dan misschien niet voor de volle 100% bij men ouders zijn maar ik heb ook nog zusjes en die hebben weer mannen en ik heb ook nog een vrouw etc etc. Denk dat als iedereen zich ervoor inzet het helemaal goed moet komen.
(hetzelfde geldt btw voor de ouders van men vrouw, zou precies hetzelfde doen. ouders zijn gewoon zoooo belangrijk)

03-12-2007, 13:07

Citaat door Ehmien:
Nooit dat ik ze in een tehuis zou stoppen. elke dag bezoeken en alles voor ze fixen. en anders in huis halen. maar een tehuis? nooit.

Men ouders die zwaar hebben gezwoegd om mij het leven te geven die ik nu heb, zwaar hebben gezwoegd om me te kleden, te voeden en zo hard hun best hebben gedaan om me op te voeden.....ben ik eindelijk wat ouder en wijzer en zij wat ouder en afhankelijker van anderen....ga je ze keihard in een tehuis dumpen.
Echt niet.



Ehmien mooie woorden