Bekijk volle/desktop versie : Wie kan mij daliel geven van...



Pagina's : [1] 2

01-12-2007, 22:46
Salamoe'alaikoem warahmatulaah


Wie kan mij daliel geven dat haarverkleuring halall is. (buiten zwart)


wa'alaikoem oe salaam

01-12-2007, 23:00


http://www.al-yaqeen.com onder vraag & antwoord

01-12-2007, 23:02
Puur natuur is beter.

01-12-2007, 23:03

Citaat door Husniya_:
Puur natuur is beter.

wederom helemaal mee eens....

ps ik ben geen stalker

01-12-2007, 23:04



Citaat door moslima_fidien:
Salamoe'alaikoem warahmatulaah


Wie kan mij daliel geven dat haarverkleuring halall is. (buiten zwart)


wa'alaikoem oe salaam


'De joden en christenen verven hun haar zwart, zorg dat je niet hetzelfde als zij bent'(overgeleverd door Buchari)

Aboe Dhzarr vertelde de volgende hadieth: "Grijs haar kan het beste geverfd worden met henna of katam". Ahmed, Tiermiedie en An-nasa'ie: De boodschapper van Allah (Allah's welbehagen zij met hem) heeft gezegd: "Er zal een volk zijn aan het eind van deze wereld, die hun haren zwart zullen verven. Zij zullen de geur van Al Djannah niet ruiken"

Henna maakt het haar rood en katam, een plant uit Yemen, kleurt het haar zwart met een rode gloed. Anas (Allah's welbehagen zij met hem) zei: "Abou Bakr (Allah's welbehagen zij met hem) verfde zijn haar met henna en katam en Omar (Allah's welbehagen zij met hem) verfde zijn haar alleen met henna." Katam werd nooit alleen gebruikt omdat het dan een pure zwarte kleur gaf maar werd juist met henna gebruikt zodat het een zwarte kleur gaf met rode gloed.

http://www.islamway.com/?iw_s=Fatawa&iw_a=view&fatwa_id=1122

Sjeich Ibn baaz Ra7iemahu Allaah

Asalaam Aleykoem

01-12-2007, 23:05

Citaat door M_A_R_O_K_Y:
wederom helemaal mee eens....

ps ik ben geen stalker




hoe bedoel je

01-12-2007, 23:24
in andere topic was ik het ook al eens met jou.... toch of was jij dat niet?

01-12-2007, 23:26

Citaat door M_A_R_O_K_Y:
in andere topic was ik het ook al eens met jou.... toch of was jij dat niet?




Ooh dat ja dat was ik, Goed dat je het eens met me bent, puur natuur is altijd beter, want een mens is uniek geboren en moet uniek blijven.

01-12-2007, 23:30

Citaat door Husniya_:
Ooh dat ja dat was ik, Goed dat je het eens met me bent, puur natuur is altijd beter, want een mens is uniek geboren en moet uniek blijven.

ja precies... wallahi ik vind het erg jammer zoals vele vrouwen zichzelf verminken met allerlei poeders enzooo... terwijl ze zonder al die dingen pas echt mooi zijn.....

01-12-2007, 23:32

Citaat door M_A_R_O_K_Y:
ja precies... wallahi ik vind het erg jammer zoals vele vrouwen zichzelf verminken met allerlei poeders enzooo... terwijl ze zonder al die dingen pas echt mooi zijn.....



Ja zonde van het geld ook nog, als je getrouwd bent kan ik wel begrijpen dat je je mooi wilt maken voor je man, maar niet voor de buitenwereld.

02-12-2007, 00:10

Citaat door M_A_R_O_K_Y:
ja precies... wallahi ik vind het erg jammer zoals vele vrouwen zichzelf verminken met allerlei poeders enzooo... terwijl ze zonder al die dingen pas echt mooi zijn.....


Jah Jah.

02-12-2007, 12:46

Citaat door Husniya_:
Puur natuur is beter.



Jah, ik moest daliel geven aan zuster op school, ik zelf ben heel tevreden over mijn haar ....

02-12-2007, 12:52



Citaat door Oempje:
'De joden en christenen verven hun haar zwart, zorg dat je niet hetzelfde als zij bent'(overgeleverd door Buchari)

Aboe Dhzarr vertelde de volgende hadieth: "Grijs haar kan het beste geverfd worden met henna of katam". Ahmed, Tiermiedie en An-nasa'ie: De boodschapper van Allah (Allah's welbehagen zij met hem) heeft gezegd: "Er zal een volk zijn aan het eind van deze wereld, die hun haren zwart zullen verven. Zij zullen de geur van Al Djannah niet ruiken"

Henna maakt het haar rood en katam, een plant uit Yemen, kleurt het haar zwart met een rode gloed. Anas (Allah's welbehagen zij met hem) zei: "Abou Bakr (Allah's welbehagen zij met hem) verfde zijn haar met henna en katam en Omar (Allah's welbehagen zij met hem) verfde zijn haar alleen met henna." Katam werd nooit alleen gebruikt omdat het dan een pure zwarte kleur gaf maar werd juist met henna gebruikt zodat het een zwarte kleur gaf met rode gloed.

http://www.islamway.com/?iw_s=Fatawa&iw_a=view&fatwa_id=1122

Sjeich Ibn baaz Ra7iemahu Allaah

Asalaam Aleykoem



maar het haar blonderen is toch niet haraam?... kun je daarover iets vinden... shoukran lieverd, (en sorry voor de last)

02-12-2007, 13:11

Citaat door M_A_R_O_K_Y:
http://www.al-yaqeen.com onder vraag & antwoord



Djazaki laah voor je 'poging tot helpen'. Maar mijn vraag staat er niet tussen.

Ma'a salama

02-12-2007, 18:52

Citaat door oemaya:
Jah Jah.



geloof wat jij wilt geloven

Pagina's : [1] 2