Bekijk volle/desktop versie : Een vraagje?

Pagina's : [1] 2 3

26-08-2002, 00:57
mijn zus kwam gister uit marokko.
en ik vroeg haar of ze naar de begraaf plaats van me vader is geweest ze antwoorde nee.
en ik vroeg haar waarom ben je niet geweest ze zei dat haar schoonzus in de koran had gelezen dat vrouwen niet mochten gaan.
wie weet hier meer over en kan mij vertellen of het wel mag of niet mag.
toen me zus vroeg aan haar schoonzus waarom het niet mocht beantwoorde zei dit:
dat vrouwen niet mochten gaan omdat ze aan voodoo en zo doen.
en swt zei dat vrouwen beter niet mogen gaan naar een begraafplaats maar alleen mannen.
wie o wie kan me helpen en of gelezen bij voorbaat dank lala hamoesh.

26-08-2002, 01:16

negen keer bekeken geen enkel antwoord hmmmmzzzzz.

26-08-2002, 01:17
hmm ik wil het je heel graag vertellen maar ik weet het niet
ik wel ooit een keertje gehoort dat vrouwen niet naar een begraaf plaats mogen waarom weet ik niet

laterZ :blauwkus:

26-08-2002, 01:25
dank je tha lady.
groetjes lala.

26-08-2002, 01:27

ik weet wel dat de eerste dag geen vrouwen mogen komen als ie net begraven word.
want toen mij vader werd begraven mocht ik pas de volgende dag derheen gaan.
maar dat je nooit der heen mocht gaan dat wist ik niet.
ik hoop het niet natuurlijk ik wil gewoon naar me papa toe gaan.
maar als het zo is dan houd het op denk ik.

26-08-2002, 01:47
insallah habiba dat ze volgende jaar gaat.
want die jaar daar op was ze ook niet gegaan want ze kon ze begraaf steen niet vinden.
en nu dit jaar had ze dit gehoord maar ik zal het haar vertellen.
en hoop dat ik ook volgende jaar ga want dit jaar was het 4 jaar geleden dat ik niet ben gegaan insallah volgende jaar.
groetjes lala.

26-08-2002, 09:29

Citaat:
Origineel gepost door lala_hamoesh
en ik vroeg haar of ze naar de begraaf plaats van me vader is geweest ze antwoorde nee.
en ik vroeg haar waarom ben je niet geweest ze zei dat haar schoonzus in de koran had gelezen dat vrouwen niet mochten gaan.
en swt zei dat vrouwen beter niet mogen gaan naar een begraafplaats maar alleen mannen.
WAt een onzin zeg ....haar schoonzus moet haar mond dicht houden ...
Het is zo dat De Profeet ons juist heeft aanbevolen om de grafen te bezoeken ...je kan zelfs grafen bezoeken van mensen die je niet eens kent ........het is heel goed om grafen te bezoeken ook als vrouw voor iedereen ...omdat de Profeet zegt dat dit ons aan de dood doet denken ook aan onze eigen dood ....om ons nog meer te herinneren dat onze laatste dag ook zo zal verlopen..............om ons nog meer het juiste pad te laten bewandelen ....
Dat de eerste dag er geen vrouwen bij mogen zijn ..dat heb ik weleens meegemaakt ..of dit wel of niet mag daar durf ik geen uitspraken over tedoen ...dat weet ik niet ...

groetjes ...je kunt je vader dus gewoon bezoeken ..en over dat je ongesteld bent dat weet ik ook niet ..ik zou dus maar gewoon gaan als je niet ongesteld bent ...voor de zekerheid ...
ik hoop dat je hier wat aan hebt..
groetjes layla222

26-08-2002, 10:23
nou sorry hoor maar die schoonzus die heeft het echt mis..je moet voor dat je heen gaat loedoe doen en je moet rein zijn dan kan je je vader bezoeken en fatiha zeggen dus sorats..het is juist goed dat je je vader gaat opzoeken zodat hij het beter krijgt of heeft is zoiezo beter voor je vader..als je soraats zegt en zegt dat je hem vergeeft. snap ie?? dus het is ontzettend goed dat je gaat!

26-08-2002, 11:02

Citaat:
Origineel gepost door lala_hamoesh
He habiba alles goed met je. Ik heb ook zoiets gehoord dat vrouwen dat niet mogen maar dat lijkt me sterk dat het niet mag ik bedoel het is je vader. Ik zou gewoon gaan hoor.

SelmaSoussia

26-08-2002, 11:41
bedankt allemaal voor jullie reactie als ik het zo hoor kan ik gelukkig gewoon gaan.
maar ik moet wachten tot volgend jaar.
selmasoussia love you habiba kuzzie lala.

26-08-2002, 12:31
ja t is zo dat je de eerst dag nie mag gaan.....maarre de tweede dag kun je wel gaan..t izz en blijft je vader..ik bedoel je moet er wel naartoe gaan denk ik........

26-08-2002, 12:34

Citaat:
Origineel gepost door saidaaatje
ja t is zo dat je de eerst dag nie mag gaan.....maarre de tweede dag kun je wel gaan..t izz en blijft je vader..ik bedoel je moet er wel naartoe gaan denk ik........
ik ga er zeker heen maar dan word het volgend jaar.
bedankt allemaal kuzzie lala.

26-08-2002, 12:41

waarom mag je de eerste dag niet en daarna wel. klinkt een beetje raar

26-08-2002, 12:58

Citaat:
Origineel gepost door S1J
waarom mag je de eerste dag niet en daarna wel. klinkt een beetje raar
ja het is gewoon zo de volgende dag mogen de vrouwen.

26-08-2002, 13:32
De eerste dag is heeeeel erg, vooral als ze iemand in het graf stoppen. Vrouwen houden zich niet in. Die beginnen te schreeuwen, ze worden hysterisch enz. Daarom is het niet toegestaan dat een vrouw de eerste dag naar de begrafenis gaat.
De mannen zijn kalm en houden zich meestal wel stil.

Pagina's : [1] 2 3