Bekijk volle/desktop versie : aanvraag MVV?????



30-11-2007, 19:11
beste mensen,

hebben jullie ooit een MVV aanvraag voor jullie partner gedaan?

als het zo is, hebben jullie het zelf gedaan of met behulp van een advocaat?

alvast bedankt.........

30-11-2007, 19:34



Citaat door hyIsMynParel:
beste mensen,

hebben jullie ooit een MVV aanvraag voor jullie partner gedaan?

als het zo is, hebben jullie het zelf gedaan of met behulp van een advocaat?

alvast bedankt.........




zelf gedaan is niet zo moeilijk hoor.

Gr Chemka

30-11-2007, 19:39

Citaat door aindiab:
zelf gedaan is niet zo moeilijk hoor.

Gr Chemka


uit jouw reactie begrijp ik dat het wel te doen is.

hoe lang duurde het bij jou voordat je bericht kreeg van de IND of al je geleverde informatie klopte?

30-11-2007, 19:57
zelf gedaan.had bijna een advocaat genomen.zijn vissum was al bijna 6 weken in rabat en hun deden net of ze niks van hier hadden ontvangen.toen ik dreigde met advocaat had hij hem de volgende dag nog.

30-11-2007, 20:07


mijn man heeft een spaanse verblijfsvergunning, weet je of hij ook een visum moet halen?
en kan hij het ook in spanje krijgen?

30-11-2007, 22:12

Citaat door hyIsMynParel:
uit jouw reactie begrijp ik dat het wel te doen is.

hoe lang duurde het bij jou voordat je bericht kreeg van de IND of al je geleverde informatie klopte?



het ligt nu een maand bij de IND ik heb zelf een advies aanvraag gedaan, ik denk dat ik voor de kerst wel wat hoor.


Gr Chemka

01-12-2007, 00:13

Citaat door aindiab:
het ligt nu een maand bij de IND ik heb zelf een advies aanvraag gedaan, ik denk dat ik voor de kerst wel wat hoor.


Gr Chemka



wat houd een advies aanvraag in?

01-12-2007, 11:23

Citaat door hyIsMynParel:
wat houd een advies aanvraag in?




Het verschil is bij een advies aanvraag kan je geen bezwaar maken, en anders moet de buitenlandse partner deze aanvraag zelf doen in het land van herkomst maar dar kan je bij een afwijzing wel bezwaar maken.


Gr chemka

01-12-2007, 12:39

Citaat door hyIsMynParel:
beste mensen,

hebben jullie ooit een MVV aanvraag voor jullie partner gedaan?

als het zo is, hebben jullie het zelf gedaan of met behulp van een advocaat?

alvast bedankt.........



he meid heb een tijdje bij de IND gewerkt dus weet er behoorlijk wat van af. Als je iets wilt weten PM me maar


01-12-2007, 12:47

Citaat door aindiab:
Het verschil is bij een advies aanvraag kan je geen bezwaar maken, en anders moet de buitenlandse partner deze aanvraag zelf doen in het land van herkomst maar dar kan je bij een afwijzing wel bezwaar maken.


Gr chemka



bij een adviesaanvraag betaal je alleen bij een positief besluit, maar kun je zoals hier boven staat niet in bezwaar. Stel je voor dat het dan op 1 document word afgewezen dan moet je de hele aanvraag opnieuw doen. Bij een aanvraag die gedaan is bij de nederlandse ambassade in bv Marokko betaal je vooraf, maar heb je dus wel de mogelijkheid om in bezwaar te gaan en eventueel in hoger beroep.

Heh vaak te maken gehad met mensen die een advocaat nemen, maar dat is helemaal niet nodig. Pas als je in bezwaar gaat en je komt er zelf niet helemaal uit is het raadzaam om een advocaat te nemen.

laat ook ruim van te voren een afspraak maken door je partner om die integratietest te doen... Niks is erger dan al je papieren in orde te hebben maar te laat te zijn met die test.

tip; toon aan dat jullie een duurzame relatie hebben door middel van bv foto's, telefoonrekeningen of telefoonkaarten, vliegtickets, brieven. Begrijpelijk dat het vervelend is dat je al die persoonlijke spullen opstuurt maar zo toon je wel goed aan dat het een duurzame relatie is...