Bekijk volle/desktop versie : Vinden jullie niet dat wij als getrouwde vrouwen ook ontspanning nodig hebben??



Pagina's : [1] 2

30-11-2007, 09:04
Het is altijd maar de vrouw die voor de kinderen,huishouden,man enz.,moet zorgen..we moeten aan zoveel dingens tegelijk denken en doen..
Wat hebben die marokkaanse mannen het toch goed!!
en nog beseffen ze het niet>.. ze vinden alles vanzelf sprekend..
zo hoort het toch... !! denken ze..
ik spreek niet voor alle mannen maar wel veel (maroc)mannen...
toch!
of ben ik het enige die er zo over denkt???

groetjess,...

30-11-2007, 09:06


Groot Gelijk Meid!

30-11-2007, 09:08

Citaat door face_shakira:
Het is altijd maar de vrouw die voor de kinderen,huishouden,man enz.,moet zorgen..we moeten aan zoveel dingens tegelijk denken en doen..
Wat hebben die marokkaanse mannen het toch goed!!
en nog beseffen ze het niet>.. ze vinden alles vanzelf sprekend..
zo hoort het toch... !! denken ze..
ik spreek niet voor alle mannen maar wel veel (maroc)mannen...
toch!
of ben ik het enige die er zo over denkt???

groetjess,...



En hier ga je de fout in Het is niet altijd de vrouw, sommige huishoudens kennen ze het begrip "Samen" Hangt wellicht ook van de opvoeding af, een man die altijd maar gewend is "alles te krijgen"zal niet zo gauw zijn ritme aanpassen Tenzij hij wellicht een bigmama heeft gehad met de ruil :" Mijn vrouw, Jouw Vrouw!"
Niet iedere Marokkaanse man is lui en doet verder niets. Alhamdoellah Niet!

30-11-2007, 09:15
jippie ik kan eindelijk een keer NIET meepraten

ik heb echt respect voor alleenstaande moeders!! alles alleen aankunnen! tbarkellah!!!!!

ik heb mijn man nodig, niet alleen voor de liefde en steun maar ook voor de administratie o.a. en het verzorgen van mijn zoontje! voor het huishouden krijgt hij vrijstelling omdat hij al zoveel voor ons doet.. (wel moet ie natuurlijk helpen met tafel dekken, tafel afruimen, eigen kleding strijken.. en zijn kleding in de wasmand stoppen! voor de rest hoeft hij niks te doen voor mij.. Vind ik niet echt nodig, ik werk partime en houdt genoeg tijd over om het huis schoon te houden en mezelf te vermaken incl mijn zoontje..

Voor de dames die het wel alleen moeten doen omdat hen man erg lui is zou ik zeggen: strop de mouwen van je man op, en laat m meewerken! elke dag meer... gewoon heropvoeden die mannen!

30-11-2007, 09:17



Citaat door kindly_mom:
jippie ik kan eindelijk een keer NIET meepraten

ik heb echt respect voor alleenstaande moeders!! alles alleen aankunnen! tbarkellah!!!!!

ik heb mijn man nodig, niet alleen voor de liefde en steun maar ook voor de administratie o.a. en het verzorgen van mijn zoontje! voor het huishouden krijgt hij vrijstelling omdat hij al zoveel voor ons doet.. (wel moet ie natuurlijk helpen met tafel dekken, tafel afruimen, eigen kleding strijken.. en zijn kleding in de wasmand stoppen! voor de rest hoeft hij niks te doen voor mij.. Vind ik niet echt nodig, ik werk partime en houdt genoeg tijd over om het huis schoon te houden en mezelf te vermaken incl mijn zoontje..

Voor de dames die het wel alleen moeten doen omdat hen man erg lui is zou ik zeggen: strop de mouwen van je man op, en laat m meewerken! elke dag meer... gewoon heropvoeden die mannen!
Ik dacht altijd dat daar een knopje voor was Vandaar dat ik dat knopje nooit heb kunnen vinden!

30-11-2007, 09:22

Citaat door Miss_Magrebia:
Ik dacht altijd dat daar een knopje voor was Vandaar dat ik dat knopje nooit heb kunnen vinden!



Is er wel hoor, soms helemaal vastgeroest waardoor je grondig te werk moet gaan en soms het heel lang kan duren voor de stand is omgezet

En ja de ene partner doet meer dan de ander, ik denk dat je vanaf begins af aan de taken thuis moet verdelen. Niet zozeer op een dwingende manier, maar dat het vanzelfsprekend wordt. Desnoods met wat pittige maatregelen dat ze zich verplicht gaan voelen om mee te werken, het is dan voor beiden leuk..want je houd zo meer tijd over en kunt zo vaker en langer samen leuke dingen doen.

Neem gerust ook je tijd om zelf te ontspannen, dat hoeft niet per se te betekenen dat je dan de wijde wereld in gaat..maar je partner kan best met je kind (als je die hebt) op stap gaan en dat jij lekker alleen thuis blijft om te tutten of een vriendin opzoekt..

Het is geen taboe meer voor de man om mee te helpen, volgens mij ook nooit geweest..sommige hebben zo een bekrompen opvoeding gehad en ja dan zit zijn gezin later met de gebakken peren en is het een kwestie van regels/luisteren naar mekaar en samenwerken!

30-11-2007, 09:24

Citaat door Maroc_Meissie:
Is er wel hoor, soms helemaal vastgeroest waardoor je grondig te werk moet gaan en soms het heel lang kan duren voor de stand is omgezet

En ja de ene partner doet meer dan de ander, ik denk dat je vanaf begins af aan de taken thuis moet verdelen. Niet zozeer op een dwingende manier, maar dat het vanzelfsprekend wordt. Desnoods met wat pittige maatregelen dat ze zich verplicht gaan voelen om mee te werken, het is dan voor beiden leuk..want je houd zo meer tijd over en kunt zo vaker en langer samen leuke dingen doen.

Neem gerust ook je tijd om zelf te ontspannen, dat hoeft niet per se te betekenen dat je dan de wijde wereld in gaat..maar je partner kan best met je kind (als je die hebt) op stap gaan en dat jij lekker alleen thuis blijft om te tutten of een vriendin opzoekt..

Het is geen taboe meer voor de man om mee te helpen, volgens mij ook nooit geweest..sommige hebben zo een bekrompen opvoeding gehad en ja dan zit zijn gezin later met de gebakken peren en is het een kwestie van regels/luisteren naar mekaar en samenwerken!



Ik ga vanavond eens op speurtocht!

Nee, maar gelijk heb je!

30-11-2007, 09:27
Wij hebben het juist makkelijk hoor, alles wat je voor je kinderen en man doet, van brood bakken, tot eten maken en dweilen. Voor alles krijg je een beloning. Want je bent bezig met een 3ibada. Als je daar van wilt rusten... . En zoals iemand al zei het is tegenwoordig niet altijd de vrouw die alles doet. Kijk maar hoeveel vaders hun kinderen naar school/sport/moskee brengen. Als het kind ziek is dan komt de papa rennend van z'n werk af om te kijken hoe het met zijn kind gaat. Als je ziek bent dan gaat je man je toch wel verzorgen? hij maakt het eten, wast misschien ook af?

30-11-2007, 09:29
Wat ik niet snap is dat de meeste denken dat het om de Marokkaanse man enkel gaat. Pffff nou echt niet! Eeecht niet! Ze3ma die Nederlandse man staat na zijn werk nog aardappeltjes te schillen in de keuken? Droom maar lekker verder zou ik zeggen. Ik heb hier een collega van me die zijn kleren nooit gestreken heeft en zijn vrouw werkt parttime maar moet vaak overwerken wat resulteert in een fulltime bezetting. En hij is op en top hollands.

30-11-2007, 09:32
Ik heb mijn man vanaf dag 1 taken gegeven En soms vind hij wel dat hij veel doet maar nu is hij het gewend om de tafel af te ruimen en af te wassen want ik kook meestal. En hij ruimt al zijn spullen op die hij gebruikt. Alleen stofzuigen, dweilen en koken (af en toe ) moet ik echt vragen. De rest doe ik zelf.

Soms voelde ik me echt een bitch maar ik dacht nee NoHide het is nu of nooit. Anders zit ik straks met een luie verwende man

Je doet het jezelf aan door alles te doen.

30-11-2007, 09:32
Mijn man helpt mee, vooral met de kinderen, elke ochtend voordat hij naar zijn werk gaat, maakt hij eerst voor zijn kleine meid flesje melk klaar en geeft hij haar een schone luier, elke ochtend, daarna brengt hij de twee oudsten naar school.
savonds brengt hij ze ook vaak naar bed en voorlezen voor het slapen gaan is bij mijn kids vaste prik!
verder doe ik het huishouden en van hem verwacht ik daar geen hulp in, alleen ja zoals eerder hierboven vermeld, zijn vuile was in de wasmand ipv op de grond!
Ooh ja zijn eigen kleren strijken hebn ik hem nooit laten doen, ook al biedt hij het aan! nu ik er over nadenk in al die 10 jaar heeft hij nog nooit gestreken

30-11-2007, 09:35
Ik vind dat je het als vrouw zelf in de hand hebt. Je moet je grenzen aangeven en je bent samen getrouwd en als je beide werkt, dan moet je ook de huishoudelijke taken samen doen. Ik snap niet dat mensen hier nog steeds over praten. Ik vind het namelijk meer een vanzelfsprekendheid.. En ja, voor ontspanning moet je zelf zorgen. Ga lekker samen een weekendje weg.. ontspan je op een zondag met lekker niets doen en tutten of plan een leuke dag met vriendinnen!

30-11-2007, 09:38



Citaat door NoHide:
Ik heb mijn man vanaf dag 1 taken gegeven En soms vind hij wel dat hij veel doet maar nu is hij het gewend om de tafel af te ruimen en af te wassen want ik kook meestal. En hij ruimt al zijn spullen op die hij gebruikt. Alleen stofzuigen, dweilen en koken (af en toe ) moet ik echt vragen. De rest doe ik zelf.

Soms voelde ik me echt een bitch maar ik dacht nee NoHide het is nu of nooit. Anders zit ik straks met een luie verwende man

Je doet het jezelf aan door alles te doen.


Ik vind het echt goed van je, elke man is anders.. en zo leert hij beetje bij beetje om het uiteindelijk zelf te gaan doen.

Ik vraag mijn man namelijk nooit om iets te doen. Tot ik zelf hoor dat de afwasmachine of de wasmachine aanstaat.. of ik hoor opeens de stofzuiger. Maar goed wij werken beide en zijn dan beide moe en als de een kookt gaat de ander kijken wat er nog te doen valt. In het weekend maken we sowiezo het hele huis samen schoon.

30-11-2007, 09:43

Citaat door doenja_18:
Ik heb het voordeel dat mijn man een zoefri was





de mijne ook!!!! 9 jaar lang!!!!!!!!!

30-11-2007, 09:46

Citaat door Ghatar_tangawia:
Ik vind het echt goed van je, elke man is anders.. en zo leert hij beetje bij beetje om het uiteindelijk zelf te gaan doen.

Ik vraag mijn man namelijk nooit om iets te doen. Tot ik zelf hoor dat de afwasmachine of de wasmachine aanstaat.. of ik hoor opeens de stofzuiger. Maar goed wij werken beide en zijn dan beide moe en als de een kookt gaat de ander kijken wat er nog te doen valt. In het weekend maken we sowiezo het hele huis samen schoon.


Dat zou niet helpen bij mijn man. Want alleen afwassen en de tafel afvegen, bed op schudden en koken is noodzakelijk bij hem. Volgens hem is het hier altijddddd schoon Ik moet het echt zeggen en laat hem gewoon mopperen want hij doet het uiteindelijk wel toch.

Pagina's : [1] 2