Bekijk volle/desktop versie : Na de verloving gelijk Jawjia?



Pagina's : [1] 2 3

30-11-2007, 00:08
Ik ga over 2 weken inshaAllah verloven, en me verloofde wil hierna dus ook de jawjia tekenen, maar is dit niet te snel? Aangezien onze bruiloft pas volgend jaar is?

30-11-2007, 01:01


ja dan mag je tenminste halal met elkaar omgaan hand in hand lopen zoenen:P wahah en denk voor je ouders ook dat als jullie alleen verloven ze je niet alleen met hem laten dus uit gaan enzo

30-11-2007, 01:44
ik zou het al voor mn verloving gedaan hebben inscha allah

30-11-2007, 01:52
ik zal het zeker doen meid.

want het is je man dan het is zeker handig want dan benje helal voor elkaar.

ik ben nu ook bijna 1 jaar voor de wet getrouwd en ga in januari trouwen inschallah.

30-11-2007, 10:40


mijn aanstaande verloofde wilt dit ook zo doen
ze moeder ook
we willen Incha Allah begin 2008 gaan verloven maar ook meteen jawjia ondertekenen.

30-11-2007, 10:51

Citaat door Dina86:
Hoezo te snel? Het is maar het tekenen van een papiertje, en dan ben je halal voor mekaar.. Bij mij was het zo dat we het zo snel mogelijk wouden doen, maar dat het niet meteen kon..


Ik wil het ook zo snel mogelijk doen heb alleen een heel gedoe met me papieren.
Vandaar dat het bij ons wat langer gaat duren

30-11-2007, 11:06

Citaat door Bent_A_Nass:
ik zal het zeker doen meid.

want het is je man dan het is zeker handig want dan benje helal voor elkaar.

ik ben nu ook bijna 1 jaar voor de wet getrouwd en ga in januari trouwen inschallah.



InshaAllah Allah ie kemel bl gair..

30-11-2007, 11:08

Citaat door Bent_A_Nass:
ik zal het zeker doen meid.

want het is je man dan het is zeker handig want dan benje helal voor elkaar.

ik ben nu ook bijna 1 jaar voor de wet getrouwd en ga in januari trouwen inschallah.


Citaat door Dina86:
Hoezo te snel? Het is maar het tekenen van een papiertje, en dan ben je halal voor mekaar.. Bij mij was het zo dat we het zo snel mogelijk wouden doen, maar dat het niet meteen kon..


Waarom??

Ik heb zo een idee dat het dan allemaal zo officieel wordt en stel dat het fout loopt dan moeten we 'scheiden'

30-11-2007, 11:20

Citaat door Dina86:
Hoezo te snel? Het is maar het tekenen van een papiertje, en dan ben je halal voor mekaar.. Bij mij was het zo dat we het zo snel mogelijk wouden doen, maar dat het niet meteen kon..


wil je vertellen hoe het ging
hoe lang het duurt enz...

30-11-2007, 11:29
Jaaa , Ik vindt zelf dat ,dat echt nergens op slaat dat pas als je jawjia hebt getenkt ,dat ej dan pas hand in hand mag lopen enz,,,,
Ik zelf ben ook verloofd maar ik heb echt neit gewacht tot ik Jawija heb getenenkt dat k dan pas hand in hand ga lopen hahahahah (K)

30-11-2007, 11:33
Whahahah jaa bij mij gaat het ook best lang duren hoor ....!!!
Ik heb ook die gedoe met papieren ,,,!

30-11-2007, 11:35

Citaat door Missy_nadoria16:
Jaaa , Ik vindt zelf dat ,dat echt nergens op slaat dat pas als je jawjia hebt getenkt ,dat ej dan pas hand in hand mag lopen enz,,,,
Ik zelf ben ook verloofd maar ik heb echt neit gewacht tot ik Jawija heb getenenkt dat k dan pas hand in hand ga lopen hahahahah (K)


Zo hoort het wel..

30-11-2007, 11:41



Citaat door Missy_nadoria16:
Whahahah jaa bij mij gaat het ook best lang duren hoor ....!!!
Ik heb ook die gedoe met papieren ,,,!


vertel jou verhaal eens als je dat wilt hoor
samen problemen uitwisselen

30-11-2007, 11:43

Citaat door _Princes_:
wil je vertellen hoe het ging
hoe lang het duurt enz...


We kwamen in marokko aan. Ik had en geboorte akte en hij niet. Dus na eindelijk een machtiging te sturen naar nederland waar iemand anders zijn gebooorteakte heeft gehaald en opgestuurd te hebben, bleek het toch niet de goede te zijn. Er was toen voor mij een soort formulier nodig, welke helemaal in Rabat moest worden opgehaald, (bleek later), want we zijn allebei in Nederland geboren. Nou toen gaven we het op. Ik had vanuit Marokko een afpraak gemaakt bij de gemeente hier in amsterdam om in ondertrouw te gaan. Na de ondertrouw te hebben getekend, moesten we een maandje wachten voor we echt konden trouwen. Nou op die dag zijn we meteen naar de marokkaanse consulaat gegaan (1ste dag van ramadan) en hebben we alles in 1 ochtendje geregeld. Na 2 weken konden we onze zawjia ophalen. Bij mekaar heeft het dus zo een kleine 2.5 maand geduurd.

30-11-2007, 11:49

Citaat door Dina86:
We kwamen in marokko aan. Ik had en geboorte akte en hij niet. Dus na eindelijk een machtiging te sturen naar nederland waar iemand anders zijn gebooorteakte heeft gehaald en opgestuurd te hebben, bleek het toch niet de goede te zijn. Er was toen voor mij een soort formulier nodig, welke helemaal in Rabat moest worden opgehaald, (bleek later), want we zijn allebei in Nederland geboren. Nou toen gaven we het op. Ik had vanuit Marokko een afpraak gemaakt bij de gemeente hier in amsterdam om in ondertrouw te gaan. Na de ondertrouw te hebben getekend, moesten we een maandje wachten voor we echt konden trouwen. Nou op die dag zijn we meteen naar de marokkaanse consulaat gegaan (1ste dag van ramadan) en hebben we alles in 1 ochtendje geregeld. Na 2 weken konden we onze zawjia ophalen. Bij mekaar heeft het dus zo een kleine 2.5 maand geduurd.


Wat voor papieren had jij allemaal nodig?
dan weet ik ook wat ik nodig zal hebben

Pagina's : [1] 2 3