Bekijk volle/desktop versie : Knallen! SGP wil computergames verbieden



29-11-2007, 09:34
Knallen! SGP wil computergames verbieden

En er gaat weer een verbod komen. Als het aan de Staatkundig Gereformeerden ligt, zijn binnenkort de kewlste doodmaak- en schietgames alleen nog illegaal onder de toonbank te verkrijgen. Het beroemde SGP-kamerlid Kees van der Staaij, zelf nog van de sjoel-generatie, wil een TOTAALVERBOD op extreem gewelddadige games. Aanleiding is maar weer eens het innovatieve spel Manhunt, waarin creativiteit en originaliteit een rol spelen als het gaat om het uitschakelen van virtuele computertegenstanders. GeenStijl heeft de hand weten te leggen op de volledige Games Ontwerpnota 2008 van de SGP, waarin korte metten wordt gemaakt met nog veel meer games. Ook op de nominatie voor het gameverbod staan de spellen ZeeSlag, waarin complete oorlogsbodems tot zinken worden gebracht, Dammen, dat de tegenstellingen tussen wit en zwart aanwakkert. Het edele schaakspel Schaak, waar koninginnen om zeep worden geholpen, krijgt een ban wegens belediging van de monarchie. Verder zijn er laatste waarschuwingen voor Tetris, dat veel te vierkant is, en YetiSports, dat onheus omgaat met pinguïns die het al zo moeilijk hebben in deze tijden van globale opwarming. Kortom; gamen is het nieuwe beledigen en dient derhalve uitgebannen te worden. Resistentie is futiel. U moet gehoorzamen. Mocht u nog wat willen knallen, dat kan alleen vandaag nog HIERRR. Richt op de nek.
Pritt Stift | 28-11-07 | 12:14 | Link | Comments (202)

29-11-2007, 09:57


NU GA IK LEKKER MEER NEKSCHOTEN GEVEN IN GTA: SAN ANDREAS

ontopic: Is er iets dat de SGP WEL wilt?

29-11-2007, 10:05

Citaat door melkisgoed:
NU GA IK LEKKER MEER NEKSCHOTEN GEVEN IN GTA: SAN ANDREAS

ontopic: Is er iets dat de SGP WEL wilt?
Zelfdoding is verboden in de isalm

29-11-2007, 10:06

Citaat door rikus:
Zelfdoding is verboden in de isalm


Ik hang geen isALM aan