Bekijk volle/desktop versie : Joos-verdachte neemt de benen



06-11-2003, 11:54
Joos-verdachte neemt de benen

Uitgegeven: 6 november 2003 10:07

AMSTERDAM - Een 19-jarige man die wordt verdacht van betrokkenheid bij de gewelddadige dood van Anja Joos is sinds dinsdag spoorloos. Dat maakte het Openbaar Ministerie in Amsterdam donderdag bekend. De man kreeg deze week toestemming van de rechter om afscheid te nemen van zijn overleden vader en kwam daarna niet terug.

De voorlopige hechtenis van de man werd voor enkele uren geschorst. Daarna moest hij zich weer melden bij het huis van bewaring, maar hij kwam niet meer opdagen. De vader van de man zal in Marokko worden begraven. Tegen de man is inmiddels een internationaal opsporingsbevel uitgevaardigd. De man mocht dinsdag alleen zijn cel uit omdat er niemand van het huis van bewaring was die hem kon begeleiden.

Joos

Anja Joos (43) kwam vorige maand om het leven nadat zij door enkele jongens in elkaar was geschopt. Een aantal van hen werkte bij de Dirk van den Broek aan het Marie Heinekenplein in de Amsterdamse Pijp. Medewerkers van die supermarkt meenden dat Joos een blikje bier had gestolen en achtervolgden haar. Van diefstal bleek geen sprake, maar de situatie liep desondanks uit de hand.

Het OM verdenkt tien jongens/mannen van betrokkenheid bij de dood van Joos. Negen van hen zitten in voorlopige hechtenis, van wie er nu dus een is ontsnapt.

06-11-2003, 11:59



Citaat:
Origineel gepost door MOORDENAAR
En gelijk heeft ie!
ja toch!! als er shi vader van een agent komt te overlijden, neemt ie gelijk 3 weken verlof, en omdat deze mensen in de cel zitten, mogen ze maar een paar uurtjes verlof!! wat wil je in een paar uurtjes afscheid kunnen nemen?? je hebt mintens dagen/weken nodig om dat verwerken

06-11-2003, 18:38
ja maar ja de pers zet allen meteen ze weten zelf niet precies

06-11-2003, 19:13
ja zeker erg maar

06-11-2003, 19:56


ah is zielig man..... ik hoop dat hij zo snel mogelijk vrij komt!!!

06-11-2003, 20:24
ik zou het zelfde gedaan hebben al is het niet goed

06-11-2003, 21:40

Citaat:
Origineel gepost door prettyface
Ik vind t echt zielig voor hem en voor zijn familie.

Lahi ster, het is ramadan, je vader overlijdt en je zit vast.

Lahi 3auwnoe inshAllah
natuurlijk is het zielig als zijn vader overlijdt, maar is het niet zielig dan voor anja joos haar familie?