Bekijk volle/desktop versie : Welke Camcorder



28-11-2007, 19:53
Ik heb een vraag, ik wil een nieuwe camcorder aanschaffen maar kan iemand mij vertellen welke de beste is en wat is het verschil tussen de volgende camcordes zijn:


DVD camcorder
MINIDV camcorder
HARDE SCHIJF camcorder
HIGH DEFINITION camcorder

en welk merk raden jullie aan?

29-11-2007, 01:49



Citaat door PreciousWoman:
Ik heb een vraag, ik wil een nieuwe camcorder aanschaffen maar kan iemand mij vertellen welke de beste is en wat is het verschil tussen de volgende camcordes zijn:


DVD camcorder
MINIDV camcorder
HARDE SCHIJF camcorder
HIGH DEFINITION camcorder

en welk merk raden jullie aan?

als je er geld aan gaat besteden koop dan;
Hardeschijf camcorder (daar heb je hoeveelheid geheugen bijv 30 GB en daarnaast kun je ook nog een SD, Memory Duostick, mini SD etc.. gebruiken)

en de High Definition Camcorder..dat is de allerlaatste versie...die heeft een
veel duurdere en geadvanceerdere lens, om nog mooier beeldkwaliteit te krijgen. verder kan die niet echt iets bijzonders dan de Harde schijf camcorder. (als je geld genoeg hebt, dan koop je gewoon de HD camcorder) en als je een budget hebt, ga dan voor de goedkopere versie.
goedkopere versie heb je ook met goeie lens: Carl Zeiss "LENS" heb je een goeie hoor. succes verder!

29-11-2007, 12:36
Dank je wel!

We hebben geen budget. We vinden het belangrijk dat het beeld goed is omdat het kostbare en mooie momenten zijn! En dat zou echt erg zijn als het beeld wazig is. Dus met een high definition zit ik wel goed?

29-11-2007, 14:51

Citaat door PreciousWoman:
Dank je wel!

We hebben geen budget. We vinden het belangrijk dat het beeld goed is omdat het kostbare en mooie momenten zijn! En dat zou echt erg zijn als het beeld wazig is. Dus met een high definition zit ik wel goed?


met beiden camera's heb je goed kwaliteit..zoals ik al zei: je hebt ook de LENS die bepaald hoe mooier en beter kwaliteit je hebt.. en je hebt ook nog de kwaliteit van de camera zelf welk merk het is...dus ja..prijsklasse etc... extra's die je misschien erbij krijgt...moet je gewoon even allemaal naar kijken..en beetje op internet de prijsverschillen zoeken en kijken wat de beste is...

voor het filmen heb je ook een stille hand nodig, anders heb je straks misschien wel een scherpe camera en een film die de indruk geeft dat Dr. Bibber de camera vast heeft..dat is ook niks...in dat geval een statief erbij aan te schaffen..maar ja..ligt er maar aan wat je precies wilt filmen enzo

uiteraad de HD camera is de laatste versie met nog betere kwaliteit..dus als budget niet belangrijk is...dan zul je daar nog wel een aantal jaaaren mee vooruit kunnen.

29-11-2007, 15:53



Citaat door PreciousWoman:
Ik heb een vraag, ik wil een nieuwe camcorder aanschaffen maar kan iemand mij vertellen welke de beste is en wat is het verschil tussen de volgende camcordes zijn:


DVD camcorder
MINIDV camcorder
HARDE SCHIJF camcorder
HIGH DEFINITION camcorder

en welk merk raden jullie aan?



FULL HD en niets minder, want daar heb je straks niet aan.

Echter wacht tot mei/juni volgend jaar, dan zullen ze goed betaalbaar zijn.

Verder is het belangrijk wat jij er verder meegaat doen.

Belangrijkste is FULL HD camera's omdat binnen 5 jaar alles FULL HD zal zijn, en je niet met lage kwaliteit beelden op een super scherp scherm wilt kijken want dat ziet er niet uit.

Laat je niet afschepen met HD ready Camera's / TV's want dat is een marketing uitspraak, HD ready is 4 keer minder scherp als FULL HD en het ziet er echt niet uit op een FULL HD scherm. (zoiets als op een FULL HD kijken naar een DVD)