Bekijk volle/desktop versie : Hoeveel Sdaq geven???



Pagina's : [1] 2 3 4

27-11-2007, 16:58
Ben heel erg benieuwd hoeveel normaal is voor een jongen om sdaq te geven.

Ik doe van A tot Z de bruiloft helemaal zelf betalen, m`n verloofde betaalt helemaal niets mee. Is niet erg maar nu zit ik te twijvelen hoeveel ik voor de sdaq moet geven??

Normaal gesproken doen vrouw en man fifty-fifty en dan blijft er natuurlijk wat geld over voor haar sdaq.
Heb een aantal mensen over gevraagd en sommige zeggen dat je haar de bruiloft al geeft dus voor de rest niets meer

Sommige zeggen, geef haar wat je hebt....vinnik wat overdreven om al mijn spaarcenten te geven terwijl die sowieso later van ons beiden zijn.

Sommige zeggen, geef haar 500 euro?

Graag alleen serieuze reacties, zit er echt mee.... Want volgende week vrijdag gaan we daarheen om Insh Allah de sdaq te geven.

Allah ie kamal begier!!

27-11-2007, 17:00


heb je dit met haar besproken ?

27-11-2007, 17:01
Ja maar krijg een standaard antwoord als, maakt niet uit wat je me geeft??

Heb ik weinig aan snap je

27-11-2007, 17:02
wel dan maakt het niet uit geef haar wat je kan missen... en neen niet al je spaar geld
het is toch wat jij haar wil geven ?

27-11-2007, 17:17



Citaat door vreemdje:
wel dan maakt het niet uit geef haar wat je kan missen... en neen niet al je spaar geld
het is toch wat jij haar wil geven ?


Maar hoeveel is normaal?
Stel dat je de bruiloft samen had gedaan zou ik 3 duizend normaal vinden.
Maar nu ik de hele bruiloft doe is 3 duizend te veel van het goede

Het wordt mijn vrouw dus mijn banksaldo wordt sowieso van ons, maar het voelt alsof ik geen respect heb voor haar als ik haar 1000 euro geef snap je dat een beetje?

27-11-2007, 17:21

Citaat door virtual_moker:
Maar hoeveel is normaal?
Stel dat je de bruiloft samen had gedaan zou ik 3 duizend normaal vinden.
Maar nu ik de hele bruiloft doe is 3 duizend te veel van het goede

Het wordt mijn vrouw dus mijn banksaldo wordt sowieso van ons, maar het voelt alsof ik geen respect heb voor haar als ik haar 1000 euro geef snap je dat een beetje?


Geef haar gewoon wat je kan missen. Overleg met je ouders, ofzo. Ga ook met haar ouders praten, kijk hoe zij erover denken.
Bruiloft is niet niets. Kost ook een hoop geld.
En inderdaad, alles is uiteindelijk van julie beide. Voor zover ik weet heeft SdaQ niets met respect te maken.

27-11-2007, 17:26
Klopt R_berkaniia maar mijn ouders zeggen dat ik de bruiloft al doe dus de rest hoeft niet hoog te zijn.

Haar ouders (vader dan) zei tegen mij van:
T wordt jou vrouw dus behang je haar vol met goud dan behang je jevrouw vol met goud. En geef je haar blikken ijzer dan zal je jou vrouw vol hangen met blikken ijzer

27-11-2007, 17:27

Citaat door virtual_moker:
Klopt R_berkaniia maar mijn ouders zeggen dat ik de bruiloft al doe dus de rest hoeft niet hoog te zijn.

Haar ouders (vader dan) zei tegen mij van:
T wordt jou vrouw dus behang je haar vol met goud dan behang je jevrouw vol met goud. En geef je haar blikken ijzer dan zal je jou vrouw vol hangen met blikken ijzer


Zo denk ik er ook over.
Wat een vader zeg, sjéé.

27-11-2007, 17:28
salam

ik zou haar 1500 euro geven moest ik jou zijn. Zij moet ook nog het een en het ander kopen. En het is haar recht om zichzelf te verwennen met haar sdag

Een marokkaanse jurk kost 500euro of nog meer maar accesoires kosten ook wat

Allahi kemel belghair

27-11-2007, 17:30

Citaat door R_berkaniia:
Zo denk ik er ook over.
Wat een vader zeg, sjéé.


ik weet het, klinkt misschien beetje gek maar ergens ben ik bang dat ik het niet goed doe snap je?

Wil graag goed overkomen bij zowel haar en haar familie, je geeft uiteindelijk toch sdaq om te laten zien dat ik een huishouden kan runnen insha allah

1000 euro genoeg oellah meer?

27-11-2007, 17:31

Citaat door HAYAT_DOUNIA:
salam

ik zou haar 1500 euro geven moest ik jou zijn. Zij moet ook nog het een en het ander kopen. En het is haar recht om zichzelf te verwennen met haar sdag

Een marokkaanse jurk kost 500euro of nog meer maar accesoires kosten ook wat

Allahi kemel belghair


Schat, weet je hoeveel een bruiloft kost

27-11-2007, 17:32
Waarom zeggen vrouwen nooit exact wat ze willen

27-11-2007, 17:32



Citaat door virtual_moker:
ik weet het, klinkt misschien beetje gek maar ergens ben ik bang dat ik het niet goed doe snap je?

Wil graag goed overkomen bij zowel haar en haar familie, je geeft uiteindelijk toch sdaq om te laten zien dat ik een huishouden kan runnen insha allah

1000 euro genoeg oellah meer?


Jah, ik begrijp het ook wel. Maar zo hoort het eigenlijk niet. Ik bedoel je hoeft het zo niet te bewijzen.
Het is genoeg als die vader weet dat jij een vaste inkomen hebt, lijkt mij.

Jah dat zou kunnen. Maar zoals andere meiden hier al zeiden, koop anders gewoon wat goud voor haar. Met die €1000,-. Of geef het haar gewoon cash.

27-11-2007, 17:33

Citaat door virtual_moker:
Schat, weet je hoeveel een bruiloft kost



maar als jij haar alles koopt dan is 1000euro genoeg maar als ze nog marokkaanse jurken moet kopen en als die een goud setje wilt dan mag ze toch wel meer krijgen.

Werkt zij of heeft zij gespaard voor jullie bruiloft. En wie koopt er de meubels jij ook alleen of beide???

27-11-2007, 17:34

Citaat door R_berkaniia:
Jah, ik begrijp het ook wel. Maar zo hoort het eigenlijk niet. Ik bedoel je hoeft het zo niet te bewijzen.
Het is genoeg als die vader weet dat jij een vaste inkomen hebt, lijkt mij.

Jah dat zou kunnen. Maar zoals andere meiden hier al zeiden, koop anders gewoon wat goud voor haar. Met die €1000,-. Of geef het haar gewoon cash.


Denk dat ik zoiets doe inderdaad, want ik help haar al mee met al haar jurken en de Neggafa doe ik ook al betalen en deels de hennadag (waar ik niet eens bij ben

Pagina's : [1] 2 3 4