Bekijk volle/desktop versie : Geld terug van rijschool?



27-11-2007, 14:36
Hoi dames en heren.

Ik heb een dringende vraag. Ik rij dus bij een rijschool, maar ik ga iedere x met tegenzin omdat ik die rij-instructeur niet mag, hij zegt iedere x van die gekke dingen, mohiem als ik klaar met rijden ben heb ik altijd een knallende hoofdpijn.
Nu is het zo heb toen een pakket genomen, heb al bijna alles betaald, heb wel nog maar 10 lessen gehad. Ik wil graag van rijschool veranderen, maar kan ik dan mijn geld terug krijgen of in ieder geval een deel daarvan? Want als het zo verder moet dan beland ik binnen de kortste keren in een gekkenhuis
Hoop dat iemand mij meer wijs kan maken.

Groetjes...

27-11-2007, 15:35


Kan je dan niet gewoon vragen om een andere rij-instructeur?

Dan ben je in 1x van het hele probleem af

28-11-2007, 01:28
als jij een contract hebt ondertekend dan zullen daar de overeenkomsten in staan en de afspraken die gemaakt zijn. daar moet je maar even lezen of je die contract kunt ontbinden..en als je het hebt over mondelinge sexuele intimidatie..dan neem je die gast stiekem op een voicerecorder die je dan tijdens een rijles bij je hebt. dan heb je in iedergeval bewijs.

daarna bel je hem maar en zeg je dat je, je geld urgent nodig hebt voor prive omstandigheden en dat je van het contract af ziet en graag je lesgeld dat je nog niet hebt benut terug wilt.

als hij niet wil, dan klaag je hem aan bij het CBR..dan maak je hem/haar daar even zwart.
daarnaast meldt je het bij de politie.
en dan neem je een advocaatje in handen en laat je die het voor je oplossen.

tenzij meneertje gewoon zonder probleem gewoon je geld terug geeft dan is er niks aan de hand.

28-11-2007, 09:52

Citaat door Gekkerdje20:
Kan je dan niet gewoon vragen om een andere rij-instructeur?

Dan ben je in 1x van het hele probleem af


Ja ik had dus eerst een andere rij-instructeur maar die werkte maar 2 dagen en ik kon niet meer op die 2 dagen, dus kreeg ik een andere.

28-11-2007, 09:57



Citaat door Jebli SuTaL:
als jij een contract hebt ondertekend dan zullen daar de overeenkomsten in staan en de afspraken die gemaakt zijn. daar moet je maar even lezen of je die contract kunt ontbinden..en als je het hebt over mondelinge sexuele intimidatie..dan neem je die gast stiekem op een voicerecorder die je dan tijdens een rijles bij je hebt. dan heb je in iedergeval bewijs.

daarna bel je hem maar en zeg je dat je, je geld urgent nodig hebt voor prive omstandigheden en dat je van het contract af ziet en graag je lesgeld dat je nog niet hebt benut terug wilt.

als hij niet wil, dan klaag je hem aan bij het CBR..dan maak je hem/haar daar even zwart.
daarnaast meldt je het bij de politie.
en dan neem je een advocaatje in handen en laat je die het voor je oplossen.

tenzij meneertje gewoon zonder probleem gewoon je geld terug geeft dan is er niks aan de hand.


Nou ik heb geen contract ondertekend ofso, Maar het heeft niets met mondelinge sexuele intimidatie te maken. Hij behandelt mij raar, voel me gewoon niet goed als ik bij hem in de auto zit. Hebben jullie dat nooit dat als je een persoon niet mag, dat het dan ook vanaf het eerste moment is. Nou dit is dus bij mij, ik probeer mijn best te doen, maar hij schreeuwt en alle dingen die ik fout doe schreeuwt hij zo hard dat mensen in Afrika het kunnen horen. Ja ik heb dan zoiets van hoeft niet meer, bnekes pirmi! EN ik heb dus mijn theorie gehaald, hij zei niet eens gefeliciteerd. Hij was toen hele tijd domme opmerkingen ah maken van, ja je ziet de borden niet hoe kun je je theorie hebben gehaald, volgens mij heb je gewoon goed gegokt! Wallah wilde m gewoon de auto uittrappen.
Maar ik moet dus vanmiddag weer rijden, en mocht hij weer zulke domme dingen zeggen dan safie is het gedaan met hem! En wil ik mijn geld terug.

28-11-2007, 10:40

Citaat door Najat_ka:
Ja ik had dus eerst een andere rij-instructeur maar die werkte maar 2 dagen en ik kon niet meer op die 2 dagen, dus kreeg ik een andere.



Waarom kan je dan niet gewoon vragen of je weer je oude instructeur terugmag?? Moet toch geen punt zijn...

28-11-2007, 13:07
Ja daar d8 ik ook aan, maar zij werkt dus op de donderdag en vrijdag tot 17.00 uur maar en ik werk op beide dagen tot 17.00 tenzij ik een uur eerder weg mag, maar aangezien het elke week is denk ik niet dat mijn werkgever er blij mee is.

28-11-2007, 13:10

Citaat door Najat_ka:
Ja daar d8 ik ook aan, maar zij werkt dus op de donderdag en vrijdag tot 17.00 uur maar en ik werk op beide dagen tot 17.00 tenzij ik een uur eerder weg mag, maar aangezien het elke week is denk ik niet dat mijn werkgever er blij mee is.



Aah minders, ewa enige mogelijkheid die je hebt is het voorleggen aan je werkgever en desnoods een uurtje overwerken op een andere dag..

Tis wel een verotte situatie zo..

28-11-2007, 14:37
Ja is zeker minder, maar gair inshallah! Ja ik weet niet moet maar even kijken of dat kan, en anders verander ik van rijschool vind het zonde van mijn geld en tijd. De instructrice die ik eerst had, die was goed, maakte aantekeningen enzo, we hadden samen een deadline van voor het nieuwe jaar moet ik mijn rijbewijs hebben gehaald en deze klootzak felicteerde mij niet eens met het halen van mijn theorie.
Voel me gewoon niet goed bij hem.

28-11-2007, 14:39

Citaat door Najat_ka:
Ja is zeker minder, maar gair inshallah! Ja ik weet niet moet maar even kijken of dat kan, en anders verander ik van rijschool vind het zonde van mijn geld en tijd. De instructrice die ik eerst had, die was goed, maakte aantekeningen enzo, we hadden samen een deadline van voor het nieuwe jaar moet ik mijn rijbewijs hebben gehaald en deze klootzak felicteerde mij niet eens met het halen van mijn theorie.
Voel me gewoon niet goed bij hem.



Ja ewa dan moet je gewoon zien of je je geld terug kan krijgen..

Als je je ergens niet goed bij voelt, is de motivatie om het zsm te halen ook minder... Komt goed insha'allah

Altijd van het positieve uitgaan!!

28-11-2007, 15:57
hoe dan ook, neem die sukkel gewoon op. als je niks ondertekend hebt. heb je wel bewijsstuk gekregen een (bonnetje) dat je een bepaald bedrag al betaald hebt of niet? zonder contract, hoort hij gewoon je geld terug te geven en als hij moeilijk doet en je hebt een bonnetje waar op staat wat je betaald hebt.. en je hebt een boekje waarin staat hoeveel lessen je al hebt gehad, dan kun je dat aantonen en moet dat geen probleem zijn.

26-05-2009, 23:09
ewa hoe is dit afgelopen dan...

Kan je zo het opezggen? ik heb ook niks ondertekent ofsow alleen wel geld overgemaakt...

op internet staat dat t alleen kan met dringend reden?

27-05-2009, 09:26



Citaat door Najat_ka:
Nou ik heb geen contract ondertekend ofso, Maar het heeft niets met mondelinge sexuele intimidatie te maken. Hij behandelt mij raar, voel me gewoon niet goed als ik bij hem in de auto zit. Hebben jullie dat nooit dat als je een persoon niet mag, dat het dan ook vanaf het eerste moment is. Nou dit is dus bij mij, ik probeer mijn best te doen, maar hij schreeuwt en alle dingen die ik fout doe schreeuwt hij zo hard dat mensen in Afrika het kunnen horen. Ja ik heb dan zoiets van hoeft niet meer, bnekes pirmi! EN ik heb dus mijn theorie gehaald, hij zei niet eens gefeliciteerd. Hij was toen hele tijd domme opmerkingen ah maken van, ja je ziet de borden niet hoe kun je je theorie hebben gehaald, volgens mij heb je gewoon goed gegokt! Wallah wilde m gewoon de auto uittrappen.
Maar ik moet dus vanmiddag weer rijden, en mocht hij weer zulke domme dingen zeggen dan safie is het gedaan met hem! En wil ik mijn geld terug.





waar kom je vandaan en bij welke rijschool krijg je lessen ??