Bekijk volle/desktop versie : bekkeninstabiliteit??



Pagina's : [1] 2

27-11-2007, 11:58
beste dames,

ik ben nu 7 maanden zwanger en heb heel erg last van piojn rond mijn bekken. als ik te lang in een bepaalde houding sta, lig, of zit!vooral s nachts als ik slaap dan verga ik van de pijn dus slapen doe ik ook niet veel en met plotselinge bewegingen dan schreeuw ik het letterlijk uit van de pijn! nou ik heb dit aangegeven bij de verloskundige maar die zegt dat het normaal is en bij een zwangerschap hoort?! bij mn eerste zwangerschap had ik daar niet zo een erge last van.

nou ik mijn vraag of meerdere dames hier last van hebben gehad en wie ze daarmee benaderd hebben en wat je eraan kan doen.

alvast bedankt ladies

27-11-2007, 12:01


nou meid ik heb al bekkeninstabiliteit vanaf dat ik 6 maanden zwanger was...ik ben vandaag 2 weken geleden bevallen en het is nu nog erger geworden...maar dat komt doordat mijn kleintje tijdens de bevalling vast zat in me bekken en ze daardoor ook nog gekneusd zijn...ik loop nu met krukken...er is weinig aan te doen ..zelfs die oefeningen helpen niet..probeer op je zijkanten te slapen en niet te lang te staan of te zitten...ik kan max 20 minuten zitten..dan verga ik van de pijn...

27-11-2007, 12:04

Citaat door Dreaming_lady:
nou meid ik heb al bekkeninstabiliteit vanaf dat ik 6 maanden zwanger was...ik ben vandaag 2 weken geleden bevallen en het is nu nog erger geworden...maar dat komt doordat mijn kleintje tijdens de bevalling vast zat in me bekken en ze daardoor ook nog gekneusd zijn...ik loop nu met krukken...er is weinig aan te doen ..zelfs die oefeningen helpen niet..probeer op je zijkanten te slapen en niet te lang te staan of te zitten...ik kan max 20 minuten zitten..dan verga ik van de pijn...

meskiena allahi shefie schat! hoe gaat het me je prinsesje?

27-11-2007, 12:05
àhh lieverd in iedere geval beterschap,
ik heb het ook inderdaad langer al vanaf 5 maanden had ik er last van maar nu is de ppijn echt soms ondragelijk. en de verloskundige doet er naar mijn gevoel zo nonchelant over. ze zei ja probeer met een kussen tussen je benen te slapen. ja en als ik zit dan denk ik . maar moet ik anders naar de huisarts ofso?
als ik pijn heb zeg ik tegen mijn man het lijkt net of ik net als een pinguin loop..

27-11-2007, 12:10



Citaat door Dreaming_lady:
nou meid ik heb al bekkeninstabiliteit vanaf dat ik 6 maanden zwanger was...ik ben vandaag 2 weken geleden bevallen en het is nu nog erger geworden...maar dat komt doordat mijn kleintje tijdens de bevalling vast zat in me bekken en ze daardoor ook nog gekneusd zijn...ik loop nu met krukken...er is weinig aan te doen ..zelfs die oefeningen helpen niet..probeer op je zijkanten te slapen en niet te lang te staan of te zitten...ik kan max 20 minuten zitten..dan verga ik van de pijn...


Ik heb precies het zelfde als jou gehad hoorde jij ook tijdens de bevalling een knak ik dus wel.. Heb 2 weken in bed gelegen kon niks doen alleen maar liggen elke beweging was dodelijk voor mij.. Heb echt met moeite stap voor stap moeten lopen zelfs dat deed zoon pijn.

En indd oefeningen helpen niet ik ben na fysio geweest loop nog steeds af en toe met bekkenband maar echt niks helpt.. In Februarie is het al 2 jaar geleden dat ik ben bevallen..

Islamia22 Ik zou echt rust nemen en niks zwaars meer doen. en bekkeninstabiliteit als je het een maal hebt kun je er niks aan doen meestal blijven de klachten.

27-11-2007, 12:17

Citaat door Sibel_flower:
Ik heb precies het zelfde als jou gehad hoorde jij ook tijdens de bevalling een knak ik dus wel.. Heb 2 weken in bed gelegen kon niks doen alleen maar liggen elke beweging was dodelijk voor mij.. Heb echt met moeite stap voor stap moeten lopen zelfs dat deed zoon pijn.

En indd oefeningen helpen niet ik ben na fysio geweest loop nog steeds af en toe met bekkenband maar echt niks helpt.. In Februarie is het al 2 jaar geleden dat ik ben bevallen..

Islamia22 Ik zou echt rust nemen en niks zwaars meer doen. en bekkeninstabiliteit als je het een maal hebt kun je er niks aan doen meestal blijven de klachten.



ach schat was het maar zo makkkelijk om niks zwaars te doen, ik heb een kleintje van een jaar!!ik ben constant met haar bezig dat kan ook de hevige pijn verklaren in ben constant in de weer met haar vooral omdat ze nu wil gaan lopen enzo...pfff t valt niet mee hoor

27-11-2007, 12:18

Citaat door Nawarah:
ik heb last bovenaan mijn buik net onder mijn ribben, wie weet hoe dat komt?

mijn vk doet er ook nonchalant over, het enige wat ze zei is het gaat niet over en het het is normaal :S



misschien zit je babytje hoog tegen je ribben aan?

27-11-2007, 12:39

Citaat door islamia22:
ach schat was het maar zo makkkelijk om niks zwaars te doen, ik heb een kleintje van een jaar!!ik ben constant met haar bezig dat kan ook de hevige pijn verklaren in ben constant in de weer met haar vooral omdat ze nu wil gaan lopen enzo...pfff t valt niet mee hoor


Ja zo dacht ik ook voor de bevalling maar ja nu denk ik had ik het maar gedaan. Maar ik heb het nu nog steeds dan voel ik de hele dag niks en ben ik maar in de weer met alles maar s'avonds dan verga ik van de pijn..

Heel veel beterschap meid.

27-11-2007, 12:40
maar als de verloskundige er niks mee doet, kan ik dan ht beste naar de huisarts ofso?

27-11-2007, 12:52

Citaat door Nawarah:
elke dag?

nee het komt door de baarmoeder, maar wist niet dat het zo snel al zwaar zou worden.... waar ben ik aan begonnen!



ah meid niet zo denken, voor de meeste is de zwangerschap en zelfs de bevalling heel zwaar maar geloof me als ik je zeg dat je er zo iets ongelofelijks moois voor terug krijgt, het is ff doorbijten en dan kan je genieten van je kindje inchallah.

heb je er vanaf het begin al last van of niet? wat heeft de verloskundige gezegd?

27-11-2007, 12:58

Citaat door islamia22:
maar als de verloskundige er niks mee doet, kan ik dan ht beste naar de huisarts ofso?


Heeft de verloskundige jou niet gestuurd na de physio dan zou ik maar na de huisarts mij hadden ze gelijk doorgestuurd na de physio

27-11-2007, 12:59
Bekkeninstabilieteit is een raadsel voor medici, het is niet in onderzoek aangetoond dat het daadwerkelijk bestaat, laat staan waar het vandaan komt. Er zijn daarom medici en paramedici (verpleegkundigen, verloskundigen) die niet geloven dat het bestaat, zij geloven dat het somatoform is (een lichamelijke aandoening veroorzaakt door een psychische oorzaak, waarbij geen fysieke oorxaak gevonden wordt; het zit tussen de oren). Dat is ook de reden dat er stoicijns op gereageerd wordt, want dat is de theorie achter somatoforme stoornissen; zo weinig mogelijk aandacht besteden aan de klachten, dan worden ze na verloop van tijd minder.

Ik zou zeggen ladies, doe eens wat speurwerk op internet.

27-11-2007, 13:00


ik denk dat ik gewoon ff de huisarts opbel.

27-11-2007, 13:07

Citaat door Hafsah_2u:
Bekkeninstabilieteit is een raadsel voor medici, het is niet in onderzoek aangetoond dat het daadwerkelijk bestaat, laat staan waar het vandaan komt. Er zijn daarom medici en paramedici (verpleegkundigen, verloskundigen) die niet geloven dat het bestaat, zij geloven dat het somatoform is (een lichamelijke aandoening veroorzaakt door een psychische oorzaak, waarbij geen fysieke oorxaak gevonden wordt; het zit tussen de oren). Dat is ook de reden dat er stoicijns op gereageerd wordt, want dat is de theorie achter somatoforme stoornissen; zo weinig mogelijk aandacht besteden aan de klachten, dan worden ze na verloop van tijd minder.

Ik zou zeggen ladies, doe eens wat speurwerk op internet.


Helemaal geljk heb je ik had toen ook onderzoek gedaan op internet en als je de verhalen hoort van sommige vrouwen ze werden van her na der gestuurd.. Niemand die een verklaring had. Ik heb er bij de eerste zwangerschap ook mee rond gelopen niemand die mij kon helpen en bij de tweede zwangerschap was het gewoon fataal. En wat blijkt dat mijn linkerbek gewoon niet mee werkt doordat ik gewoon al die tijd er gewoon mee rond heb gelopen zonder dat iemand het erkende..

Maar ze beginnen bekkeninstabilitiet toch meer te erkennen nou. Alleen kunnen ze vrijweinig aan de klachten doen mijn physio vertelde het enige middel is rust maar om nou je hele leven rust te nemen lijkt me ook niks.. en meestal zijn bekkenklachten altijd bij een zwangerschap en nemen ze na de zwangerschap wel af.. maar die pecht heb ik weer dat ik er nog steeds mee rond loop.

27-11-2007, 13:55
Nou meid me zoontje word eind volgende maand 2 jaar en ik heb nog steeds bekkeninstabiliteit, het begon toen ik 5 maanden zwanger was, heb al een heel traject van onderzoeken gehad, en momenteel wacht ik de uitslag van een Orthopeet af te Nijmegen, dus ben benieuwd. Ik weet hoe erg het kan zijn meid, is geen pretje, en daardoor werk ik momenteel ook niet.

Pagina's : [1] 2