Bekijk volle/desktop versie : Salaam oehelekoem broeders en zusters



27-11-2007, 11:27
Moslimbroeders en zusters,

Wij leven in een maatschappij waarin de meeste mannen en vrouwen hun gevoel van bescheidenheid zijn kwijtgeraakt. Mannen zijn geobsedeerd door vrouwen, en vrouwen lijken geobsedeerd door hun uiterlijk en dragen kleding waarvan zij weten dat het de aandacht trekt van mannen.
Vaak worden de mensen in dit wereldse leven bezig gehouden door vermaak en spel todat zij onverhoeds overvallen worden door de dood.

Hoe zou het aanvoelen als jij overvallen wordt door de dood en noodgedwongen het leven moet staken?

Hoe zou het aanvoelen als jij weggenomen wordt van je familie,vrienden en collega's ?

Hoe zou het aanvoelen als jij op de schouders wordt gedragen en naar het graf wordt geleid om plaats te nemen in een nieuw verblijf?

Hoe zou de donkerte en nauwheid van het graf aanvoelen?

Hoe zou het aanvoelen als de twee engelen tot jou komen,jouw in de zitpositie brengen en hun vragen op jouw afvuren?

Hoe zou het aanvoelen als jij uit je graf opgewekt wordt,jouw boek overhandigd krijgt en de weegschalen opgesteld worden?

O dienaren van Allah,dit is wat ons allemaal te wachten staat,dus bereid je alvast voor op deze gruwlijke taferelen. Allah zeg(interpretatie van de betekenis):

“Totdat wanneer de dood tot een van hen komt, hij zal zeggen: ,,O mijn Heer, laat mij terugtrekken. Opdat ik goede werken kan verrichten voor wat ik nagelaten heb.” Zeker niet! Voorwaar, dit zijn slechts woorden die hij spreekt en voor hen is er een scheiding tot de Dag waarop zij opgewekt worden.” (Soerat al-Moe’minoen: 99-100)

Tenslotte,sluiten we af met de wijze woorden van al-Imam Ash-Shaaficie:

27-11-2007, 11:32


Barak Allahu fiek.