Bekijk volle/desktop versie : Dit is echt wel balen !



26-11-2007, 16:25
dit weekend heb ik aardappelbroodjes gemaakt van Dina maar wat een ramp !
ze waren zeker niet gelijk op de foto en ze smaakten ook niet
dit is de tweede keer dat ik het maak en ze komen er altijd zo uit, ik weet niet meer wat ik verkeerd doe hoor

26-11-2007, 16:27


Ramp? haha... Nee meid is geen ramp.

Blijven proberen. Oefenen baat kunst.

26-11-2007, 20:40
Wat is er precies mis gegaan dan

27-11-2007, 10:48
dat weet ik echt niet hoor !
misschien moeten de aardappelen warm zijn, want ik laat ze eerst afkoelen en dan pas begin ik.
dan stond er ook in het recept om het niet te kneden, alleen mengen maar ik heb wel moeten kneden want het mengen alleen ging niet !!
misschien ligt het aan deze 2 zaken of aan mijn 2 linkerhanden
ik zou graag eens iets lekkers maken voor mijn man, maar het is steeds een teleurstelling !
gewone cake lukt mij zelfs niet !

27-11-2007, 10:51


Ik blijf proberen maar ooit moet het toch wel lukken ?
ik doe niets anders als proberen en weggooien (vóór mijn man thuis komt, maar dan ruikt hij dat ik iets gebakken heb en moet hem dan teleurstellen omdat het weer eens niet gelukt is !! )

27-11-2007, 10:59
Join the club van record alles doen mislukken in de keuken

27-11-2007, 17:44
Kijk bij die aardappelbroodjes het klopt het moet een beetjee plakkerig zijn dus het deeg en wat betreft de aardappelpurreee ik laar het niet helemaal koud worden een beetje lauw. Je moet een beetje bij beetje meel toevoegen en tegelijkertijd goed met je hand mengen aan het laatst is het deeg heel plakkerig dat hoort zo dan laat je het een half uurtje rijzen je vet je handen met olie en vormt bolletjes en laat ze weer voor 1 en een half uur tot 2 rijzen en dan afbakken.

Hoop dat het de volgende keer gaat lukken.

28-11-2007, 10:25
dat het plakkerig wordt weet ik maar mijn grootste probleem is het mengen.
ik kan het niet mengen, het wordt al een echte deeg als ik beetje bij beetje de bloem erbij voeg.
dan moet ik beginnen kneden.

28-11-2007, 17:33
Je hoeft niet te kneden bloem toevoegen en met je hand mengen er gaat ongeveer 600 gr meel in dan is het klaar dan moet je het laten rijzen.