De afbeelding van elk wezen dat een ziel heeft, op kleren, muren, papier enz.[/SIZE]
[SIZE="3"]Volgens 'Abdullah ibn Mas 'ud, zei de profeet (vrede zij met hem):
<< De mensen die op de Dag der Opstanding de zwaarste bestraffing zullen ondergaan zijn diegene die afbeeldingen maken [van wezens met een ziel]>>
(overgeleverd door Muslim,v.3, p. 1663 [nummer 5509] )
Volgens Abu Hurayra, overleverde de Profeet (vrede zij met hem) Dat Allah zei:
<<En wie is onrechtvaardiger dan degene die zal scheppen zoals mijn Schepping? Dat ze dan een graankorrel scheppen en dat ze een atoom scheppen...>>
(Overgeleverd door al-Bukhari, zie Fath al-Bari, v. 10, p.385)
Ibn 'Abbas heeft ook overgeleverd dat de Profeet (vrede zij met hem zij) zei:
<< Elke persoon die [wezens met een ziel] afbeeldt, zit in de Hel. Voor elke afbeelding die hij gemaakt heeft zal Hij [Allah] hem een ziel toewijzen die hem zal martelen in de Hel>>
Toen voegde ibn 'Abbas eraan toe:
<< Als je het dan toch zo nodig moet doen, teken dan bomen en dingen die geen ziel hebben>>
(overgeleverd door Muslim v.3, p.1671 [nummer 5540]
Dezr hadith wijzen op het verbod van afbeeldingen van wezens met een ziel, namelijk mensen en dieren, of het nu in drie dimensies is of niet, of ze nu gedrukt, getekend, gegraveerd, geschildered, gebeeldhouwd, of gegoten zijn, enz. De hadith betreffende het verbod van afbeeldingen omvatten dat alles.
De Moslim onderwerpt xich aan de teksten van de Goddelijke Wet zonder te polemiseren, en zegt: << Ik aanbid ze niet en kniel niet voor ze neer>>. Inderdaad, als de wijze man eens met een heldere geest nadenkt over slechts een van de kwalijke gevolgen van de verspreiding van afbeeldingen vandaag de dag, dan zal hij een deeltje van deze Goddelijke Wet die afbeeldingen verbiedt, gewaar worden. In dit geval gaat het over de ernstige losbanigheid, nameijk het opwinden van de instincten en het opwekken van verlangens, kortom het feit in de schaamteloosheid terecht te komen door afbeeldingen. Bovendien heeft de Moslim de plicht geen afbeeldingen van wezend met een ziel te bezitten, opdat de Engelen niet zouden weigeren in zijn huis binnen te komen, want de Profeet (vrede zij met hem) zei:
<< De Engelen gaan niet binnen in een huis waar een hond of afbeeldingen zijn>>
(overgeleverd door al Bukhari.Zie al-Fath v.10, p.380)
En toch staab er in sommige huizen beelden-waarvan sommige van de godheden van de ongelovigen. Ze staan er uitgestald onder het voorwendsel dat het snuisterijen zijn deze beeldjes is nog strenger dan dat van de andere dingen. Zo zijn afbeeldingen die opgehangen zijn erger dan afbeeldingen die het niet zijn.
Inderdaad, hoe vaak hebben ze niet weer opengehaald, en hoe vaak zijn ze geen bron geweest van trots? En dat ze niet zeggen dat foto's dienen als herinnering, want de wekelijke herinnering aan een dierbare of verwabte vuh de vergiffenis en de genade van Allah.
Je moet dus alle afbeeldingen wegnemen of doen verdwijnen , behalve degene die een probleem met zich meebrengen en moeilijk [te verwijderen] zijn, zoals de afbeeldingen die je overal op verpakkingen vindt, net zoals die in woordenboeken, documentatiebronnen en nutige werken, waarbij je je best moet doen om ze zoveel mogelijk te verwijderen en vooral moet opassen voor onheilbrengende afbeeldingen, zoals indentieteitdocumenten [of rijbewijzen, geldbiljetten, muntstukken, enz.]
[/SIZE][/FONT][SIZE="3"][FONT="Franklin Gothic Medium"]Bovendien hebben sommige geleerden afkeurenswaardige afbeeldingen toch toegestaan zoals die [op de grond] waar mensen met hun voeten op lopen.
Allah zegt:
<< Vrees daarom Allah volgens jullie vermogen;...>>
(de Koraan, 64: 16)