Bekijk volle/desktop versie : Jouw bevalling



Pagina's : [1] 2 3

26-11-2007, 13:55
Kun je heel kort beschrijven hoe dat ging? Duurde het heel lang? Thuis of in het ziekenhuis bevallen?

Mijn schoonzusje is pas bevallen en die vertelde laatst dat de pijn echt niet mee viel en dat ze had verwacht dat het veel pijn zou doen, maar dat het nog erger was.
Een nicht vertelde een poosje geleden dat je beter niet kan eten die laatste dagen, want er kan van alles uitkomen.

Ik ben heel benieuwd naar jullie verhalen. Dus kom maar op.

26-11-2007, 14:05


Het duurde 30 uur..
Wilde thuis bevallen, werd het ziekenhuis
Had geen persween, 1½ uur alles op eigen kracht gedaan.
Placenta bleef na de geboorte van mn dochter zitten, heb daardoor 1½ liter bloed verloren.

Maar ik zou alles deze keer overdoen alleen die geboorte van de moederkoek niet..
Ya rabi wat deed dat pijn zeg...

Je moet gewoon beseffen dat bevallen pijn doet..
En als je dat heb gedaan dan kan het alleen meevallen...
Ik heb trouwens in die 30 uur ook geen pijnbestrijding gehad..

Maar ieder heeft zn eigen verhaal... De 1 ervaart t weer anders dan de ander..

26-11-2007, 14:08
Weeen had ik thuis een soort kramppijn een paar uur laten naar het ziekenhuis gegaan en mocht gelijk persen in totaal 40 minuten persen en mijn boy was gezond ter wereld gekomen

26-11-2007, 14:10
Ik dacht dat het meer pijn zou doen, maar dat viel erg mee. Ik ben in 3/4 uurtjes bevallen, kon eerder maar vk wilde niet komen die dacht dat ik overdreef terwijl ik moest persen. Moederkoek kwam heel makkelijk, 200 cc bloed verloren, dus heel weinig. Kind had 2x de navelstreng om zijn nek, maar huilde meteen. Ik had wel een weeenstorm, dus zodra mijn vliezen braken meteen hele heftige, erge weeen, maar ik was helemaal in een trance dus voelde niet echt pijn ofzo. Daarna wel erge spierpijn gehad en naweeen.

Tijdens de weeen moest ik enorm naar de toilet en overgeven, dus er is niets uitgekomen ofzo. Gewoon daarna gedoucht en verder gegaan met bevallen.

Enige wat ik echt pijnlijk vond was toen het hoofdje stond (brandde), maar dat was zo kort. Migraine vind ik erger dan bevallen.

26-11-2007, 14:18


Marisah wat grappig het lijkt net alsof ik mijn bevalling aan het lezen ben.
Alleen de mijne duurde wat langer. Ik had geen puf meer en moest op de baarkruk wat gelukkig hielp na een paar keer persen werd mijn dochter geboren.

26-11-2007, 14:30

Citaat door Jazzy05:
Marisah wat grappig het lijkt net alsof ik mijn bevalling aan het lezen ben.
Alleen de mijne duurde wat langer. Ik had geen puf meer en moest op de baarkruk wat gelukkig hielp na een paar keer persen werd mijn dochter geboren.


Oh ja, ik ook op de baarkruk! Hihi... Uiteindelijk na 2,5 uur weeen heeft die vk een andere vk gestuurd, dus kwam pas na bijna een uur aankakken (die d8 dat ze me alleen moest geruststellen). Daarna was er ff paniek, want man moest snel alle spullen pakken en alles moest klaar worden gezet. Binnen no time was mijn zoontje er. Nu staat er mega-groot op mijn kaart: bevalt snel, overdrijft NIET! Ze denken dat ik nu in een uurtje beval, aangezien ik nu al voorweeen heb en wat ontsluiting denk ik ook dat het vlot gaat. Hopelijk is er geen file en is mijn man op tijd hahah...

Hoe lang heb jij erover gedaan?

26-11-2007, 14:33
wauw wat een verhalen dames, maar hoe hebben jullie je op de weeen,pijn enz.voorbereid, hebben jullie het gewoon op je af laten komen?

26-11-2007, 14:36

Citaat door Ikiekiki:
Weeen had ik thuis een soort kramppijn een paar uur laten naar het ziekenhuis gegaan en mocht gelijk persen in totaal 40 minuten persen en mijn boy was gezond ter wereld gekomen


Mijn dochter is op 15 juli 2006 geboren ze schelen 1 jaar!

26-11-2007, 14:59

Citaat door Imanes_shop:
wauw wat een verhalen dames, maar hoe hebben jullie je op de weeen,pijn enz.voorbereid, hebben jullie het gewoon op je af laten komen?


Ik heb een zwangerschapscursus gedaan (mensendieck) en ik geloof ook heel erg in de kracht je je geest. Dus dat je jezelf in een soort van trance kan brengen door je heel goed te concentreren en je de pijn dan niet erg voelt. De een doet dat door doea te herhalen of een aya ofzo. Ik zei in het begin alleen maar in mijn hoofd, laat maar komen die weeen, naar het souterain (was een zin van die lerares) en heel erg op ademhaling letten. Ik was ook heel rustig, niet schreeuwen enzo, mijn man is ook heel nuchter. Ik heb 'm ook pas later wakker gemaakt, eerste 1,5 uur sliep ie gewoon door en zat ik onder de douche.

Dus niet denken van oh jee een wee, dat gaat pijn doen. Maar kom maar op met die wee, want des te eerder ben ik bevallen.

Later ging ik meekijken met de klok, een wee duurde bv 1 minuut en daarna had ik 20 seconde rust. En heel erg met je ademhaling bezig zijn, geen paniek etc.

Alleen na een uur persweeen ophouden (terwijl de vk zei dat dat geen persweeen waren, dus ik d8 dit zijn normale weeen), werd ik op een gegeven moment wel paniekerig. Vk kwam maar niet en ik kon echt niet meer tegenhouden. Toen heb ik wel geloeid zei mijn man hahaha... als een soort koe. Maar toen kwam gelukkig die vk en kon ik persen.

Het is denk ik voor iedereen anders, ik kan me goed concentreren, ben vrij nuchter en rustig en heb een hoge pijngrens en ik kan pijn goed negeren. Maar voor een ander werkt dit weer voor geen meter.

26-11-2007, 15:30
@ Imanes shop

Nee niks voorbereid...

Gewoon gedacht als onze grootmoeders het vroeger onder een boom tijdens het werken op het land konden waarom kunnen wij het dan niet met alle voordelen en medische begeleiding die we nu hebben...

Pijn doet het maarjaa vrouwen met 6 kinderen hebben het ook 6x meegemaakt en (in de meeste gevallen) overleeft...

Ik heb het dus ook gewoon op me af laten komen en daarom had ik ook niet door dat het zolang duurde...

Ik moet wel zeggen toen ik 9 cm ontsluiting had (ze kwamen maar 1x in de 5 min dus had geen weenstorm ofzo)
Lag ik dus letterlijk wel te slapen... en daardoor waren die ween wel te doen want ik werd wakker als ze erg veel pijn deden, 2x puffen en weg waren ze weer...

Ik raakte ook niet in paniek toen ik geen persween had.. Ik had zoiets van oke.. Ik zit op 10 cm ontsluiting..
Dan maar zelf meepersen.. Me dochter moet er toch uit..
En ik had goede begeleiding van een gyno!

26-11-2007, 15:40
Ik ga het wat kortjes houden.
Wegens zwangerschapsmoeilijkheden ben ik 3 weken eerder bevallen dan vermoedelijke datum (ben ingeleid geweest) en het was echt géééén pretje maar hamdollilah, heb een schatje van een dochter.
Heb haar nog net aan de tel gehad, zo schattiggggggggg stemetje

26-11-2007, 15:42

Citaat door Marisah:
Oh ja, ik ook op de baarkruk! Hihi... Uiteindelijk na 2,5 uur weeen heeft die vk een andere vk gestuurd, dus kwam pas na bijna een uur aankakken (die d8 dat ze me alleen moest geruststellen). Daarna was er ff paniek, want man moest snel alle spullen pakken en alles moest klaar worden gezet. Binnen no time was mijn zoontje er. Nu staat er mega-groot op mijn kaart: bevalt snel, overdrijft NIET! Ze denken dat ik nu in een uurtje beval, aangezien ik nu al voorweeen heb en wat ontsluiting denk ik ook dat het vlot gaat. Hopelijk is er geen file en is mijn man op tijd hahah...

Hoe lang heb jij erover gedaan?


Ja bij mij kwam ze ook pas na drie kwartier met de baarkruk aan kakken.
Ik had thuis volledig ontsluiting en de afspraak was dat ik zou bevallen in het ziekenhuis. Dus ik met mijn weeen in de auto gestapt van de vk en naar het ziekenhuis gereden. Manlief in eigen auto achter ons aan.
De weeen begonnen bij mij nadat ze me getoucheerd had om een uur of 2 snachts en volledig ontsluiting om 7.00 uur. Snel naar het ziekenhuis even tussendoor??? Mijn dochter werd even voor negenen geboren!!

26-11-2007, 15:49



Citaat door chamal:
Kun je heel kort beschrijven hoe dat ging? Duurde het heel lang? Thuis of in het ziekenhuis bevallen?

Mijn schoonzusje is pas bevallen en die vertelde laatst dat de pijn echt niet mee viel en dat ze had verwacht dat het veel pijn zou doen, maar dat het nog erger was.
Een nicht vertelde een poosje geleden dat je beter niet kan eten die laatste dagen, want er kan van alles uitkomen.

Ik ben heel benieuwd naar jullie verhalen. Dus kom maar op.




hels

26-11-2007, 15:49
veel vrouwen ONDERschatten de pijn van een bevalling. Je kan de pijn niet inschatten,bevallen is zwaar....
Gelukkig is de pijn gauw vergeten eens het kindje er is.

De bevalling van mijn oudste zoontje was moeilijk, mijn bekken was smal en ik moest ingeleid worden voor de bevallingsdatum. Zijn hoofdje was nog niet ingedaald dus heeft het lang geduurd: 22uur, het persen zelf heeft maar 20 minuten geduurd.

De bevalling van mijn jongste zoontje ging wat vlotter, het enige probleem was dat hij zijn hoofdje scheef hield, maar uiteindelijk is het toch gelukt alhamdoullilah. Bij hem heb ik 1x moeten persen en hij was er al.

Je voorbereiden op een bevalling gaat bijna niet,het enige wat je moet doen is de laatste week voor de bevalling goed uitrusten en goed eten zodat je kracht gaat hebben voor de bevalling.

26-11-2007, 15:55
aaahh, ik word bang

Pagina's : [1] 2 3