Bekijk volle/desktop versie : Kan het jullie niets schelen!!!!!!!!

Pagina's : [1] 2

15-10-2001, 15:39

Salaam aleikom,

Ik heb het een en ander op deze site gevolgd en het merkwaardige is dat iedereen zich bezig houdt met liefde, vreemdgaan, maagdelijkheid enz.. Maar hoe zit het met alle gebeurtenissen in pakistan en afganistan. En vooral niet te vergeten Palastina. Ik heb er best begrip voor dat alle andere onderwerpen sneller de aandacht trekken , omdat deze meer in de direkte omgeving liggen. Dus vraag ik me af "KUNNEN AL DEZE DILEMMA'S DIE ONZE BROEDERS EN ZUSTERS ONDERGAAN JULLIE NIETS SCHELEN!!!!!"

Wa salaam,
Een zuster.

15-10-2001, 17:27

Salaam zuster,

Omdat het niet mogelijk is om adressen van sites op deze site te zetten, stel ik voor dat je me een mail stuurt dan zal ik jou wat site doorgeven, waar heel sterke discussie plaats vinden.
Over onderwerpen die je hier boven vernoemd hebt.
Wens je mee te doen, ben je zeker welkom!
Dounia7@hotmail.com

16-10-2001, 10:46
Salaam aleikom,

Dank je wel mijn zuster, zal ik zeker doen.

Wa salaam,

18-10-2001, 10:17
nou samara...ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook erg veel interesse voor heb...ik hoop dat je m'n mailtje zal beantwoorden

Tilila

18-10-2001, 10:37

Salaam Samara,

Ik zal het zeer op prijs stellen als je me die sites mailt.
Maar ik hoor hier ook graag jullie meningen.

Alvast bedankt Samara.

Groetjes
Aniss

18-10-2001, 13:24
Salaam aleikom,

Nou Aniss, wat is jou mening hierover? Ik vindt dat maar een kleine persentage Moslims iets durf te ondernemen wat betreft het onderwerp. Ik bedoel de demonstaties die zijn gevoerd worden geleid door christenen, dus vraag ik mij af WAAR ZIJN DE MOSLIMS!!! want het gaat hoofdzakelijk om ons, wij worden aangekeken en wij zijn in de ogen van de meeste mensen de boosdoeners.....

Wa salaam,

18-10-2001, 14:45
Salamo 3alaikoum,

Mijn mening is heel duidelijk.
Het is heel erg wat er allemaal gebeurd is en nog steeds aan de gang is, over de situatie in afghanistan vind ik dat de media en de regeringen moeten ingrijpen. Wat was eigenlijk de bedoeling met dit oorlog? ze zeiden dat de terroristen de bedoeling zijn maar waarom zoveel burgers dood en niemand praat er over en waarom zeggen zij niets tegen deze mensen die oorlog voeren, waarom wordt er niet over gepraat in de media? verdienen deze landen geen straf? iedereen slaapt eigenlijk, oorlog wordt gevoerd tegen terroristen, nou dacht het niet....
Is het niet schandalig? deze landen die zoveel macht hebben voeren oorlog tegen zo'n arme land en zoekend naar 1 of minder dan 10 personen die zij terroristen hebben genoemd..
Je kan heel veel zeggen maar kom je niet uit en kan zoveel vernielen waar je maar wilt, wij moslims blijven en blijven vechten voor ons eer en islaam...

Deze landen moeten gestraft worden..

Salamo 3alaikoum

18-10-2001, 15:00
assalaam wa aleikum

rachida, natuurlijk kan het ons wel schelen. het probleem is alleen dat we niks KUNNEN doen. als vrouw al zeker niet, behalve het erg vinden dan.

ma a salaam

19-10-2001, 10:26
Salaam aleikom,

We kunnen als moslims heeeel erg veel doen alleen wil niemand dit denk ik inzien. Is er een feest ergens, zijn de marokkanen er als de kippen bij, de cafeetjes zitten barstens vol met hun, is er een Marokkaans consert van een 1 of ander zanger of zangeres komen er duizenden Marokkanen van alle hoeken van Nerderland. Waarom gaan we niet masaal de staat op, al is het alleen om te laten merken dat we het er niet mee eens zijn?
Maar dat is zeker te veel gevraagt.

Wa salaam,

02-12-2001, 21:06
Salaam aan allen

Nou volgens mij is er op deze site niet veel intersse voor het onrecht dat plaats vindt. Het viel me namelijk dat het laatste berichtje een maand geleden verstuurd is.

Het onrecht dat plaats vindt in Afganistan en de rest van de wereld is zoals een ieder weet gebaseerd op het behartigen van eigen belangen. Het is voor Amerika belangrijk om zijn positie op deze aardbol te versterken en anderen haar wil op te leggen. Ik noem nu maar even Amerika maar dat gelt voor alle regeringen met belangen in het buitenland. De aanslagen van 11-09 waren in mijn ogen onvermijdelijk. Ik kan wel begrip opbrengen voor de reden maar ik kan absloluut geen begrip opbrengen voor de manier waarop dat is gebeurd.

Als ik de beelden en de verhalen hoor over wat zich afspeeld in de Palastijnse gebieden dan huild mijn hart. Kinderen die vermoord worden omdat ze stenen gooien. Een vader die achter een ton zijn zoontje beschermd tegen een spervuur van Israelische kogels. Enkele ogenblikken later wordt het levenloze lichaampje in een ambulace gedragen.
Mensen die dagelijks vernederd worden, niet mogen werken, waarvan de huizen worden vernield door een tank of buldozer. Een boer die zijn oogst totaal vernield ziet worden. Een haven, betaald met Nederlands geld notabene, wat totaal vernield wordt, mensen die zonder enige vorm van berechting gevangen worden gezet of worden geliquideerd, enz enz enz.

Ik vraag me elke keer weer af, waarom wordt er niets aan gedaan. Ik weet nog wel dat toen er in Z-Afrika appartheid was en de wereld wakker werd en als een volk een blok tegen apartheid vormde. Wat ik Z- Afrika gebeurde gebeurd nu in het M.O. Maar ja, het gaat nu niet over blank versus zwart maar over Islamitisch versus Joods geloof.

Hebben we met z'n allen gefaald??. Zijn we zo egoistisch geworden dat we denken " goh wat erg" maar er niet al te lang bij stil willen staan omdat we onze eigen problemen hebben.
Of is het mischien omdat de heren en dames politici zich schamen voor wat er zich in de 2e wereldoorlog heeft afgespeeld met de deportatie en de moord van miljoenen joden, dat ze de handelingen van de Israelische regering niet durven te veroordelen.

Hoe vaak is er wel niet door de U.N. een voorstel gedaan om Israel te veroorden voor haar manier van optreden jegen de Palasteinen. En hoevaak is dat zo'n voorstel met een veto van Amerika van tafel geveegd.

Het zijn aan beiden zijde de extremisten die de toon bepalen. Ik ben er van overtuigt dat er vrede kan zijn door wederzijds respect en vertrouwen. Maar als je in de bekende spiraal van geweld en haat zit en dat gevoel wordt nog eens versterkt met aanslagen op burgers, het steeds meer bouwen van nederzettingen op Palasteinsgrond, het met geweld een heel volk onderdrukt houden, dan ben ik bang voor wat de toekomst zal brengen.

Woorden blijven woorden als de daden uitblijven.

02-12-2001, 21:54
Wa salama,

Bij mij is het kort en duidelijk:
als 800 burgersslachtoffers die gevallen zijn in Kachmir aanvaard wordt en hiermee bedoel ik het feit dat niet veroordeeld werd tot heden dan moeten ze maar de spijtige gevolgen dragen.
Amerika steunt Israel om druk uit te oefenen op Palestijnen en het wordt toegelaten want harde reacties van Amerika en Europa waren er destijds niet geweest. Nu worden de reacties waargemaakt na de aanslag op 11 september die ik ook betreur.
Maar de rest van de moorden in het verleden werden niet betreurd in of weinig of niet in de media gebracht.
Busch heeft net na de zware aanslagen in Israel een oproeg gedaan de daders te straffen.
Waarom heeft hij dan geen oproep gedaan om diegenen die Palestijnse woningen neerhaalden ook te straffen??? Nee die moesten zich enkel terugtrekken.

Moehim, ik vind dat er ook gepraat moet worden over deze problematiek.

Wordt vervolgd,...

Thalla

Ikke

02-12-2001, 22:47
salaam

als eerste rachida ik vind het goed van je dat je je bewust bent van de onrechtvaardigheid die zich op dit moment afspeelt in het MO en dat je mensen op deze manier een beetje wakker schudt. Anyway, ook ik geloof dat iedereen in staat is om te helpen, al is het maar een klein beetje, ieder op zijn eigen manier. Zelf ben ik freelance journaliste geweest en weet dat oorlog niet te beschrijven is als erg, maar dat er gewoon geen woorden voor zijn. Momenteel ben ik bezig met mijn studie, maar volgend jaar ga ik weer schrijven, dit is mijn manier om de waarheid boven water te halen, althans, dat probeer ik.

xxxxxxxxxxx

03-12-2001, 02:58

salam
ik zal eerlijk met jullie en met mezelf zijn;
meer dan honderden jaren zijn we (moslims)
alleen bezig met medelijden, discusseren en
betreuren..etc.
we zijn momenteel een zwak volk, geen industrie geen respect, geen afspraken, geen islam..
niks en niks alleen maar een grote mond volle met tanden. we noemen onze-zelf moslims
maar in de praktijk zie je niks, kijk naar onze landen , corruptie, leugens...
waar moeten we beginnen dat is de goede vraag, wat betreft de ander landen (afghanistan, palistina..), we kunnen niks aan doen,
Amerika is een grote macht en een zeer ontwikkeld-land in alle terreinen; en ook europa, dus vanuit mijn oog punt ze hebben recht om te doen wat ze willen en wij moeten dat accepteren/respecteren/aanvaarden anders we moeten terug keren naar onze vaderland.
wat is eigenlijk de oplossing?
niet huilen, niet spijten, niet zielig zijn ....
maar leren, geef ons kinderen die weten wat respect is, wat islam is en wat technologie is.
iedereen moet met zichzelf beginnen, vraag iets als je het niet weet, zeg niet iets die je niet weet, en alles komt goed.
de toekomst is aan jullie, onze/wij vaders hebben hun taak gedaan goed of niet goed ,we moet hen niet pleiten, maar leer iets van hun fouten, doe iets voor jezelf en voor je kinderen.

In de naam van Allah, de Erbarmer, de Meest Barmhartige.
"En Hij heeft voor jullie alles wat zich Hem in de hemelen en de aarde bevindt dienstbaar gemaakt. Voorwaar, daarin zeker Tekenen voor een volk dat nadenkt
SADAQA ALLAH AL ADIM
wa salam

03-12-2001, 16:13
salam
voor HazarJasmine
momenteel we zijn zwak, we moeten dat accepteren aub, we moeten niet altijd dromen
maar in tegendeel de waarheid onder ogen zien, palistinna maken oorlog met stenen, kan je wel een oorlog met dat winnen ??? (Nee)
de vraag is waar waren ze? waar waren we?
toen de ander aan het ontwikkelen zijn;
je zegt dat we geen zwak volk en wat dan, denk je dat we zijn sterk;
eerlijk: we zijn consumenten eten/slapen...
wat doen we hier in europa als we sterk zijn;
waarom noemen ze ons de derde-wereld;
we kopen alles, medicijnen, autos, mobieltjes ..etc (honderden dingen) van hen;
wat betreft onze ouders; ik zei dat ze wel wat fouten gedaan hebben maar dat is niet erg, alleen maar dat we van hun fouten leren,
kijk naar marokko, wat zie jij daar..
of ga jij daar alleen op vakantie,
kijk hier, waar zijn marokkanen (de meeste)
jammer, het is de waarheid.............
als we het idee (zwak) accepteren dan zullen we zeker werken voor een beter toekomst
wa salam

03-12-2001, 22:31
Wa salama,

Als we dan zo zwak zijn, waarom pakken het Westen en Amerika de opkomst van de extremistische "groeperingen" nu direct aan??
Als ze dat niet doen, kan het hen fataal worden!!
En het zijn maar groeperingen hé.Kun je dat voorstellen, dat bijna alle landen deelnemen tegen bepaalde groepen.
De aanslag op 11 september, op een paar minuten zeer veel doden!

Wat vinden jullie van de acties van Israel die ze vergeldingsacties noemen na de zware aanvallen in het weekend??
Hamas had gezegd dat het vergeldingsacties waren na de dood van 5 Palestijnse kinderen en de leider van hamas.
Hamas en Jihad hebben alvast zware wraakbelofte gekondigd.
Palestijnse autoriteiten hebben over de 100 leden vastgenomen nav de aanslag in het weekend. Maar als Israel terugwraak neemt, heeft het dan eigenlijk nut om die leden vast tehouden???

Toedeloe

Said

Pagina's : [1] 2