Bekijk volle/desktop versie : Ik verdenk haar van stelen..



25-11-2007, 23:22
Stel..

Je hebt 100 euro om te storten op je bankrekening de volgende dag. Je nichtjes komen in de avond op bezoek, gezellig! Totdat blijkt dat je geld weg is.. beide helpen ze mee zoeken. Niks gevonden. Als ze weg zijn zet je het hele huis op zn kop, maar walou. Volgende dag blijkt ook geld van je moeder weg te zijn.. toeval?

Je verdenkt je jongste nichtje, omdat zij tijdens het bezoek als enige de kamer heeft verlaten om naar de wc te gaan.. ( en had dus toegang tot jouw kamer en de gang etc) maarja, zeker weten doe je het natuurlijk niet.

Wat zou jij doen? Het laten? Boontje komt om z'n loontje? Of op één of andere manier kijken of je nichtje iets verbergt, en zo ja.. hoe dan?

25-11-2007, 23:27


Toevallig heeft mijn kleine neefje alleen een zilvere ketting van me gepakt zonder te zeggen.... ik hoorde van zijn broertje dat hij hem gepakt heeft... Ik merkte het nieteens omdat ik hem nieteens op doe.... Maar ik zei dattie em binnen 2 dagen moet inleveren en hij mag me kamer nu niet in.... Whahah hij zit nog te ontkennen....

Ik denk dat je het beste met haar rustig moet praten....

25-11-2007, 23:32
Je weet het pas zeker als je het met je eigen ogen hebt gezien.
Het zou namelijk heel erg vervelend zijn als je iemand ten onrechte van iets beschuldigt...

Weet je zelf zeker dat je het niet misplaatst hebt en dat je het vergeten bent.. dat kan natuurlijk ook nog een optie zijn.

Heb je hierover al met je moeder gesproken en ook over het feit dat je moeder geld mist ??

Het is echt heel naar dat je je geld niet gewoon (bij wijze van spreken) op tafel kunt laten liggen zonder dat iemand er aanzit of het van je steelt. Het is helaas zo dat er mensen zijn die stelen.

Maar om nou gelijk iemand er van te verdenken omdat die persoon toevallig net moment bij jou op bezoek was is wel een begrijpelijke gedachte, maar niet helemaal eerlijk. Vooral als die persoon later onschuldig blijkt te zijn.

Je zou je nichtje hierover kunnen aanspreken als je daar de behoefte aan hebt, om zo duidelijkheid te scheppen. Echter dit kan als gevolg hebben dat jullie relatie verslechterd (nogmaals: vooral als zij onschuldig is en je haar dus ten onrechte verdenkt / beschuldigt).

Mijn advies, denk goed na en probeer je stappen te reconstrueren.. wellicht dat je het misplaatst hebt. Jij weet het beste hoe de verstandhouding is tussen jou en je nichtje en of je het ter sprake kunt brengen. Bespreek het nogmaals met je moeder.

Kun je het missen en wil je er niet teveel heisa van maken en vind je je geld niet terug.. laat het dan gaan.. Als iemand het van je gestolen heeft dan zal die persoon zeker verantwoording ervoor moeten afleggen en Allah zal bepalen wat er daarna gebeurt incha Allah.

En neem het als les mee voor de rest van je leven.. laat geen geld slingeren, hoe vervelend het ook klinkt.. zelfs niet in je eigen huis

25-11-2007, 23:34
ik zou geld neerleggen in me kamer
met opzet dus..
en haar uitnodigen als het weer weg is.. dan weet je ma het ook gelijk

26-11-2007, 10:43


ik zou het geld storneren als ik jou was

26-11-2007, 10:44

Citaat door Pinkcik:
ik zou geld neerleggen in me kamer
met opzet dus..
en haar uitnodigen als het weer weg is.. dan weet je ma het ook gelijk


of een portemonnee aan een hengel vast maken en daar achter een net neerleggen zodat je haar kan vangen in het net.

26-11-2007, 11:10

Citaat door z0mbie_boy:
of een portemonnee aan een hengel vast maken en daar achter een net neerleggen zodat je haar kan vangen in het net.

Hahahah