Bekijk volle/desktop versie : Inbraak zonder sporen



Pagina's : [1] 2 3

25-11-2007, 14:26
Recent is er bij mij in huis ingebroken en zijn er waardevolle spullen gestolen ook spullen met emotionele waarde
Wat ik me afvraag is hoe kan iemand het over zijn hart krijgen om je huis binnen te dringen en andermans spullen mee te nemen zonder last te hebben van zijn geweten en indien moslim zonder enkele vrees voor allah.
en het ergste is dus dat er niet eens braaksporen zijn aangetroffen het huis zag er in orde uit, totdat ik mijn ketting uit mijn sieradenkistje wilde pakken merkte ik dat alles dus weg was.
De angst voor mij is dus dat er iemand rond loopt die een extra sleutel van ons huis heeft en die elk moment wanneer hij wil binnen kan komen.

Het enige wat ik kan zeggen is laa 7ola wala 9owata illa billah
Hebben anderen hier ervaring mee?

25-11-2007, 14:43



Citaat door waldi:
Recent is er bij mij in huis ingebroken en zijn er waardevolle spullen gestolen ook spullen met emotionele waarde
Wat ik me afvraag is hoe kan iemand het over zijn hart krijgen om je huis binnen te dringen en andermans spullen mee te nemen zonder last te hebben van zijn geweten en indien moslim zonder enkele vrees voor allah.
en het ergste is dus dat er niet eens braaksporen zijn aangetroffen het huis zag er in orde uit, totdat ik mijn ketting uit mijn sieradenkistje wilde pakken merkte ik dat alles dus weg was.
De angst voor mij is dus dat er iemand rond loopt die een extra sleutel van ons huis heeft en die elk moment wanneer hij wil binnen kan komen.

Het enige wat ik kan zeggen is laa 7ola wala 9owata illa billah
Hebben anderen hier ervaring mee?






vreselijk voor je meid.

25-11-2007, 14:45
wejoow soubhannalah te erg gewoon het gebeurt de laatste tijd eght veel ik snap ook niej da mensen da kunnen gewoon stalen zenuwen en niemand is bang voor allah swt ma3lish alles wat je is afgepakt zul je dubbel terug krijgen in het hiernamaals inchallah.......ppfff yeh mensen ze laten niemand met rust laisster...

25-11-2007, 14:58
Ik zou adviseren om nieuwe sloten te maken op je deuren, dan ben je in ieder geval verzekerd dat diegene met een sleutel er niet meer inkan. Veel sterkte en allah eglef.

26-11-2007, 11:52


Dank jullie wel, we hebben inmiddels al nieuwe sloten geplaats, elke keer als ik er aan denk, dan schrik ik. het meeste wat me pijn doet is dat er ook sieraden er tussen zaten die van mijn overleden zus zijn geweest.
Ik zat trouwens gisteren te googlen en ondekte dus dat er met een "slagsleutel" ingebroken kan worden, dat houdt in dat inbrekers dus met een willekeurige sleutel die ze heel goed slijpen in je huis kunnen komen zonder dat er schade gericht kan worden aan het slot, ze stoppen de sleutel erin en tikken een paar keer op de sleutel waardoor die sleutel in je deurcilinder past en de deur open kan het is toch te erg voor woorden

26-11-2007, 11:53
Lastig, sterkte meid.

26-11-2007, 13:24
waar woon je als ik vragen mag?je hoeft geen straat te noemen of zo maar de plaats want in amsterdam noord is er ook een die alle huizen rond gaat en is nog steeds niet opgepakt!!!!!

26-11-2007, 13:38
Dit is echt wel erg.
InshaAllah wordt die persoon betaald hiervoor.

Bij mij zijn ze ook ingebroken in de zomer toen ik in Marokko zat.
Hamdollilah zijn ze niet binnengeraakt, maar het slot was wel geforceerd.

Hoe mensen onmenselijk kunnen zijn, niet normaal....

26-11-2007, 14:57
En het zijn vrijwel altijd bekenden, geloof het of niet. Toen ik in Spanje was en me schoonmoeder in Marokko was ging me man elke avond kaarten in theehuis. 1 avond toen hij daar was is er ook ingebroken en is er 3000 euro aan contant geld weggehaald, dat was ook het enigste. Verder stond alles er nog, maar het huis was er wel voor op zijn koop gezet. Sedari helemaal overhoop, papieren overal. Waarschijnlijk was iemand in theehuisje en die belde een ander persoon op dat hij nu kon inbreken ofzo. En verder bij mijn overgrootopa en oma is er ingebroken. Mijn overgrootouders hielden al hun geld ergens in huis, ze snapten niks van de bank. Een paar mensen wisten dat en dus op een avond kwamen 2 jongens met bivak binnen en eisten dat geld, ze gingen gelijk naar stofzuigerzak alleen zat er niks. Mijn overgrootoma had net die week weer een andere plek gevonden... Dus ook bekenden... Mijn vader heeft zijn opa gesmeekt te vertellen wie het waren, want schijnbaar had mijn overgrootopa een erg goed vermoeden of had ze herkent... Maar hij heeft het mee zijn graf ingenomen. Misschien maar beter ook, want me vader had anders wat ergs gedaan. Zijn opa was ook nog eens in elkaar geslagen, kort daarna overleed hij en een jaar later overleed zijn vrouw van verdriet

26-11-2007, 15:04
Ik kom uit Utrecht en daar is het net zo erg als in amsterdam, volgens de politie hadden ze erg veel problemen met inbraken zonder sporen, en wij twijfelen ook dat het inderdaad bekenden zijn, want het is overdag gebeurd en op een tijdstip dat ik en mijn man niet thuis waren en het was ook nog in een korte tijd gebeurd ik denk in minder dan een uur
Ze hebben geen andere dingen meegenomen we hebben namelijk wel andere waardevolle spullen, zoals bv een dure pc, mijn digitale camer lag gewoon bij mijn spullen die gestolen waren en nog andere dingen en daarom snap ik het niet echt, wat voor inbreken ben je dan die persoon is alleen op 1 plek geweest en dat was in mijn kast in mijn sieradenkistje.

26-11-2007, 15:06
Mjah reken maar dat het een bekende van je is geweest...
Erg is dat he

26-11-2007, 15:08
Ja echt niet normaal de vraag is wie is die bekende de enige bekende die ik hier heb dat zijn mijn ouders en nee die zijn het niet. verder gaat mijn man nu ook met niemand om, ik zit meer te denken aan de vorige bewoner (misschien een extra sleutel aangemaakt) of de buren,want de omgeving waar wij wonen is niet echt zo veilig als je zou kunnen denken

26-11-2007, 15:13


bij ons in het dorp is in een week tijd in 3 huizen ingebroken.
alle 3 van marokkaanse gezinnen.

1 vrouw (weduwe) was naar de arabische les in de moskee (overdag)
1 vrouw en man waren gaan werken(overdag, ook geen sporen)
1 vrouw wsa naar de bruiloft van haar broer..

wedden dat die dieven van hen alle 3 wisten waar ze waren?
Gewoon bekenden uit ons dorp.. dat weet ik voor bijna 99% zeker

wa allah ouw a3lam.

26-11-2007, 15:25
Oh ik weet wel zeker dat het mensen zijn in de omgeving, ze houden de mensen in de gaten wanneer deze van huis zijn dan slaan zij hun slag.
Wat moet ik zeggen deze mensen zullen echt wel gestraft worden zowel hier als hiernamaals

26-11-2007, 15:26
ik hoorde ook al dat ze bij ons in de buurt/omgeving ook aan het inbreken zijn (en ook zonder braaksporen). ben er wel van geschrokken hoor!
ik dacht eerst altijd dat ze vooral gezinswoningen of flat eerste verdieping inbraken, maar hoorde dat het zelfs op 3 of 4 hoog gebeurd.....

Pagina's : [1] 2 3