Bekijk volle/desktop versie : pokemon kaarten



Pagina's : [1] 2

24-11-2007, 21:32
nieuwe rage onder de allerjongste trendlopers. Mijn zoontje heeft het er alleen maar over en in zijn klas is het een ware wedstrijd.

Maar ik weet dat er ooit een fatwa hierover was, weet iemand dat en kan iemand mij helpen die te zoeken. Het was iets van dat pokemon veelgodendienaar was ofzoiets, weet het niet meer precies.

Ik vind het ergens wel zielig voor hem, wil ze best voor hem kopen maar niet als het echt niet mag. Hij heeft nu wel trouwens wat kaartjes gekregen van vriendjes en hij is er zoooo blij mee, het is echt goud waard in die kinderoogjes

25-11-2007, 10:54


Toevallig, gister een vriendje van mijn zoon met zo'n gevuld mapje, dus ik tegen mijn zoon, wil jij dat ook niet verzamelen?

25-11-2007, 10:56
Een fatwa over Pokemonkaarten?

25-11-2007, 10:56
Pokemon faced with fatwa


The fatwa says the game promotes gambling

Religious committee members in the United Arab Emirates have issued a fatwa against popular children's game Pokemon because of fears that it promotes gambling.
The edict warned parents the Pokemon video game and cards were based on the betting principles of one side winning and the other losing.

It added the game was also based on the theory of evolution, "a Jewish-Darwinist theory, that conflicts with the truth about humans and with Islamic principles".

The fatwa does not mean the game has been banned, as it has in other Muslim countries such as Saudi Arabia.

However, it adds to the growing religious resistance in the Middle East to the game because of its perceived bad influence.

'Advice'

"The ruling carries no legal force in the Emirates, and was issued as advice for concerned Muslims," said Sheik Ahmed al-Haddad, assistant director of Dubai's Research and Fatwa Administration.


Pokemon on the rampage

The fatwa also warned that the game promoted violence.

Nintendo, makers of Pokemon, have denied that it promotes gambling or any religious beliefs.

The Darwinist accusation comes from the use of the verb "evolve" to describe how one player is allowed to improve the power of the cards in play.

The Pokemon game was banned in Saudi Arabia in March.

Religious scholars in Qatar and Egypt have also made Pokemon "haram" - or religiously prohibited.

Craze

Pokemon has become a craze among children since it first appeared in Japan three years ago.

It began as a video game but soon expanded into cartoons, comic books, trading cards and films around the globe.

But the game has also come under fire in Christian countries.

In Mexico, the Catholic Church called the game "demonic".

In Slovakia, some organisations claimed the TV cartoon based on the game was harmful to children.

Many schools in the US have banned the trading cards because they are said to be distracting pupils from their studies.

In the UK, police have urged parents not to allow children out with the cards, although in school many have fought to get their hands on them.

There are 151 Pokemon cards, each with a brightly coloured picture of a character. Geometric symbols correspond to the powers of the character.

Bron BBC news, google op fatwa+pokemon.

25-11-2007, 10:58


Ik snap het niet. Pokemon is toch een stripfiguur

25-11-2007, 10:58

Citaat door Savannah_:
Een fatwa over Pokemonkaarten?

Blijkbaar

25-11-2007, 11:01

Citaat door OemPowerRangers:
Ik snap het niet. Pokemon is toch een stripfiguur



Klopt.

25-11-2007, 11:01
Ah ok, Pokemon schijnt van de Joden te zijn en dien je daarom te boycotten. Maar als je zo principieel wilt handelen (waar ik wel een voorstander van ben) dien je zoveel mogelijk multi-Nationals te boycotten (Coca Cola, MAC etc)

25-11-2007, 11:07
Pokemon van de Joden?
Pokemon komt uit Japan.

25-11-2007, 11:12

Citaat door Savannah_:
Pokemon van de Joden?
Pokemon komt uit Japan.


Ja ik snap het ook niet helemaal maar een saudische geleerde schijnt het te hebben herkend aan de David-ster (6 hoeken), allahu a3lam.

25-11-2007, 11:16

Citaat door OemPowerRangers:
Ja ik snap het ook niet helemaal maar een saudische geleerde schijnt het te hebben herkend aan de David-ster (6 hoeken), allahu a3lam.



Vreemd verhaal. Mijn zoon speelt ook met Pokemonkaarten en ik laat het ook toe. Zo kun je achter alles wel iets gaan zoeken.

En jij, ga jij ze nog kopen voor je zoon?

25-11-2007, 11:17
Paar jaar terug waren de pokémonkaarten al populair. Had er namelyk zelf onwys veel! T was des tyds een trend om ze te ruilen en een goeie terug te krygen.
Todat mams ze had weggooid. Dat had (achteraf achtergekomen) niet met de 'Fatwa' te maken, maar omdat ik klasgenootjes chanteerde/bedreigde my pokemonkaarten te geven.

Maar bay the way, heb ook eens gehoord dat t afgeraden is (voor een kind). Waarom?

25-11-2007, 11:18


Uit de fatwa komt ook naar voren dat het haram si omdat het de evolutietheorie weergeeft. Moslims geloven in het scheppingsverhaal. Het klopt ook, Mijn zoon is altijd heel opgewonden als hij een kaart heeft waarin de andere pokemon in is geevolueerd! Hij zegt dan " kijk mama, moet je zien, hij was eerst zo en nu is hij geevolueerd" hij gebruikt dat woord dan ook echt!
Op de school van mijn kinderen is het echt een hype, tot nu toe hebben ze altijd met alle hypes meegedaan

25-11-2007, 11:22
Het geeft helemaal niet geheel de evolutieheorie van Darwin.
Ze evolueren naar een andere grote in 3 kaarten.
Ik zie hierin echt niet het verhaal van de evolutie zoals Darwin beschrijft

25-11-2007, 11:25

Citaat door Savannah_:
Het geeft helemaal niet geheel de evolutieheorie van Darwin.
Ze evolueren naar een andere grote in 3 kaarten.
Ik zie hierin echt niet het verhaal van de evolutie zoals Darwin beschrijft



Ze waren eerst zwakker en dan veranderen ( evolueren) ze in andere groter /sterkere pokemons. Net als wat darwin beweert dat we eerst apen waren en zo langzamerhand veranderden in mensen.

Pagina's : [1] 2