Bekijk volle/desktop versie : ik kan niet op msn



24-11-2007, 17:17
sallaam allemaal.

wie kan me helpen aan een probleem.ik kan sinds gisteren niet meer msnen
op mijn laptop, wel op de andere pc. ik snap er niks van eerst kon het wel en nu niet . als ik me aanmeld dan geeft ie een foute code aan . voor mij is het een grote probleem want ik snap niet zo veel van computers.en ik wil toch graag met mijn vriendinnen msnen. wie o wie kan me helpen.

24-11-2007, 18:29


Je kan dit proberen.
Sluit messenger helemaal af.
doe start uitvoeren regedit
verwijder alles wat onder de volgende key valt.
[-HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\MSNMessenger]

Succes

24-11-2007, 20:15

Citaat door wardamoslima:
sallaam allemaal.

wie kan me helpen aan een probleem.ik kan sinds gisteren niet meer msnen
op mijn laptop, wel op de andere pc. ik snap er niks van eerst kon het wel en nu niet . als ik me aanmeld dan geeft ie een foute code aan . voor mij is het een grote probleem want ik snap niet zo veel van computers.en ik wil toch graag met mijn vriendinnen msnen. wie o wie kan me helpen.

ar3likoem salaam waramtoe Allah,

welke foutcode is het?

25-11-2007, 16:30

Citaat door WitteWijk:
ar3likoem salaam waramtoe Allah,

welke foutcode is het?


het is 80048820 foutcode en
80048412 uitgebreide foutcode.
hij geeft me elke keer deze code als ik me aanmeld.op de andere pc kan ik me gewoon aanmelden.

25-11-2007, 16:46


Msn verwijderen en terug installeren done

25-11-2007, 17:18
alle kabels eruithalen, 3minuten even laten liggen
Dan alles weer terugkoppelen, pc opnieuw opstarten et voila dan moet ie het wel doen

25-11-2007, 20:03

Citaat door Keltoem_:
alle kabels eruithalen, 3minuten even laten liggen
Dan alles weer terugkoppelen, pc opnieuw opstarten et voila dan moet ie het wel doen


27-11-2007, 15:24

Citaat door Keltoem_:
alle kabels eruithalen, 3minuten even laten liggen
Dan alles weer terugkoppelen, pc opnieuw opstarten et voila dan moet ie het wel doen


is dit een grapje of zo wat hebben die kabels mee te maken
deze tip heb ik nog nooit van gehoord

27-11-2007, 16:03
Deze foutmeldingen kunnen door het volgende veroorzaakt worden:

- Je Microsoft Passport Network instellingen zijn onjuist.

- Je Firewall instellingen blokkeren MSN Messenger.

- Je veiligheidsinstellingen blokkeren MSN Messenger.

- Je datum- en tijdsinstellingen zijn onjuist.

- Anti-spyware programmas of antivirusprogrammas kunnen een conflict veroorzaken met MSN Messenger.

- Je probeert aan te melden met een onjuist wachtwoord of e-mailadres.



Probeer de volgende oplossingen in deze volgorde:

1. Gebruik de probleemoplosser (verbinding) om het probleem op te lossen. Om de probleemoplosser te starten, volg de volgende stappen:

a. Start MSN Messenger.
b. Klik "Extra" en dan "Opties".
c. Klik "Verbinding" en dan "Verbinding testen" onder "Verbindingsinstellingen".

Opmerking: Voor MSN Messenger 7.5, klik "Verbinding" en klik dan "Start" onder "Verbindingsprobleem oplosser".

d. Volg de stappen in de probleemoplosser (verbinding) om de problemen te herkennen en de aanmeldingsproblemen op te lossen.

2. Controleer of MSN Messenger geblokkeerd wordt door een firewall. Bezoek http://webmessenger.msn.com/ om aan te melden bij Web Messenger, klik "Start Web Messenger" en controleer of je je kunt aanmelden. Als je je kunt aanmelden bij Web Messenger, is MSN Messenger mogelijk geblokkeerd door een firewall. Als op de computer een firewall van derden actief is (niet van Microsoft), zoals ZoneAlarm, Norton Internet Security, of McAfee, controleer dan of deze is ingesteld om MSN Messenger te laten draaien, en probeer je vervolgens opnieuw aan te melden. Bezoek http://messenger.msn.com/help/issues.aspx voor meer informatie over de meest gebruikte firewalls.

3. Pas de proxy instellingen aan in Microsoft Internet Explorer. Volg de volgende stappen om dit te doen:
a. Start Internet Explorer.
b. In het "Extra" menu, klik "Internet Opties".
c. Selecteer het tabblad "Verbinding", klik dan op "LAN Instellingen".
d. Maak de selectie "Automatisch verbindingen detecteren" ongedaan.
e. Klik tweemaal op OK.

4. Verwijder de proxy instellingen in MSN Messenger. Volg daartoe de onderstaande stappen:
- MSN Messenger 7.5:
a. Start MSN Messenger 7.5.
b. In het "Extra" menu, klik op "Opties".
c. Selecteer het tabblad "Verbinding" en klik dan op "Geavanceerde instellingen".
d. Verwijder de instellingen onder "SOCKS".
e. Klik tweemaal op OK om de instellingen te bewaren.

5. Pas de Microsoft Internet Explorer beveiligingsinstellingen aan:
a. Start Internet Explorer.
b. In het menu "Extra", klik op "Internet Opties" en selecteer dan het tabblad "Geavanceerd".
c. In de "Beveiligings" sectie, controleer de volgende instellingen:
- Maak de selectie "Controleren of server certificaat heeft ingetrokken" ongedaan.
- Selecteer "SSL 2.0 gebruiken".
- Selecteer "SSL 3.0 gebruiken".
d. Klik op OK om het venster te sluiten.
e. Registreer SSL Veiligheidsbibliotheken. Om dit te doen, klik op "Start", klik "Uitvoeren" en volg dan de stappen voor het besturingssysteem dat jij gebruikt.

Opmerking: Na ieder commando dat succesvol is uitgevoerd ontvang je een "DllRegisterServer succeeded" melding. Wacht tot je deze melding ontvangt voordat je verder gaat met het volgende commando.

- Microsoft Windows 2000 en Windows XP
i. Typ %windir%\system32\REGSVR32 softpub.dll, en klik dan op ENTER.
ii. Typ %windir%\system32\REGSVR32 wintrust.dll, en klik dan op ENTER.
iii. Typ %windir%\system32\REGSVR32 initpki.dll, en klik dan op ENTER.

f. Als Windows XP op je systeem draait, verwijder dan de "Secure Sockets Layer (SSL) state" en de "Automatisch aanvullen geschiedenis":
i. Start Internet Explorer.
ii. In het menu "Extra", klik op " Internet Opties" en selecteer dan het tabblad "Content".
iii. Onder "Certificaten", klik "Clear SSL State."
iv. Als je de melding ontvangt die weergeeft dat de SSL cache succesvol is verwijderd, klik "OK".

6. Dubbelklik op de klok, om te controleren of de datum- en tijdsinstellingen op je computer correct zijn.

7. Probeer MSN Messenger opnieuw aan te melden.

8. Als je anti-spyware programmas hebt draaien op je computer, probeer ze dan uit te schakelen, en controleer of je je nu wel kan aanmelden bij MSN Messenger. Als je je kan aanmelden bij MSN Messenger, neem dan contact op met de software-fabrikant of zoek naar software documentatie om te onderzoeken hoe je het conflict kunt oplossen.

9. Als je de foutmelding "Invalid username or password" of "81000303" te zien krijgt, controleer of je de juiste aanmeldingsnaam en wachtwoord gebruikt om je aan te melden bij MSN Messenger. Om te controleren of je je kunt aanmelden op andere paginas, met het gebruik van dezelfde gegevens, bezoek http://www.passport.com. Klik op "Sign In".
Als je succesvol bent aangemeld, zul je de "Afmelden" knop zien. Als deze stap niet werkt, probeer om je wachtwoord te veranderen of te resetten. Om dit te doen, bezoek http://memberservices.passport.net/default.srf/. Als deze methode werkt, controleer of hetzelfde email adres en wachtwoord worden gebruikt om aan te melden bij MSN Messenger. Om er zeker van te zijn dat je de juiste gegevens gebruikt in MSN Messenger, volg deze stappen:

- MSN Messenger 7.5
a. In het aanmeldscherm van MSN Messenger, maak de selectie "Onthoud mijn wachtwoord" ongedaan om het wachtwoord te kunnen invullen.
b. Typ het wachtwoord.
c. Selecteer "Onthoud mijn wachtwoord" om het nieuwe wachtwoord op te slaan.
d. Selecteer "Meld mij automatisch aan" om automatisch aanmelden uit te schakelen.

10. Als je nog steeds niet kan aanmelden bij MSN Messenger, kan de .NET Messenger Service tijdelijk niet beschikbaar zijn. Wacht dan enkele minuten, en probeer dan opnieuw aan te melden. Of bezoek http://messenger.msn.com/status.aspx om de status van de server te vinden

27-11-2007, 23:19

Citaat door mourri:
Deze foutmeldingen kunnen door het volgende veroorzaakt worden:

- Je Microsoft Passport Network instellingen zijn onjuist.

- Je Firewall instellingen blokkeren MSN Messenger.

- Je veiligheidsinstellingen blokkeren MSN Messenger.

- Je datum- en tijdsinstellingen zijn onjuist.

- Anti-spyware programmas of antivirusprogrammas kunnen een conflict veroorzaken met MSN Messenger.

- Je probeert aan te melden met een onjuist wachtwoord of e-mailadres.



Probeer de volgende oplossingen in deze volgorde:

1. Gebruik de probleemoplosser (verbinding) om het probleem op te lossen. Om de probleemoplosser te starten, volg de volgende stappen:

a. Start MSN Messenger.
b. Klik "Extra" en dan "Opties".
c. Klik "Verbinding" en dan "Verbinding testen" onder "Verbindingsinstellingen".

Opmerking: Voor MSN Messenger 7.5, klik "Verbinding" en klik dan "Start" onder "Verbindingsprobleem oplosser".

d. Volg de stappen in de probleemoplosser (verbinding) om de problemen te herkennen en de aanmeldingsproblemen op te lossen.

2. Controleer of MSN Messenger geblokkeerd wordt door een firewall. Bezoek http://webmessenger.msn.com/ om aan te melden bij Web Messenger, klik "Start Web Messenger" en controleer of je je kunt aanmelden. Als je je kunt aanmelden bij Web Messenger, is MSN Messenger mogelijk geblokkeerd door een firewall. Als op de computer een firewall van derden actief is (niet van Microsoft), zoals ZoneAlarm, Norton Internet Security, of McAfee, controleer dan of deze is ingesteld om MSN Messenger te laten draaien, en probeer je vervolgens opnieuw aan te melden. Bezoek http://messenger.msn.com/help/issues.aspx voor meer informatie over de meest gebruikte firewalls.

3. Pas de proxy instellingen aan in Microsoft Internet Explorer. Volg de volgende stappen om dit te doen:
a. Start Internet Explorer.
b. In het "Extra" menu, klik "Internet Opties".
c. Selecteer het tabblad "Verbinding", klik dan op "LAN Instellingen".
d. Maak de selectie "Automatisch verbindingen detecteren" ongedaan.
e. Klik tweemaal op OK.

4. Verwijder de proxy instellingen in MSN Messenger. Volg daartoe de onderstaande stappen:
- MSN Messenger 7.5:
a. Start MSN Messenger 7.5.
b. In het "Extra" menu, klik op "Opties".
c. Selecteer het tabblad "Verbinding" en klik dan op "Geavanceerde instellingen".
d. Verwijder de instellingen onder "SOCKS".
e. Klik tweemaal op OK om de instellingen te bewaren.

5. Pas de Microsoft Internet Explorer beveiligingsinstellingen aan:
a. Start Internet Explorer.
b. In het menu "Extra", klik op "Internet Opties" en selecteer dan het tabblad "Geavanceerd".
c. In de "Beveiligings" sectie, controleer de volgende instellingen:
- Maak de selectie "Controleren of server certificaat heeft ingetrokken" ongedaan.
- Selecteer "SSL 2.0 gebruiken".
- Selecteer "SSL 3.0 gebruiken".
d. Klik op OK om het venster te sluiten.
e. Registreer SSL Veiligheidsbibliotheken. Om dit te doen, klik op "Start", klik "Uitvoeren" en volg dan de stappen voor het besturingssysteem dat jij gebruikt.

Opmerking: Na ieder commando dat succesvol is uitgevoerd ontvang je een "DllRegisterServer succeeded" melding. Wacht tot je deze melding ontvangt voordat je verder gaat met het volgende commando.

- Microsoft Windows 2000 en Windows XP
i. Typ %windir%\system32\REGSVR32 softpub.dll, en klik dan op ENTER.
ii. Typ %windir%\system32\REGSVR32 wintrust.dll, en klik dan op ENTER.
iii. Typ %windir%\system32\REGSVR32 initpki.dll, en klik dan op ENTER.

f. Als Windows XP op je systeem draait, verwijder dan de "Secure Sockets Layer (SSL) state" en de "Automatisch aanvullen geschiedenis":
i. Start Internet Explorer.
ii. In het menu "Extra", klik op " Internet Opties" en selecteer dan het tabblad "Content".
iii. Onder "Certificaten", klik "Clear SSL State."
iv. Als je de melding ontvangt die weergeeft dat de SSL cache succesvol is verwijderd, klik "OK".

6. Dubbelklik op de klok, om te controleren of de datum- en tijdsinstellingen op je computer correct zijn.

7. Probeer MSN Messenger opnieuw aan te melden.

8. Als je anti-spyware programmas hebt draaien op je computer, probeer ze dan uit te schakelen, en controleer of je je nu wel kan aanmelden bij MSN Messenger. Als je je kan aanmelden bij MSN Messenger, neem dan contact op met de software-fabrikant of zoek naar software documentatie om te onderzoeken hoe je het conflict kunt oplossen.

9. Als je de foutmelding "Invalid username or password" of "81000303" te zien krijgt, controleer of je de juiste aanmeldingsnaam en wachtwoord gebruikt om je aan te melden bij MSN Messenger. Om te controleren of je je kunt aanmelden op andere paginas, met het gebruik van dezelfde gegevens, bezoek http://www.passport.com. Klik op "Sign In".
Als je succesvol bent aangemeld, zul je de "Afmelden" knop zien. Als deze stap niet werkt, probeer om je wachtwoord te veranderen of te resetten. Om dit te doen, bezoek http://memberservices.passport.net/default.srf/. Als deze methode werkt, controleer of hetzelfde email adres en wachtwoord worden gebruikt om aan te melden bij MSN Messenger. Om er zeker van te zijn dat je de juiste gegevens gebruikt in MSN Messenger, volg deze stappen:

- MSN Messenger 7.5
a. In het aanmeldscherm van MSN Messenger, maak de selectie "Onthoud mijn wachtwoord" ongedaan om het wachtwoord te kunnen invullen.
b. Typ het wachtwoord.
c. Selecteer "Onthoud mijn wachtwoord" om het nieuwe wachtwoord op te slaan.
d. Selecteer "Meld mij automatisch aan" om automatisch aanmelden uit te schakelen.

10. Als je nog steeds niet kan aanmelden bij MSN Messenger, kan de .NET Messenger Service tijdelijk niet beschikbaar zijn. Wacht dan enkele minuten, en probeer dan opnieuw aan te melden. Of bezoek http://messenger.msn.com/status.aspx om de status van de server te vinden


ik wil je bedanken voor al die moeite die je hebt genomen. maar gelukkig is het me gelukt. het probleem was de datum kloptte niet. ik weet niet hoe het heeft kunnen gebeuren.
maar ik heb nu nog een probleem mischien kan jij me helpen.
bij me andere pc van mijn zoon krijgt ie geen verbiending, er is wel verbiending met de andere twee. kan jij me helpen