Bekijk volle/desktop versie : - Reinheid -



Pagina's : [1] 2 3

24-11-2007, 15:01
klik even aub...heb een vraag.


[Salaam ou alaikom dames,

Ik heb een vraagje over afscheiding.
soms als ik net l woedoe heb verricht dan krijg ik soms kort erna alweer afscheiding en dit heb ik de laatste 3 dagen wel erg.. het voelt net als menstruatie. Dit is erg vervelend vooral als ik opstraat ben en even in de moskee de salat wil verrichten dan spreek ik van geluk als ik daar 'normaal' de woedoe kan uitvoeren, soms kan dat dus niet en zoals gister kreeg ik het weer precies nadat ik gewassen had en ik was niet thuis, dus om nou elke x alles uit te doen en te wassen waar het niet echt soepel gaat etc is nou niet echt praktisch, dit heb ik nooit zo erg gehad.

Nou had ik ooit ergens gelezen dat je afscheiding hebt en vocht of iets dergelijks en 1 van de twee verbreekt de woedoe niet.

Maar weet dus niet hoe het echt zit, en hoekan je de twee onderscheiden?
Met een loep erbij:hihi?

En als je het regelmatig krijgt dat je dan de woedoe niet hoeft te verrichten omdat je er niks aan kan doen dat het steeds maar komt, maar goed reinheid is erúg belangrijk dus vraag ik jullie hulp hierbij

Zoals nu heb ik het niet .. heel raar..

wie herkent dit etc?]


24-11-2007, 15:15



Citaat door oOGhiizlaneOo:
SoubhanALLAH... Me 2! Ik hoop dat je hier antwoord opkrijgt..
Alleen ik doe dan geen woedoe weer. Had ooit gehoord dat het niet hoeft.. Lah oe a3lam..

Geen

Je kan het beter wel doen als je geen duidelijk bewijs hebt hoor!

Reinheid is belangrijk, kan niet zomaar bidden als je niet rein bent.

24-11-2007, 15:19

Citaat door oOGhiizlaneOo:
Jeetje ! Jaa maar ik had het ooit gelezen ook Op m.nl dat als het geen menstruatis is dat verder alles oke! En had ook aan mijn moeder gevraagd..

Nee ik kan je met zekerheid zeggen dat als het geen menstruatie is dat het alsnog onrein kan zijn.

Wow dat zou wel heel makkelijk zijn dan

Verricht je dan alleen woedoe als je naar de wc etc bent geweest?

24-11-2007, 15:20

Citaat door oOGhiizlaneOo:
En nu? Stel je voor dat ik helemaal FOUT zit

Je wist niet beter..
dus denk niet dat het je kwalijk genomen zal worden
Allhoe l3em hoor..

24-11-2007, 15:23



Citaat door oOGhiizlaneOo:
Nee. bij elk gebed herhaal ik mijn handen neus etc etc etc. Maar als ik naar de Wc ben geweest dan istinjaa en mijn handen neus enzz

oke op die manier...

24-11-2007, 16:25
over wat voor afscheiding heb je het lieverd?

bloed? of vaginale slijm afscheiding?

bloed ligt eraan...als het spotting is schijnt het voldoende te zijn door het weg te wassen en de woedoe hoeft herhaalt te worden

bij een wondje bij de vagina hoeft het ook niet, alleen bij menstruatie mag men niet bidden en bij de kraambloeding die maximaal 40 dagenmag aanhouden daarna mag men weer bidden, ongeacht of het over is of niet, dit geldt ook bij menstruatie mar dan mag het maximaal 8 dagen duren

bij afscheding na sexuele gemeenschap is het voeldoende het weg te wassen en de grote wassing te verrichtten, het vocht zelf is niet onrein

maar meid, dit is wat ik weet, ik heb er helaas geen bewijs voor....dus wacht daar nog eventjes op!

24-11-2007, 16:49

Citaat door oOGhiizlaneOo:
Vaginale slijm afscheiding.. Niet na het gemeenschap!



vaginaleslijm houdt de vagina gezond door hem vochtig te houden en is zeer zeker niet onrein, maar een natuurlijk mechanisme van de vrouw, dit heeft dus niets met je menstruatie of onrein te maken meid

je woedoe is geldig!

24-11-2007, 16:53
Ja, dit heb ik dus ook! Dan heb ik net woedoe verricht en heb ik net een gebed gebeden en wil ik doorgaan met een ander gebed en kan ik alweer opneiuw woedoe gaan verrrichten omdat er dan een beetje slijm vloeit. Ik wordt er soms echt gek maar verricht wel opnieuw de woedoe alleen is dat dan zoo stom om dat weer je handen je voeten je gezicht etc. te wassen als je dat net 5 minuten geleden hebt gedaan Ik kan dus ook nooit met woedoe het huis uitgaan en ergens anders bidden omdat ik het dan weer opnieuw moet doen. Ik zie altijd vrouwen die wel overal kunnen bidden en dan vraag ik me af wat de woedoe wel wel en niet ongeldig maakt..



Dus als ik het goed begrijp maakt het je woedoe niet ongeldig?

24-11-2007, 17:27
Hier wordt exact jouw/jullie vraag beantwoord=> http://www.islam-qa.com/index.php?ref=1326&ln=eng

Deel van de tekst ... 'What is well-known is that the scholars say that everything that is discharged from the front and back passages is naajis (impure) except for one thing, semen, which is taahir (pure); apart from that everything else that has substance is naajis and breaks one’s wudoo’. On this basis, whatever fluid comes out of a woman is naajis and requires her to renew her wudoo’

Wie vertaling wenst, laat het gerust weten...

24-11-2007, 17:31
wil je het vertalen aub



Shifae, ja dat vraag ik me ook af!! als ik zeg maar zo in de moskee zit en ik voel wat dan denk ik ben iknou de enigste van de 100 vrouwen?


24-11-2007, 17:32

Citaat door Yasmina1:
over wat voor afscheiding heb je het lieverd?

bloed? of vaginale slijm afscheiding?

bloed ligt eraan...als het spotting is schijnt het voldoende te zijn door het weg te wassen en de woedoe hoeft herhaalt te worden

bij een wondje bij de vagina hoeft het ook niet, alleen bij menstruatie mag men niet bidden en bij de kraambloeding die maximaal 40 dagenmag aanhouden daarna mag men weer bidden, ongeacht of het over is of niet, dit geldt ook bij menstruatie mar dan mag het maximaal 8 dagen duren

bij afscheding na sexuele gemeenschap is het voeldoende het weg te wassen en de grote wassing te verrichtten, het vocht zelf is niet onrein

maar meid, dit is wat ik weet, ik heb er helaas geen bewijs voor....dus wacht daar nog eventjes op!
Ik heb in een boek 15 dagen gelezen, allahoe 3alam maar ik had het niet over menstruatie of afscheiding na gemeenschap.

Bedankt voor je reactie!!

24-11-2007, 17:34
Dit vond ik op al-yaqeen.com



Vraag:

Ik ben genoodzaakt bij ieder gebed de rituele wassing opnieuw te verrichten vanwege het continu uitscheiden van een witte vloeistof die als bekend staat bij vele vrouwen. Mijn vraag is nu, verbreekt deze witte vloeistof in werkelijkheid wel mijn woedoe’ of niet?

Vraag ontvangen op 2 januari 2007


Antwoord:

Alle lof zij Allah en vrede en zegeningen zij met Zijn Boodschapper.

Als deze witte vloeistof uitgescheiden wordt via de urinebuis, dan betreft het hier een onreine substantie die hetzelfde oordeel toekomt als urine. Dit zou betekenen dat dit de woedoe’ verbreekt en dat alles waarmee deze substantie in aanraking is gekomen, gereinigd dient te worden. Wordt deze substantie daarentegen uitgescheiden via de baarmoedermond, dan betreft het hier een reine substantie, zoals ook het geval is met sperma. Dit is overigens de meest voornaamste uitspraak van de geleerden. Dit zou betekenen dat de kleding waarmee deze substantie in aanraking komt niet gereinigd hoeft te worden.



De vraag die rest is of het uitscheiden van deze substantie wel of niet de woedoe’ verbreekt? Hierover bestaat meningsverschil onder de geleerden. De mening van Ibnoe Hazm en waartoe tevens sheich Ibnoe cOethaymien aan het einde van zijn leven kwam, is dat deze substantie de woedoe’ niet verbreekt. Het betreft hier namelijk een zaak waarmee vrouwen sinds mensenheugenis mee te maken hebben en waarover de Wetgever niet heeft aangegeven dat dit de woedoe’ verbreekt.



En Allah weet het beter.







Ik lees verschillende dingen hier...

24-11-2007, 17:37


[QUOTE=~M@ghrAbiA~;40181988]Dit vond ik op al-yaqeen.com



Ik lees verschillende dingen hier...[/QUOTEex" -->

[SIZE="2"]Staat er vermeld wie deze fatwa gegeven heeft?
Diegene die ik geplaats ben (nota bene aan de vertaling bezig) werd beantwoord door sheikh Othaymien .

24-11-2007, 17:38

Citaat door CoveredDiamond:
Staat er vermeld wie deze fatwa gegeven heeft?
Diegene die ik geplaats ben (nota bene aan de vertaling bezig) werd beantwoord door sheikh Othaymien .

Het komt van Al-ayqeen.com

Verder weet ik helemaal niks....

Dus vandaar dat ik ook een beetje twijfel.

24-11-2007, 17:41

Citaat door ~M@ghrAbiA~:

Het komt van Al-ayqeen.com

Verder weet ik helemaal niks....

Dus vandaar dat ik ook een beetje twijfel.


Kan je de link geven?

Pagina's : [1] 2 3