Bekijk volle/desktop versie : Waar ben jij dankbaar voor ?????



Pagina's : [1] 2

23-11-2007, 19:25

23-11-2007, 19:26


Ik ben blij dat ik moslim ben.
Met mijn lieve ouders.
Met mijn allerliefste man
Elhamdoelilah met alles wat Allah swt mij zal schenken inchallah.

23-11-2007, 19:28
Dat ik moslim ben...
Dat ik een dak boven me hoofd heb...
Dat ik genoeg eten elke dag heb...
Dat ik me kan kleden zoals ik wil...
Dat ik mijn ouders nog heb...
Dat ik super vriendinnen heb...
Dat ik kan ga en staan waar ik wil...
ETC..
ALHAMDOLLILAH

23-11-2007, 19:43
ik ben hmdl dankbaar met alles wat allah mij gegeven heeft hmdl

23-11-2007, 19:55



Citaat door dinaatje23:
ik ben hmdl dankbaar met alles wat allah mij gegeven heeft hmdl



je bent me net voor .

23-11-2007, 19:57
Ik ben blij dat ik moslim ben..
Met mijn lieve ouders..
Met mijn allerliefste man..
Met mijn lieve zoontjes..
Elhamdoelilah met alles wat Allah swt mij zal schenken inshallah..

23-11-2007, 20:56
Voor mijn gezondheid en die van mijn familie. Voor het feit dat we kennis kunnen vergaren en ik zeg altijd elhamdoellilah dat ik in NL woon, het had ook anders kunnen zijn... ik had nu ook in de bergen kunnen zitten, in de kou.. elhamdoellilah dat ik het goed heb.

23-11-2007, 21:00

Citaat door dinaatje23:
ik ben hmdl dankbaar met alles wat allah mij gegeven heeft hmdl

Stel dat Allah swt je een erge ziekte had gegeven..Zou je daar dankbaar voor zijn?Nee even serieus..dat vraag ik mij echt gewoon heel erg af..

Want in principe moet je gewoon dankbaar zijn voor alles wat allah swt je gegeven hebt, telt dat ook bij zulke dingen?Hoe ben je er 'dankbaar'voor?

24-11-2007, 00:52

Citaat door LoveBaby20:
Stel dat Allah swt je een erge ziekte had gegeven..Zou je daar dankbaar voor zijn?Nee even serieus..dat vraag ik mij echt gewoon heel erg af..

Want in principe moet je gewoon dankbaar zijn voor alles wat allah swt je gegeven hebt, telt dat ook bij zulke dingen?Hoe ben je er 'dankbaar'voor?


Topic van Prince Mysterio:


Citaat door PrinceMysterio:









Salaam

Stel je voor je hebt een geliefde die een ziekte heeft,ben je opeens afgeknapt of ga je die steunen en van degene blijven houden?

hoe kun jij degene steunen?Lees goed..
Velen kennen dit,opeens treft hun een ziekte,mischien zijn ze ermee geboren en mischien hebben ze alleen pijn,of voor degenen die koorts hebben,hoofdpijn,last van bepaalde ledematen enzo.
Weet dat dit [SIZE="4"]2 betekenissen [/SIZE] kan hebben.
Of Allah doet jou een Gunst of Allah straft je .

Beide zul je alleen [SIZE="4"]Positiviteit [/SIZE] in vinden,we gaan ze beide doornemen.

Als eeste moet je weten dat alles wat jou treft bepaald is door Allah om een reden.

[SIZE="3"]
3 manieren van Gunst
[/SIZE]
[COLOR="DarkOrchid"]
1.Allah houdt van degene die Hij beproeft.

Anas (radya Allahu 'anhu) overleverde dat de Profeet Moh'ammad (salla Allahu 'alayhi wa salaam) zei, "De mate van de beloning is in overeenstemming met de mate van het lijden. Wanneer Allah van iemand houdt, beproeft Hij hen (met rampspoed). Hij, die dan tevreden is (met Allah's besluit) heeft de aanvaarding (van Allah) verkregen, en hij, die ontevreden is (met Allah's besluit) zal de boosheid (van Allah) verkrijgen." (At-Tirmidhi.)

2.Allah vergeeft onze voorgaande zonden

Overgeleverd door Aboe Sa'eed en Aboe Hurayra (radya Allahu 'anhum) die vertelden dat de Profeet (salla Allahu 'alayhi wa salaam) zei: "Voor iedere moeilijkheid, ziekte, bezorgdheid, verdriet, pijn of leed, welke een moslim overkomt, zelfs de prik van een doorn zal Allah daarvoor in de plaats enige van zijn (voorgaande) zonden verwijderen."

3.Een gelovige wordt verheven in graad in het Paradijs.

We hebben reeds gezien dat Allah (Subhana wa Ta'ala) onze zonden vergeeft wanneer Hij ons beproeft met tegenspoed. Maar, Subhana'Allah, in een h'adith vertelt de Boodscapper van Allah (salla Allahu 'alayhi wa salaam) dat Allah (Subhana wa Ta'ala) ervoor zorgt dat een gelovige zo een hoge positie verkrijgen kan in het Paradijs


[SIZE="5"]
De gunsten
[/SIZE]
Punt 1 : Allah houdt van degenen die Hij beproeft,hoe geloviger je bent des te meer je beproeft zult worden,dit heeft een reden omdat Allah jou inruil voor je geduld jou iets zal schenken dat in 1 oogwenk al jou ramspoed doet vergeten,dit kan zijn op deze wereld of in het Paradijs.

Punt 2: Dit is een zeer belangrijke aspect,Allah vergeeft de zondes van de mens,elke ziekte die je treft,elke pijn,het is Allah die jou zondes wist,waarom doet Allah dit?Ten eerste dit weet alleen Allah maar wij kunnen dit ongeveer raden uit betrouwbare hadiths.

Allah wil dat wij op de Dag des Oordeels zo schoon mogelijk bij Hem aankomen,voor ons is dat een manier om makkelijker in het Paradijs te komen,wij tonen berouw voor onze zondes,maar Allah weet wie Hij wat vergeeft en wie Hij niet vergeeft,doormiddel van ons te treffen met ramspoed zoals koorts,een ziekte of een ander vorm van ziek zijn worden onze zondes verwijdert.

Punt 3 : Je posititie in het Paradijs wordt verheven,Allah heeft in alle Paradijzen rangen voor de mens,de een hoger dan de ander.
Wij als mens hebben een bepaalde doel in dit leven om tot een rang te komen.Allah heeft bepaald wie tot welke rang kan behoren.
Maar als jij hier op aarde te lui bent of te weinig goede daden doet terwijl Allah al wat voor je heeft bepaald zul je getroffen worden door ramspoed,en zolang je Hem aanbid en Hem bedankt en gedult toont zal Allah jou rang verhogen in het Paradijs.Op aarde zou jou dat niet lukken,daarom helpt Hij je in een beproeving.

[SIZE="5"]
De straf
[/SIZE]
Iedereen pleegt wel een zonde,soms tonen we berouw en soms vergeten we berouw te tonen.Wij zullen ervoor gestraft worden behalve als Allah het wil.
Dit kan gebeuren

A. hier op aarde door ramspoed/tegenslagen
B. in je graf ( de kwelling van het graf )
C.In de Hel ( In het Hiernamaals)

[SIZE="6"]
Wees blij dat Allah jou hier straft
[/SIZE]
Wees blij dat Allah jou op aarde straft doormiddel bijv. van een koorts
of een ziekte,natuurlijk is een ziekte erg,je wenst niemand dat,maar weet dat dit met verlof van Allah gebeurd,en Allah weet het beste.
Wat heb je liever,op aarde gestraft worden of in het graf of in de hel?
De meeste reeële antwoord is hier op aarde.
Als Allah jou hier niet zou straffen voor je zonde dan is het wel in je graf of in de hel.Dus wees Hem dankbaar voor dit.

[SIZE="5"]
De medicijn
[/SIZE][SIZE="4"]
Er zijn 2 vormen van medicijnen maar beide hebben 1 dokter[/SIZE]

Eerste vorm van medicijn is het medicijn die de de dokter voorschrijft,deze heeft een doel en dat is je beter maken,maar de ECHTE dokter is hier Allah, al heb je de beste medicijn,het zal je niet beter maken behalve als Allah wil.

Tweede vorm van medicijn , is een smeekbeden,degenen die Allah smeken voor genezing en de koran lezen zal Allah verhoren en hun beter maken OF hun pijn verminderen.

Allah zegt ook in de koran:

[SIZE="4"]
En Wij zenden (dat) van de Koran neer wat genezing
en Barmhartigheid voor de gelovigen is.
En het vermeerdert voor de onrechtvaardigen
slechts verlies.
soerah Al isra 17:82
[/SIZE]

Degenen die koorts hebben of een ander ziekte laten ze (naast de medicijn van de dokter) een smeekbeden doen of de koran lezen,je zult zien dat het je helpt,dit is door wetenschappers en geleerden in de Islam wereld bewezen, Allah verhoort namelijk de oprechte smeekgebed,
dat wil niet zeggen dat je meteen geneest maar het zal je wel helpen om te genezen of je pijn te verminderen.

Bismillaah (driemaal).
A’uudhu bi'zzatil-laahi waqudratihi min sharri maa adjidu wa’uhaadhir. (zeven maal)

(Terwijl men de hand op de pijnlijke plek plaatst)

In de naam van Allah. (drie maal)
Ik zoek mijn toevlucht in de uitmuntende Kracht en de Glorie van Allah tegen dat wat ik voel en waar ik bang voor
ben. (zeven maal)

[SIZE="5"]
Tenslotte
[/SIZE]
Tenslotte kan ik helaas niet alles vertellen omdat het anders teveel wordt
iedereen kan pm-en voor vragen over dit of iets anders en heb geduld.
Meer informatie over dit en de genezing kunje in dit boek vinden,
makkelijk te bestellen voor 6 euro :
http://www.islam-boeken.nl/store/p_details.php?ProductID=284

Moge Allah iederen genezen die ziek zijn

Allahy Shefieh
Allahy Shefieha
Allahy Shefieh el Muslimien
Allahy Shefieh degenen die Sbar hebben
Allahy Shefieh onze ouders,broeders,zusters,kennisen en vrienden.

Amin

Prince
[/COLOR]




24-11-2007, 03:35

Citaat door LoveBaby20:
Stel dat Allah swt je een erge ziekte had gegeven..Zou je daar dankbaar voor zijn?Nee even serieus..dat vraag ik mij echt gewoon heel erg af..

Want in principe moet je gewoon dankbaar zijn voor alles wat allah swt je gegeven hebt, telt dat ook bij zulke dingen?Hoe ben je er 'dankbaar'voor?



je kan niet dankbaar zijn voor tegenspoed, maar als moslim dien je de wil van Allah te accepteren, en Ta3ala zegt ook: ode3oeni astaziblakoem, met andere woorden wend je tot hem in tegenspoed en voorspoed( wat we vaak vergeten)natuurlijk.

24-11-2007, 14:33
ik ben dankbaar voor alles wat allah swt
mij heeft geschonken en nog zal schenken inchallah

24-11-2007, 14:36
ik ben dankbaar bekeerd te mogen zijn, mijn lieve zoon en wat zich in mijn buik afspeelt, voor mijn band met mijn zus en mijn doorzettingsvermogen mbt studie en voor mijn hard werkende man die zijn uiterste best doet voor zin gezinnetje!

El Hamdullilah Ya Rabb!

24-11-2007, 15:47


Tbarkellah alikoum..

Subhaan Allah

We hebben echt veel om dankbaar voor te zijn he..

24-11-2007, 15:49
dankbaar dat mijn ouders gezond zijn
dankbaar dat ik een geweldige man heb en een lieve schoonfamilie
dankbaar dat ik nog even tijd mag doorbrengen met hen

Hemdoelillah

24-11-2007, 15:52
Voor alles! Allahu Malik Alhamd..

Pagina's : [1] 2