Bekijk volle/desktop versie : Eigenschappen van Allah



Pagina's : [1] 2

23-11-2007, 12:47
wasalaam aleykuom,

ik had een een gesprek met een zuster over de Namen en eigenschappen van Allah.

Volgens heeft Allahmaar 1 eigenschap en dat is Scheppen, want dat is zijn essentie.


Maar volgens mij zijn Zijn namen tevens zijn eigenschappen.

waarvan die eigenschappen ook een paar aan ons zijn gegeven, bijvoorbeeld, vergeven, anders zouden we elkaar erg haten als we niet konden vergeven. maar bijv niet vergeven in e zin van hoe Allah ons vergeeft.

hoe denken jullie hierover en heeft iemand bewijs?

23-11-2007, 12:50


de namen van Allah swt indikeren zijn eigenschappen toch?
al-Khaliq is de schepper, al-Latif de Subtiele etc.

Daliel volgt

23-11-2007, 12:50
voor zover ik weet zijn de 99 namen van allah swt zeker ook zijn eigenschappen!!

23-11-2007, 12:53

Citaat door PreciousWoman:
voor zover ik weet zijn de 99 namen van allah swt zeker ook zijn eigenschappen!!


Er zijn er meer dan 99

23-11-2007, 12:54



Citaat door Bridezilla:
Er zijn er meer dan 99



klopt een geleerde weet niet meer wie had al meer dan 250 gevonden in de qorn alleen al

23-11-2007, 12:54

Citaat door Bridezilla:
Er zijn er meer dan 99

ze zeggen dat er meer zijn inderdaad.. allah oelam

23-11-2007, 12:54
http://www.islam-qa.com/index.php?ref=72870&ln=eng&txt=names%20of%20allah

hier heb je wel iets aan!

23-11-2007, 12:55

Citaat door PreciousWoman:
ze zeggen dat er meer zijn inderdaad.. allah oelam


Bewijs

http://www.islam-qa.com/index.php?ref=41003&ln=eng&txt=names%20of%20allah

23-11-2007, 13:01

Citaat door b_karima:
wasalaam aleykuom,

ik had een een gesprek met een zuster over de Namen en eigenschappen van Allah.

Volgens heeft Allahmaar 1 eigenschap en dat is Scheppen, want dat is zijn essentie.


Maar volgens mij zijn Zijn namen tevens zijn eigenschappen.

waarvan die eigenschappen ook een paar aan ons zijn gegeven, bijvoorbeeld, vergeven, anders zouden we elkaar erg haten als we niet konden vergeven. maar bijv niet vergeven in e zin van hoe Allah ons vergeeft.

hoe denken jullie hierover en heeft iemand bewijs?



Wa aleykoemoe selaam warahmatoeLlaah

Artikelen over tawhied:
http://www.ahloelhadieth.com/index.php?option=com_content&task=section&id=4&Ite mid=27

Artikelen over tawhied Al-asma' was-sifaat
http://www.ahloelhadieth.com/index.php?option=com_content&task=category&section id=4&id=17&Itemid=27

23-11-2007, 13:05
wat ik dus al zei:


barakalahoefiek!


preciouswoman mijn oplader ligt nog bij jou!

23-11-2007, 13:09
ja klopt..dekentje van djoedjoe ook.. zal ik die morgen langsbrengen?

23-11-2007, 13:29

Citaat door b_karima:
wasalaam aleykuom,

ik had een een gesprek met een zuster over de Namen en eigenschappen van Allah.

Volgens heeft Allahmaar 1 eigenschap en dat is Scheppen, want dat is zijn essentie.


Maar volgens mij zijn Zijn namen tevens zijn eigenschappen.

waarvan die eigenschappen ook een paar aan ons zijn gegeven, bijvoorbeeld, vergeven, anders zouden we elkaar erg haten als we niet konden vergeven. maar bijv niet vergeven in e zin van hoe Allah ons vergeeft.

hoe denken jullie hierover en heeft iemand bewijs?


Ik ben ff de naam van deze groepering kwijt, ik kom er nog op terug inshaAllah. Deze groepering ontkennen alle asmaa wa siffat omdat hun 'hersenen' dat niet kunnen vatten. Je hebt ook een groepering die maar 7 van de asmaa wa siffat erkent.

23-11-2007, 13:33



Citaat door PreciousWoman:
ja klopt..dekentje van djoedjoe ook.. zal ik die morgen langsbrengen?



ins Allah graag!

23-11-2007, 13:34

Citaat door Oe7ibbu_Soenna:
Ik ben ff de naam van deze groepering kwijt, ik kom er nog op terug inshaAllah. Deze groepering ontkennen alle asmaa wa siffat omdat hun 'hersenen' dat niet kunnen vatten. Je hebt ook een groepering die maar 7 van de asmaa wa siffat erkent.



nee, ze is iet van een sekte, ze wist het alleen niet enze d8 dat het Scheppen dus een eigenschap van Allah was, omdat het de essentie is van Hem. iets wat Hij alleen kan en verder niemand zeg maar.

23-11-2007, 13:37

Citaat door b_karima:
nee, ze is iet van een sekte, ze wist het alleen niet enze d8 dat het Scheppen dus een eigenschap van Allah was, omdat het de essentie is van Hem. iets wat Hij alleen kan en verder niemand zeg maar.



Ow ze erkent de rest van de asmaa wa siffat wel? Dacht ze dat een naam geen eigenschap kan zijn?

Sorry dan heb ik je verkeerd begrepen. : D

Pagina's : [1] 2