Bekijk volle/desktop versie : Ja, het is zover de zomervakantie boekingen naderen voor de zomer 2008, maar.........



Pagina's : [1] 2

22-11-2007, 22:53
er is een probleem, nu blijkt dat er veel mensen allang geboekt hebben afgelopen oktober voor de maand juli en augustus 2008.

dus is er nu een onder bezetting, maar vele willen ook rond die periode ook vrij.

wie heeft dit ook op de werkvloer meegemaakt en hoe heb je dit tactisch opgepakt.

te gek voor woorden dat men niet rekening houdt met een ander, vele hebben kinderen en zij denken voor te gaan.

23-11-2007, 00:56


Het is wel logisch dat mensen met schoolgaande kinderen tijdens de schoolvakanties vrij krijgen.

Maar verder is bij ons wel zo wie het eerst komt krijgt gelijk zijn vakantie.

23-11-2007, 01:28
gewoon in dezelfde periode vrij vragen.

Laat het desnoods uitkomen op een vergadering..
Heb ik ook een keer meegemaakt.. uiteindelijk werd er gekeken naar wie er het jaar ervoor ook al een paar weken vrij had gekregen.. deze mensen dienden een stapje terug te doen..

Je kunt niet elk jaar vrij krijgen..

om even te concretiseren:
een aantal collega´s had 6 weken vrij gekregen om naar suriname te gaan, en wensten het jaar daarop wederom vrij..

Daarnaast had je nog mensen die schoolgaande kinderen hadden.. die hadden dat jaar ervoor ook al een paar weken vrij gehad...

Dan had je nog een groep die altijd benadeeld werd en in een andere periode vrij moest vragen (dat ook wel deed uit beleefdheid) dan in het hoogseizoen omdat ze geen kinderen hebben...

Etc etc

Uiteindelijk heb ik voet bij stuk gehouden.. en gezegd, prima laten we er desnoods over vergaderen om eens alles in kaart te brengen en te kijken wat de mogelijkheden zijn...

Bleek dat met een beetje goodwill een hoop mensen bereid waren om het een en ander te verschuiven.. die ging een week eerder, die ging een week later.. De mensen die in het voorgaande jaar 6 weken vrij hadden gekregen om naar suriname te gaan werden teruggefloten.. maar ook die begrepen het wel uiteindelijk...

Het belangrijkste is dat iedereen de neus dezelfde kant op laat wijzen.. dus hoe kunnen we er met zn ALLEN voor zorgen dat iedereen krijgt wat ie wil, of zo veel mogelijk krijgt wat ie wil.. zonder iemand te benadelen.

Gewoon vriendelijk blijven en duidelijk aangeven dat het niet de bedoeling is om iemands vakantie te vergallen, maar dat je zelf ook graag op vakantie wil gaan...

Ik bedoel wat voor nut heeft het om je eigen vakantie er door te drammen, en dan terug te komen op een afdeling waar de onderlinge verhouding helemaal verpest is door de spanningen die eventueel vrijkomen.

En als je zegt dat je op een bepaalde datum terug komt.. zorg ook dat je daadwerkelijk op die datum weer op het werk verschijnt.. soms zag ik collega´s die dan op maandag dienden te verschijnen op donderdag pas op komen dagen met een prachtig kleurtje en een big smile.. maar de rest van de collega´s diende dan wel zijn/haar werk op te vangen.. is ook niet de bedoeling toch...

Heel veel succes met de ´vakantie onderhandelingen´ ik hoop dat je eruit komt en alsnog je van je welverdiende vakantie kunt genieten incha Allah.

23-11-2007, 08:13
Beetje onbeschoft van ze om hun vakantie te plannen zonder onderlinge overleg

Bij ons gaan hier mensen met Kinderen gewoon voor want die zitten vast aan de schoolvakantie en in mijn geval ben ik de enige onder mijn collega's met een schoolkind dus ik heb altijd voorrang hier, maar toch overleg ik eerst voordat ik mijn vakantie inplan in de agenda!

23-11-2007, 08:27


Bij ons is het wie het eerste vraagt krijgt het, mijn vakantie in december had ik aan aangevraagd in augustus en nu in mei en juli wil ik weer vakantie en dat ga ik in januari aanvragen

23-11-2007, 12:00
ja en om dat systeem van ´wie het eerst komt, wie het eerst maalt´ goed onderuit te kunnen halen.. gewoon lekker vakantie aanvragen.. en voet bij stuk houden !

Alles hoort gewoon in overleg te gaan.. daar ben je toch collega´s voor...
Een goede afdelingshoofd zou ook zo te werk dienen te gaan (vind ik hoor)

Want niet iedereen kan vroeg zijn/haar vakantie aanvragen.. spelen allerlei factoren mee...


23-11-2007, 12:03
@LadyRabat vind ik ook onderlinge overleg en rekening houden met elkaar

23-11-2007, 13:19
Ik heb al in september mijn vakantie aangevraagd en gelijk mijn tickets geboekt. Staat het in ieder geval vast.

23-11-2007, 13:30
ik heb mijn vakantie voor volgend jaar mei/juni al in juli van dit jaar laten vast leggen en ik ga snel boeken nu, je kan maar niet snel genoeg je wensen doorgeven op het werk voor je het weet is een ander je voor! zodra de zomervakantie in zicht komt begint de concurentie op de werkvloer weer hahah,

Waar kan je trouwens al boeken voor mei/juli 2008?? vanaf amsterdam/brussel naar nador? Als jullie tips hebben graag effe melden! thanks

23-11-2007, 19:22
men zegt dat ouders met kinderen voor gaat.
vergeet niet dat de schoolvakantie uit 6,7 of 8 wkn bestaat dus een ruime speling!

de meeste hebben in het midden geboekt dat is dus balen, terwijl men makkelijk in het begin kan gaan van de vakantie en de ander clubje later in de vakantie stadium.

er kan een overlapping van 1 tot max 2 wkn zijn, nou dat is te overzien.

waarom zo egoistisch

23-11-2007, 19:27
Dus jouw vakantie gaat nu niet door ??

23-11-2007, 19:28

Citaat door LadyRabat:
Dus jouw vakantie gaat nu niet door ??


is nog niet, ik heb het ter sprake gebracht, maar met scheve gezicht terug en dat is vreselijk

23-11-2007, 19:29



Citaat door mimi_tangaouia:
Het is wel logisch dat mensen met schoolgaande kinderen tijdens de schoolvakanties vrij krijgen.

Maar verder is bij ons wel zo wie het eerst komt krijgt gelijk zijn vakantie.


dit is niet logisch, vergeet niet dat de vakantie uit veel weken bestaat en om dan alle weken op vakantie te gaan omdat jij kinderen hebt, kan niet.

3 a 4 wkn max en gun een ander ook

23-11-2007, 19:35

Citaat door Savannah_:
Ik heb al in september mijn vakantie aangevraagd en gelijk mijn tickets geboekt. Staat het in ieder geval vast.


erg egoistisch : mijn mening

23-11-2007, 19:35

Citaat door faith77:
is nog niet, ik heb het ter sprake gebracht, maar met scheve gezicht terug en dat is vreselijk


Ja dat is idd niet zo leuk, maar dat zegt meer over hen dan over jou.

Kijk wat je eruit kunt halen meid en anders gewoon aangeven dat je het vervelend vindt dat dingen niet in overleg gaan.

Niet alles op alles zetten om jouw vakantie er maar doorheen te drammen, dat is zonde van je energie en levert alleen maar spanningen op de werkvloer op... Bovendien krijg je het weer terug op je bord tijdens je functioneringsgesprek....en dat zahma alleen om een vakantie..

Als het niet lukt, dan weet je waar je staat en steek je energie dan in belangrijkere dingen.

Je weet dan wat je te doen staat... VOOR VOLGEND JAAR.. NU ALVAST BOEKEN EN NEEM DESNOODS EEN PERIODE VAN 4/5 WEKEN ACHTER MEKAAR !!!

Dan ben je voor volgend jaar incha Allah vast verzekerd van je vakantie.

Pagina's : [1] 2