Bekijk volle/desktop versie : Studeert iemand leraar engels!



22-11-2007, 17:38
heey studeert er iemand engels. Is dat leuk dat vraag ik me af.

22-11-2007, 17:42


Hey!

Ik doe de opleiding leraar Engels 2e graads. Het is een leuke opleiding, maar het heeft ook zijn mindere leuke kanten. Voor mij is dat bijvoorbeeld; Literatuur en Poezië. Daar heb ik dus absoluut niks mee.

Voor de rest very nice, en als je goed bent in Engels en voor de klas wilt staan moet je het zeker doen!

22-11-2007, 19:46
heey dat vind ik niet erg. Maar in welk jaar zit je en welke schook heb je al stage gelopen. En moet je naar het buitenland voor een lange tijd. Sorry voor het kruisverhoor!!

22-11-2007, 21:03
wil ik ook wel weten, ben ook van plan het te doen omdat de andere vakken niks voor mij zijn..k doe graag engels en sta liever voor de klas maar valt het studeren mee of is het superveel???

22-11-2007, 23:14



Citaat door miss_batatat:
heey dat vind ik niet erg. Maar in welk jaar zit je en welke schook heb je al stage gelopen. En moet je naar het buitenland voor een lange tijd. Sorry voor het kruisverhoor!!


Hoihoi ik zit in het eerste jaar, en ja je moet in het derde jaar voor zo een 21 weekjes naar een Engelstalig land

En oja stage heb ik nog niet gelopen, dat doe ik in januari

22-11-2007, 23:17

Citaat door BeNt_NaSs_007:
wil ik ook wel weten, ben ook van plan het te doen omdat de andere vakken niks voor mij zijn..k doe graag engels en sta liever voor de klas maar valt het studeren mee of is het superveel???


Tot nu toe hb ik het echt chill

Het is veel presentaties ofcourse, maar tis niet egt van WOW.

Simpel allemaal tis echt geen uitdaging voor mij

Mischien komt daar in het 2e jaar verandering in, maar tot nu toe is het echt relaxt

btw er wordt alleen maar Engels met je gesproken Dat je t ff weet

24-11-2007, 01:26
hey meid, op welke school zit je momenteel want bij mij op school hoef je geen stage te lopen in het buitenland. Het is een keuze die je maakt maar het HOEFT NIET. Ik zit zelf op HRO.

24-11-2007, 11:35

Citaat door Najat B:
hey meid, op welke school zit je momenteel want bij mij op school hoef je geen stage te lopen in het buitenland. Het is een keuze die je maakt maar het HOEFT NIET. Ik zit zelf op HRO.


heey
ik zit op de rooi pannen in eindhoven. Ik doe een toeristische opleiding nu.
Ik moet binnenkort een jaar stage lopen!! Dus ben ik al aan het kijken wat ik wil doen en dit leuk me leuk!! Wat voor school is het hro.

24-11-2007, 12:18

Citaat door Najat B:
hey meid, op welke school zit je momenteel want bij mij op school hoef je geen stage te lopen in het buitenland. Het is een keuze die je maakt maar het HOEFT NIET. Ik zit zelf op HRO.


Klopt idd wat je zegt over t HRO. Ik heb een vriend die daar op zit, en die hoeft idd ook niet naar t buitenland, maar de school waar ik op zit moet t jammer genoeg wel EHvA

24-11-2007, 15:01
op de HAN in nijmegen ziet 't eerste jaar er zo uit

1. Nadruk zit op het verbeteren van je Engels, met een stage rond januari waarin de vraag zit: wil ik leraar Engels worden? Kan ik leraar Engels worden?
2. Je krijgt phonetics om je accent te verbeteren.
3. Je krijgt veel Engelse literatuur en poëzie
4. Je kiest voor de British stream of American stream (het enige verschil tussen deze twee is de uitspraak, grammatica blijft Brits)
5. In december ga je een week naar Oxford.
6. Alle vakken worden in het Engels gegeven
7. Aan het eind van het jaar moet je de CAE (Cambridge Advanced Exam) afleggen.

2e jaar: (Zit ik in)

1. Je zult ontzettend moeten wennen aan het feit dat je bijna geen Engels krijgt.
2. Lesgeven, veel peer teaching.
3. Een heleboel nutteloze vakken.
4. Stage in periode 2 voor 17 weken
5. Aan het eind van het jaar een deel van CPE (Cambridge Proficiency Exam) afleggen
6. In mei krijg je pas info over de buitenland stage.

3e jaar:
Vanaf volgend jaar zal de buitenland stage niet gelijk vanaf het begin van het jaar ingaan. Je gaat pas in januari/februari naar het buitenland voor 3 maanden

CPE wordt in dit jaar afgelegd.
Je vertrekt in januari als je naar Amerika gaat (semester begint daar in januari)
Je vertrekt in februari als je naar Groot-Brittanië/Ierland gaat.
Je kan in feite langer dan 3 maanden blijven want daarna heb je geen les meer.

4e jaar:

Geen flauw idee.

Genoeg info?

27-11-2007, 21:25
hey batatat,

HRO staat voor Hoge school Rotterdam. Ik zit nu in mijn eerste jaar maar het is gewoon erg leuk vooral de mensen en de docenten ook . het is zeker een aanrader als je van het engelse taal houdt. ik moet wel zeggen dat het hard werken is.

Groetjes najat

28-11-2007, 19:46
Heey

bedankt maarja ik woon in de omgeving van eindhoven. maar ik vind de engelse taal geweldig echt alles wat erbij hoort! Maar moet nog ff denken of ik die 5 maanden stage wil.

28-11-2007, 22:11


Ik ben nu met een minor Engels bezig. Het valt niet mee, omdat ik het Propedeuse jaar in een half jaar moet doen.

29-11-2007, 01:56

Citaat door nadoria88:
Klopt idd wat je zegt over t HRO. Ik heb een vriend die daar op zit, en die hoeft idd ook niet naar t buitenland, maar de school waar ik op zit moet t jammer genoeg wel EHvA


Ik zit op de HU en bij ons moet het ook

Alleen ik vind het niet erg,
aangezien ik in de lijst van buitenlandse scholen Miami zag staan

Zeker naar Miami dan inscha' allah

Maar zit pas in het eerste jaar dus duurd nog even