Bekijk volle/desktop versie : voor de zwangere dames hoevaak harde buiken??



Pagina's : [1] 2

22-11-2007, 11:01
Dag dames ben nu zwanger van mijn tweede kindje insallah, merk dat ik met deze zwangerschap vaker last heb van harde buiken hoevaak hebben jullie harde buiken per dag, ik ben nu 25 weken zwanger.

22-11-2007, 11:04


Hey meid,ik ben ook zwanger van mn 2de kindje en ben nu 27 weken.Ik heb er ook dagelijks last van,soms wel meer dan 10 keer per dag.Soms voel ik het gewoon de hele tijd.Ze zeggen dat het erbij hoort,dat je baarmoeder zich een het voorbereiden is op het echte werk...Doet het bij jou ook pijn soms??

22-11-2007, 11:05
Ik had gedurende mijn zwangerschappen veel last van harde buiken...ondanks dat ik voldoende rust nam!

Geef dit ook aan bij de verloskundige...harde buiken hoeft niet meteen te betekenen dat de ween zijn begonnen...maar het rommelt wel...hou de tijd in de gaten...als de harde buiken met regelmaat terug komen dan zou ik zeker even bellen.

22-11-2007, 11:07
o oke bij mij komen ze ook weleens op een dag en af en toe ook wel pijnelijk dan moet ik echt even gaan rusten heb het al aangegeven bij mijn verloskundige ze zij dat het normaal was zolang ze niet regelmatig terug komen met krampen, ze zij ook dat bij de tweede dat je er sneller last van hebt.

22-11-2007, 11:14


Ik had het vanaf 13 weken, pijnlijke harde buiken, maar geen blaasontsteking ofzo. Met Omar had ik er ook relatief vroeg last van. Nu heb ik echt voorweeen, dus een graadje extra.

Je moet het wel ff zeggen tegen de vk ivm blaasontsteking en rust houden, soms kan dat helpen. Bij mij niet... ik had ze altijd..

Harde buiken had ik zo'n 5/6 in het uur, voorweeen heb ik de ene keer om de 5 minuten, de andere keer 30 minuten niets.

22-11-2007, 11:30
zo marisha dus je hebt je hele zwangerschap al last van harde buiken vervelend zeg, zie dat je bijna moet bevallen spannend hoor.

22-11-2007, 11:53
Ik heb ook nog steeds dagelijk last van harde buiken.
Als ik gewoon thuis ben valt het nog mee maar mocht ik eventjes naar buiten gaan om iets te doen dan weet ik zeker dat ik de hele avond er last van ga hebben;
Ik heb ze gemiddeld meer dan 10 keer per dag en de laaste dagen doen ze ook pijn
Ik denk dat ik weer een blaasontsteking heb, ik heb straks een afspraak bij de dokter gemaakt daarvoor.

22-11-2007, 12:18
oemy achiha meestal wijst het naar blaasontsteking inderdaad, gair insallah zie dat je ook al best ver bent spannend, maar je hebt er ook de hele zwangerschap last van gehad is dit je eerste kindje?

22-11-2007, 12:26
Misschien een rare vraag... maar hoe voelen harde buiken!! Ik heb nml wel eens last onder in mn buik en kramperig.... mr heb echt geen idee hoe het voelt......harde buiken!

22-11-2007, 12:27
dat je buik ineens heel hard word voelt als een soort bal die zich samentrekt vervelend gevoel!

22-11-2007, 12:32

Citaat door din27:
dat je buik ineens heel hard word voelt als een soort bal die zich samentrekt vervelend gevoel!


Ok..Nou daar heb ik geen last van.... als ik jullie moet geloven kan het flink vervelend aanvoelen
Wat ik wel vindt is dat deze zwangerschap wat '' zwaarder" is, mr waarschijnlijk omdat ik nog een lief moppie van vijf heb rondrennnen

22-11-2007, 12:39
ik heb ook harde buiken heel vaak maar alhamdoelillah niet pijnlijk vind leuk om naar te kijken dan lijkt het alsof je de billen of de schouder zie van buiten. na de daad heb ik het ook altijd

22-11-2007, 12:58


Tijdens mijn zwangerschap had ik ook heel veel last van harde buiken.
Met 28 weken om de 3 minuten (dat was wel eng, gelukkig begon de bevalling toen niet)
Toen moest ik stoppen met werken.
Dat hielp wel wat; ik bleef veel harde buiken houden en toen de bevalling begonnen was had ik dat niet eens in de gaten. Ik dacht dat het nog steeds harde buiken waren. Ik heb niet eens erg pijnlijke weeën gehad. Ineens had ik 8 cm ontsluiting. Ik denk achteraf dat de bevalling zo makkelijk is geweest door al die harde buiken. Mijn lichaam was er helemaal klaar voor.

22-11-2007, 13:03

Citaat door malika80:
Tijdens mijn zwangerschap had ik ook heel veel last van harde buiken.
Met 28 weken om de 3 minuten (dat was wel eng, gelukkig begon de bevalling toen niet)
Toen moest ik stoppen met werken.
Dat hielp wel wat; ik bleef veel harde buiken houden en toen de bevalling begonnen was had ik dat niet eens in de gaten. Ik dacht dat het nog steeds harde buiken waren. Ik heb niet eens erg pijnlijke weeën gehad. Ineens had ik 8 cm ontsluiting. Ik denk achteraf dat de bevalling zo makkelijk is geweest door al die harde buiken. Mijn lichaam was er helemaal klaar voor.


had jij ff mazzel .......

22-11-2007, 14:43
ja inderdaad malika dat is wel fijn dat je al zover ontsluiting had, het is inderdaad niet fijn nee, maar merk dat er meer dames er last van hebben ben gelukkig niet de enige.

Pagina's : [1] 2